File:Erajorma.zip

From Zak
Jump to: navigation, search
Erajorma.zip(file size: 2.28 MB, MIME type: application/zip)
Warning: This file type may contain malicious code. By executing it, your system may be compromised.

Eräjorma – Kalastus

File Summary

File Eräjorma – Kalastus
Version 0.9
File size 2.28 MB
Release date
Release year 2001
Type Video game
Platform Windows
Requirements 100 Mhz Pentium/AMD, 8 MB RAM, Windows
License Freeware

Game Summary

Developer Siilisoftware
Publisher Siilisoftware
Original release date
Original release year [[:Finnish games:|]]
Genre Sports
Subgenre Fishing
Series Eräjorma
Article Eräjorma – Kalastus
Website siilisoftware.fi

Screenshots

Erajorma Kalastus Gameplay screen.jpg
Erajorma Kalastus Main menu.jpg

[[{{{More screenshots}}}|More screenshots]]

Urheilu
Kalastus
Erajorma.zip
{{{Competition}}}
{{{Tag_featured}}}
{{{Tag_bloody}}}
{{{Tag_level_editor}}}
{{{Tag_multiplayer}}}
{{{Tag_short}}}
{{{Tag_source_code}}}
{{{Tag_play}}}
{{{Tag_christmas}}}
{{{Tag_finnish_summer}}}
{{{Platform2}}}
{{{Platform3}}}
{{{Platform4}}}
{{{Platform5}}}
{{{Platform6}}}
{{{Platform7}}}
{{{Platform8}}}
{{{Platform9}}}

README

		*****	EräJorma 0.9 Uistelupeli    *****    By: Tony Rasmus
			  Siihen jää koukkuun...	    tony.rasmus@***.fi


Luettelo:
	1.Johdanto				(sarjat ja tavoitteet)
	2.Miten kalastaa?			(jos näppäimet ovat hukassa)
	3.Vieheet,syötit ja muut välineet       (opi valitseen vieheet)
	4.Missä kala syö?			(opi muu kalastus)
	5.Tulostaulukko				(Seuraava kisa ja taulukko)
	6.Ennätykset
	7.Asetukset
	8.Talletus
	9.LOPPU

1.Johdanto:

	Huom! Jos haluat oppia peli kunnolla ja tajuta kaikkien
	vieheiden tarkoitukset lue kaikki tekstit!!!!		
	
	Kaloista ja Jormasta saa paremmin selvää kun käyttää
	Isoja ikoneja eli 640 X 480 pixeliä. Asetukset saa
	vaihdettua painamalla hiiren oikeaa nappia taustakuvan
	kohdalla, valitse asetukset ja laske näyttöaluetta,
	jos eli ole jo käytössä 640 X 480 pixeliä.

	EräJorma uistelupelissä on tavoitteena päästä maailmanmestariksi
	uistelussa ja atrain kalastuksessa.
	Uistelussa on 7 ja atrainkalastuksessa 5 sarjaa,joista voi
	nousta aina ylemmälle sarjalle voittamalla kauden suurimman
	kalasaaliin. Rahaa vieheisiin voittaa :
		
		-saaliin kilomäärästä,joka kasvaa aina ylemmissä sarjoissa
		-Suurimmasta yhteis saaliista
		-Suurimman vonkaleen nostamisesta (vain uistelussa)
		-Sarjanoususta voitat aina nousu bonuksen


	Kalastaminen vaikenee ylempiin sarjoihin noustaessa.
	Kilpailijat ovat haasteellisempia ja kisoja tulee enemmän,
	mutta sitähän varten on olemassa välinekalastus,
	eli rahalla saa ja kunnon kelalla nousee.
	Suomen mestaruuden voitettua pääset ulkomaille
	kalaan jossa kalalajit ja vastustajien nimet ovat eksoottisempia.
	Jos läpäiset pelin, olet todellinen EräJorma, koska alku voi
	tuntua vaikealta ei kannata turhaan hermoilla, atrain kalastus
	on helppoa ja uistelunkin oppii muutaman kalareissun jälkeen.


2.Miten kalastaa?

	Uistelu:

	Kalastus tapahtuu ensin hiirellä valittaessa pakki, josta
	valitaan uistin/vaappu/ym.,jos käyttää kohoa tai tahnaa.
	Seuraavaksi painetaan hiirellä taivasta (Takaisin peli moodiin)
	joka aina sulkee pakin.
	
	Seuraavaksi tapahtuu heitto näppäimistä.
	-Ensin (VASEMMALLE),jolloin jorma alkaa ottaa virveliin vauhtia
	ja vihreä heittovoima palkki kasvaa.
	-Seuraavaksi (OIKEALLE), jolloin jorma heittää uistimen.
	Paras heitto tapahtuu palkissa olevan keltaisen viivan kohdalla,
	eli ei liian vasemmalle, mutta ei liian oikealle.
	Jos vauhtia on liikaa tulee roikku heitto. Liian vähän
	niin tulee liian matala kaari.
	
	Uistimen tippuessa veteen (jos ei mene vastarannalle)
	alkaa uistimen takaisin kelaaminen (jos ei ole kohoa)
	-kelaaminen tapahtuu näppäimistöllä (VASEN) ja (OIKEA)
	Eli näpyttelet vain sopivaan tahtiin vasenta ja oikeaa.
	Uistimet painuvat ilman kelausta pohjaan,kun taas vaaput
	kelluvat ja kelatessa painuvat syvemmälle.
	Jos sinulla on syvyysmittari tarkkaile sitä ettei uistin
	jää pohja kavustoon, mutta kuitenkin säilyttäen halutun syvyyden.
	(Huom! Luotain on erittäin käytännöllinen ja kannattaa
	ostaa heti kun on tienannut rahat siihen.)
	
	Jos vapa alkaa heilua ja vihreä pylväs pieneneen on kala
	napannut. Silloin alkaa väsytys vaihdellen kalan koosta.
	Tarkkaile vihreää palkkia joka kasvaa aina kelatessa.
	Vihreä palkki kuvaa nyt siiman kestoa. Huono siima
	katkeaa ihanne heitto kohdassa,kun taas kestävä aivan vasemmalla.
	Väsyttämiseen vaikuttaa myös virvelin taso tai jos Jormalla
	on Nortti huulessa. Kelaaminen kannattaa tahdittaa niin,
	että ensin kelaa lähes loppuun ja sitten antaa kalan viedä.
	Jos tuntuu että kala ei tule millään rantaan, on sinulla liian
	huono virveli tai yksinkertaisesti kala on liian suuri.
	Esim. Kerran väsytin ehkä 20 kg:n kalaa yli 1.5 min!!!
	ja vielä ihan huippu virvelillä.
	
	Kun olet saanut kalan rantaan siiman katkeamatta voit nostaa
	kalan rauhassa ja ihailla sen kokoa tarkemmin painamalla
	hiirellä kalan kohdalle,milloin jorma ottaa zoomi katseen. 
	Kalan nostaminen tapahtuu (CTRL) napilla, riippuen siitä
	onko Jormalla haavia, ilman haavia saattaa Jorman saalis
	pudota käsistä takaisin veteen.
	Kalan ja uistimen hävittyä näkyvistä 
	Saalislistaan kirjataan kala ja sen paino.
	
	Sama tapahtuu pelkälle (kalattomalle) uistimelle,
	johon ei tarvitse painaa (CTRL) nappia.
	Kun uistin on hävinnyt kuvasta alkaa taas uusi heitto.

	Kohoa eli ongintaa käytetään yleensä purossa ja joessa
	koukun tai heittoperhon kanssa lisättynä syötillä.
	Valittaessa koho tulee pakkiin syvyyden säätö liuku.
	Kohon heitto toimii samalla tavalla kuin uistin, mutta
	kohoa ei tarvitse kelailla koko aikaa rantaan, eikä se
	vajoa pohjakasvustoon, vaan pitää saman syvyyden.
	Lisäksi, kala syö vain jos sitä ei kelata!.
	Kuitenkin jos kalastat matalissa vesissä,älä säädä liian syvälle.
	Sinun pitää olla valppaana ja tarkkailla vapaa ja heittopalkkia
	ettei kala vain näykkäise syöttiä,vaan kun vapa heiluu aloita
	kelaaminen heti.
	Todella suuret vonkaleet saattavat kalan napatessa vetäistä
	niin kovaa syöttiä (jos et ehdi kelaamaan, että siimat
	napsuu poikki ja uistimet jää kalanruoaksi. 

	Jos viehe ei ollut ruohouistin ja onnistuit heittämään 
	sen vastarannalle tai upottamaan pohjamutaan, rupeaa Jorma
	kiroileen ilmoitukseksi virheestäsi (Äänet päällä)
	, ja uistin menee hukkaan, myös jos käytit heittokohoa tai 
	painoja hukkaat ne myös.	
	Siimasi kuluu ja joudut ostaan lisää seuraavaan kilpailuun.

	Siima voi katketa myös väsyttäessä kalaa, jos vihreä
	palkki ylittää siiman kestokohdan. Silloin hukkaat
	myös uistimen painon/kohon ja katkot siimaa...

	Kala voi myös näykätä syöttiä,jos päästät kalan liian
	pitkälle, uistin ei mene hukkaan mutta syöttisi kuluu.

	Jos hukkaat kaikki uistimet on sinulla syytä harjoitella
	kalamiehen saloja ja keskeyttää kisa. 

	Joskus liian hyvä virveli on huono kapeissa puroissa/joissa
	Koska uistimet lentävän aina vastarannalle.
	Silloin kannattaa tehdä ihan pikku heittoja (näpäytyksiä)

	Virvelinheiton oppii yleensä yhden kilpailun aikana
	Helpointa on heittää merellä, kun taas vaikeinta puroissa
	ja koskissa.


	Atrain kalastus:

	Atrainkalastuksessa on joki tai puro kuvattuna sivulta päin.
	Tarkoituksena on napata 60 sekunnin aikana niin monta kalaa
	kuin ehtii. Atraimia on 3 erilaista: kapea keihäs,
	kaksihaarainen atrain ja 3 haarainen atrain.

	Lyönti ja veto tapahtuu (CTRL) napista ja atrainta sivuille
	liikuttaminen (VASEN) ja (OIKEA) napeista.

	T.N.T:n tiputtaminen tapahtuu hiirellä valitsemalla
	räjähde patukka, minkä jälkeen on painettava aina taustaa.
	Kalojen nappaamisessa on hyvä ennakoida kalojen nopeus ja
	syvyys lyödessä atrain niiden läpi.

	T.N.T:n räjähdyksen jälkeen voit noukkia kelluvat kalat
	saalislistalle ilman ennakointia.

	Voit myös napata monta kalaa kerralla painamalla (CTRL)
	nappia kesken noston tai lyönnin joka muuttaa aina atraimen
	suunnan. Kalojen noustessa pintaan ne kirjautuvat
	saalislistalle ja lista häviää muutaman sekunnin jälkeen.
	
	Atrainkalastuksessa kalat eivät ole isoja eikä niitä ole
	montaa lajia. Kalalajit kuitenkin kasvavat noustessa
	ylempiin sarjoihin. Atrainkalastuksen kalat ovat
	Särki, Ahven, Siika ja Lahna paikallis kaloja
	Taimen ja Hauki Suomen vesissä
	Lohi Maailman vesissä

		
3. Vieheet,syötit ja muut välineet:

-vieheet
	Vieheet jaetaan 8 eri luokkaan:
	Vaaput,Lusikat,Ruohouistimet,Hyrrät,Heittoperhot,
	Kumikalat,Vieheet ja koukku
	
	Syötit 2 luokkaan: Tahnat ja elävät syötit
	painot ja muut tarvikkeet ovat 2 eri luokkaa


	-Vaaput ovat kelluvia vieheitä,jotka uppoavat kelatessa
	Vaaput yleensä houkuttelevat hyvin,mutta isot kalat nappaavat
	vain isoimpiin vaappuihin.

	-Lusikat ovat uppoavia vieheitä,jotka nousevat kelatessa
	Lusikat ovat yleensä hyviä hauen nappaajia, joiden syönti on
	kohtalainen mutta kalojen koko vähän suurempi.

	-Ruohouistimet ovat uppoavia vieheitä,jotka nousevat kelatessa,
	mutta parasta niissä on etteivät ne tartu pohjaan tai 
	vastarannan kasvillisuuteen,ne sopivat hyvin puroihin.
	Uistimet houkuttelevat kyllä melko huonosti,eikä niillä
	mitään isoimpia kaloja nappaakkaan.

	-Hyrrät ovat uppoavia vieheitä,jotka nousevat kelatessa
	ne ovat samanlaisia kuin lusikat, mutta niiden syönti on
	vähän parempi,kun taas kalojen koon saanti vähän pienempi

	-Heittoperhot ovat uppoavia vieheitä ilman kohoa.
	Perhot ovat tarkoitettu jokiin ja puroihin,joskus järviin.
	Merellä niillä ei tule kuin känsiä käteen, vai tuleeko?
	Uppoavalla perholla ei saa kalaa kuin kalamiehen tuurilla,
	mutta kohon ja syötin lisätessä syönti ja kalojen koko
	on valtava vaikuttaen syötin laadusta.

	Kumikalat ovat uppoavia vieheitä,jotka nousevat kelatessa
	Kumikalat on tarkoitettu jokiin ja järviin napatakseen isoja
	kaloja,niiden syönti on huono,mutta kalojen koko hyvä.
	
	Vieheet uppoavia vieheitä,jotka nousevat kelatessa	
	ne ovat TV-Shop humpuukkia joihin ei usko kukaan, vai uskooko?
	Niiden syönti on aivan surkea,mutta yllätys yllätys
	niillä voi joskus kalamiehen tuurilla repiä valtavia vonkaleita.

	Koukku on sama kuin heittoperho. Se uppoaa ilman kohoa.
	Uppoavalla koukulla ilman syöttiä ei saa kuin pahan mielen,
	mutta kohon ja syötin lisätessä ne ovat edullinen ratkaisu
	kalan saantiin. Kalojen koko on melko pientä vaihdellen
	syötin laadusta mutta koukun paras ominaisuus on että
	sillä saa aivan Simona kalaa! eli syönti on valtava.
	Koukulla ei saa meressä kuin huonon omatunnon.

-syötit	
	Tahnat ovat lajiteltu 3 eri tahnaan. Tahnat ja syötit ovat
	tarkoitettu lähinnä koukkuun ja heittoperhoihin, mutta
	kyllä ne uistimissakin jotain potkua antavat...
	
	Tahnan käytön kalastaessa huomaa kun valitun uistimen kohdalle
	ilmestyy kaksi tähteä jotka kuvastavat uistimen olevan
	varustettu jollakin syötillä.
	Syötti kestää ilman kalan nappaamista 2 heittoa.
	Jos kala näykkii viehettä kuluu 1 tähti.
	Jos kala nappaa vieheeseen kuluu kaikki syötit.

	Punainen Big Fish kalatahna ei vaikuta kalan syöntiin vaan
	kalan kokoon, eli jos lähdet hakeen vonkaleita osta tätä.
	
	Vihreä Catch a Fish kalatahna vaikuttaa kalan syöntiin ei
	sen kokoon, eli jos kala ei tahdo syödä osta tätä.

	Sininen All Fish kalatahna on punaisen ja vihreän sekoitus
	eli sen välimuoto jossa on vähäsen kummankin ainesta.

	Madot vaikuttavat koukussa ja perhoissa kalansyöntiin,varsinkin
	koukussa, mutta muihin vieheisiin ei matoja kannata sotkia,
	ne eivät vaikuta niissä.
	Madoilla on vaihteleva vaikutus eli joskus tulee joskus ei...

	Toukat vaikuttavat koukussa ja perhoissa kalan suuruuteen
	ja osaksi vähäsen kalan syöntiin.
	muihin vieheisiin ei Toukkia kannata sotkia, ne ei vaikuta niissä.
	Toukilla on vaihteleva vaikutus eli joskus tulee joskus ei...
	
-painot ja heittokoho	
	
	Painoja on 3 eri mallia.
	Kevyt ja raskas paino, on tarkoitettu siihen jos viehe ei uppoa
	tarpeeksi nopeasti ,pieni vähemmän iso enemmän.
	Painot mahdollistavat nopean kelauksen ilman että lusikka nousee
	heti pintaan, tai sen että vaappu uppoaa nopeammin syvemmälle.
	
	HeittoKoho on tarkoitettu siihen jos jokapäiväinen kelaaminen
	raastaa hermojasi rotan lailla tai purolla koko aikainen
	muutaman metrin heittely pistää vihaksi, voit ottaa rennosti
	ja muuttaa virvelöimisen onkimiseen.
	Heittokohon valittaessa pakissa tulee myös näkyviin kohon
	syvyyden säätö, josta saa säätää koukun tai perhon syvyyden.
	
-virvelit

	Virveleitä on 5 eri mallia. bonuksena 6
	
	Halpahallin lastenosaston leikkipilkki heittää surkeasti
	ja kelaus on jotain aivan hirveää, pilkillä väsyttäminen
	on erittäin tuskallista eikä se kestä suuria kaloja.

	Umpikela heittää huonosti ja kelaa huonosti, kalan väsytys
	kestää kauan ja se on muutenkin perseestä,hintaa lukuunottamatta.
	kokoaikainen nappejen näpytys raastaa muutenkin hermoja.

	Ylähyrrä heittää jo paremmin ja kelaakin nopeammin, kalan
	väsytyskin on jo hintansa veroista.
	
	Avokelalla onnistuu jo pitkät heitot ja kelan välityssuhde on
	nopea, ei tarvitse hakata nappeja kelatakseen vaan hermoja
	voi helpottaa löysällä rantaan kelaamisella. Kalan väsytyskin
	on jo helpompaa,jos ei kyseessä ole tosi vonkaletta.
	
	Kesto-Ylähyrrä kela heittää pisimmälle,kelaussuhde on nopein
	ja se on rakennettu erikseen isojen fisujen ylös repimiseen.
	Ehdottomasti hankittava ylemmissä sarjoissa

-muut tarvikkeet

	Kalapakkiin mahtuu alussa 2 tavaraa, 2 painoa ja 4 uistinta
	Isompaan pakkiin mahtuu   2 tavaraa, 2 painoa ja 6 uistinta.

	L&M savukeaski on jokaisen EräJorman henkiinjäämis ehto.
	ilman röökii heitot ei tahdo sujua kelaaminen on hitaampaa ja
	kokoaikainen Jorman mutina pistää vihaksi.
	Jorman Kalanväsytyskin onnistuu helpommin nortti suussa.

	Off-hyttysmyrkky - Ei ole tehty mitään.

	Haavi on väline jolla kalat nostetaan uistelukilpailussa
	rantaan, ilman haavia otteesi voi lipsua ja kala tippua,
	mutta haavilla kalan nostaminen on varmempaa.

	Kala luotain, mahdollistaa uistimen syvyyden tarkkailun.

	Lämpömittari, mahdollistaa veden lämmön tarkkailun ja
	parempien uistimien valitsemisen oikeisiin vesiin.

	T.N.T Mahdollistaa atrainkisoissa räjähteiden käytön.
	Räjähteellä kalat jäävät kellumaan jokeen.

	Kalastuskortti on kausikortti, joka mahdollistaa 100 mk
	kalastuksen per kausi, hyöty kasvaa aina ylemmissä
	sarjoissa joissa 20 mk maksu tulee kalliimmaksi.

	Atraimet ovat atrainkisaan tarkoitetun atraimen eri
	teriä, mitä leveämpi terä, sen leveämmältä se tärppää.


	Jos uistimien valinta tuottaa ongelmia ja niiden vaikutus
	mietityttää niin...
     Punainen väri - yleensä syönti huonompaa   - Kalojen koko isompaa
     Vihreä   väri - yleensä syönti suurempaa   - Kalojen koko pienempää
     Sininen  väri - yleensä syönti kohtalainen - Kalojen koko kohtalainen
     Valkoinen väri -yleensä syönti vaihtelee   - Kalojen koko vaihtelee
     muilla väreillä on muita ominaisuuksia jotka vaihtelevat aina
	vieheestä riippuen...

	Bonus tavarat:

	Kun läpäiset pelin, eli olet Uistelun maailmanmestari saat
	kauppan lisää tarvikkeita, joiden ominaisuuksia en kerro,
	vaan ne täytyy kokeilla.

4. Missä kala syö?

	Kala ei syö koskaan ihan oman rannan tuntumassa.

	Yleensä joka paikassa kala syö hyvin pinnassa,mutta ne ovat
	pieniä kalaparvia. Suuriakin voi napata pinnasta.

	Keskivaiheella syö normaalisti ja kalan koko pysyy normaalina	

	Pohjalla vaanivat kaikista suurimman vonkaleet,mutta 
	ne eivät ole parvina,joten kala syö pohjalla huonommin.

	Merellä ei ole erityistä paikkaa.
	Vaaput ovat hyviä merellä.
	Lusikat ja hyrrät kohtalaisia.
	Perhot ja koukut ovat huonoja merellä.
	
	Järvellä ei ole erityistä paikkaa, kuhan ei kalasta ihan
	oman rannan tuntumassa.
	Vaaput,lusikat,hyrrät,kumikalat ja koukkut ovat hyviä järvellä
	eivätkä perhotkaan mitään huonoja ole.
	
	Joessa ja Purossa kala tulee yleensä vastarannan tuntumassa,
	eli täydellinen heitto vastarannan tuntumaan on hyvä.
	Perhot ja koukut kannattaa jättää juuri sinne muhimaan ne
	ovat hyviä joessa ja purossa. RuohoUistimet ovat hyviä
	siinämielessä että ne eivät koko aikaa tartu kiinni, ja
	jos aloittelet vasta pelaamista,käytä niitä ennenkuin opit
	jalon kalastuksen taidon...
	Joella saa kalaa melkein kaikilla vieheillä.

	Jos tuntuu että vieheellä ei syö saatta vika olla siinä
	että kalat eivät halua napata siihen vieheeseen
	juuri silloin, eli kannattaa vaihtaa viehettä.
	Silloin kun tuntuu että tietyllä vieheellä tulee hyvin,
	kannattaa sillä kalastaa niin kauan kun kalaa nousee.

	Isojen kalojen syöntiin vaikuttaa myös veden lämpötila
	joten lämpömittarin hankinta ja oikeiden uistimien valinta
	vaikuttaa kalan tärppäämiseen.


5. Tulostaulukko

	Tulostaulukosta näet kaikkien sarjassa kilpailevien kalamiesten
	kauden yhteissaaliin. Jos saat kauden viimeisen kilpailun
	loputtua suurimman yhteissaaliin nouset sarjassasi ylemmäksi.
	
	Sama pätee atrain taulukkoa.

	Taulukosta näet myös montako kilpailua sinulla on
	kaudessa jäljellä ennen kauden loppua.

	Paras kaikista mitä taulukosta löytyy on seuraava kisapaikka.
	Jos olet jo kovempi EräJorma käyt katselemaan aina kisapaikan
	ja valitset vieheet sen mukaan seuraavaan kisaan.

	Info painikkeesta saat tietoa uistinvalinnoista, kalastuksesta
	sekä veden lämpötilasta.

	Sabotointi on toisten vieheiden sabotointi seuraavaan kisaan.
	Voit valita vain yhden uhrin ja siitäkin voit jäädä kiinni,
	mutta tiukan paikan tullen kauden lopussa kannattaa ehkä
	käydä sabotoimaan pahimman kilpailijasi vieheitä voiton
	varmistamiseksi.

	Et voi sabotoida toisten atraimia, vaan uistimia.



6. Ennätykset:
	
	Ennätyksistä näet suurimmat vonkaleet jokaista kalalajia kohti
	sekä suurimmat yhteissaaliit niin atraimella kuin uistimilla.

	Ennätyslistassa sijaitsee myös pelin talletus ja avaus.



	Testipelaajamme saivat tämmöistä saalista ylös...
	Silloin joskus aikoinaan, raakaversiossa......
		*******		TOP 10		*****

	1.Linda	  -	29,782 kg Hai		-	Perho
	2.Kina	  -     22,947 kg Miekkakala	-	Perho
	3.Kina	  -	21,881 kg Rausku	-	Perho
	4.Tonttu  -	21,377 kg MeriLohi	-	Perho
	5.Warkki  -	20,27  kg Miekkakala	-	Perho
 	6.Tonttu  -	17,817 kg KirjoLohi     -       Perho
	7.Kina	  -     15,800 kg Hauki		-	Lotto lusikka
	8.Kina	  -     8,920  kg Made		-	Lotto lusikka
	9.Jani	  -	2,408  kg Ankerias	-	Perho
	10.Kina	  -     2,270  kg Lahna		-	Lotto lusikka

Osa kalojen nimistä on jälkeenpäin muutettu,esim kirjolohi, joten
saattaa olla että näin isoja kirjolohia ei saa jatkossa...

Jälkeenpäin teen peliin kunnon piste ennätys listat,kun joku 
vain lähettäis ohjeita....

Osa testipelaajista ei päässyt toteuttamaan itseään, kun lähtivät
Ruotsinlaivalle ryyppäämään ja hukkasivat Häkin Ruotsiin, mutta
eiköhän Niko,Pasi ja Häkki tee vielä muutamat ennätykset peliin
ennen levitystä, vai mitä pojat?


7. Asetukset

	Asetuksista voit muuttaa Erä Jorma nimen omaksi nimeksesi
	tai huijauskoodiksi, johonka saat vihjeitä peli läpi
	päästyäsi.

	Peli äänet mahdollistavat eräjorman puheet ja effektit

	Kala-raja on rajoitus joka rajoittaa eksoottiset kalat
	Suomen ulkopuolelle, koodeilla tai uistelu osan
	läpi päästyäsi kalaraja poistuu.

8. Talletus

	Tallennuksessa ei tarvi ottaa muuta huomioon, kuin sen että
	tallennus nimen perässä on aina .erä
	Ilman .erä loppua peli ei avaa tilannettasi uudestaan.

	Avaamisessa peli avaa vain .erä tiedostot







9. LOPPU

	Jos peli tylsistyy ensimmäisissä sarjoissa, on muistettava
	että kohta EräJorma lähtee ulkomaille kalastaan, missä
	mukaan tulevat todella isot vonkaleet.

	Koittakaa ihmeessä myös mennä peli läpi, en oo saanu
	yhtään ilmoitusta että joku olis menny peliä läpi????

	Jos peli muuttu läpipäästyään tylsäksi, luulit taas
	väärin, nimittäin nyt alkaakin Kännikalan metsästys.
	Eli kuinkasuuren kännikalan nappaat Catch a Fish
	vieheellä????

	Ilmoitelkaa läpipääsyistä, sekä lähetelkää ennätyslistoja.
	Vaikka edit- tiedostolla toistaiseksi voi muokata
	ennätyksiä, näen omalta eräjormalta heti, jos kilomäärä
	ylittää maximi määrän, joten on joka tapauksessa
	turha yrittää huijata :)

	Pistän sivuille varmaan kohta ennätyslistoja.





			ONNEA KALAREISSULLE !!!!!!!!!!

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeDimensionsUserComment
current10:05, 5 December 2015 (2.28 MB)Admin (Talk | contribs)
  • You cannot overwrite this file.

There are no pages that link to this file.