F2-10.zip (file size: 3.03 MB, MIME type: application/zip)
Warning: This file type may contain malicious code.
By executing it, your system may be compromised.
Fight 2 v1.0 for DOS
LUEMINUT
-------FIGHT 2 ---(C) Sebastian Aaltonen -----------SUOMENKIELINEN DUKUMENTTI -------Versio 1.0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TÄMÄN PELIN TEKIJÄ EI OTA VASTUUTA, JOS TÄMÄ PELI AIHEUTTAA MINKÄTAHANSA LAISTA VAHINKOA KENELLEKÄÄN TAI MILLEKÄÄN. Fight 2 on FREEWAREA. Joka tarkoittaa sitä että voit levittää ja kopioida sitä vapaasti, kunhan siinä on kaikki alkuperäiset tiedostot mukana muuttumattomina. (mukaanlukien tamä dokumentti) Fightin saa sisällyttää CD-kokoelmiin yms., ja sitä saa käyttää mainostukseen ja sen avulla saa tuottaa itselleen vaikka omaisuuden... (yms.yms.) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fight 2 on avaruustaistelupeli, jossa 1-4 pelaajaa yrittää tuhota vastustajan alukset, ennen omaa tuhoansa. Pelityyppejä on Kaikki-Kaikkia-Vastaan ja Tiimi-peli. Jokainen pelaaja voi olla joko ihminen tai tietokone. Pelin alussa määrätyllä rahalla ostetaan pelin aikana kuolleiden aluksien tilalle uusia, kunnes rahat loppuvat. Voittaja on se jolla on eniten rahaa, kun joltain muulta loppuu rahat. Konevaatimukset: * Pentium 60Mhz prosessori * 8MB keskusmuistia (Windows 95:n kautta enemmän) * Sound Blaster yhteensopiva äänikortti suositeltava. * Näppäimistö ja hiiri (Joystick tuki tulossa) 1.1 KÄYNNISTYS & ALKUASETUKSET ------------------------------ Käynnistä peli dossista kirjoittamalla: F2 tai Windows 95:ssä klikkaamalla F2-ikonia... Jos tahdot nollata Alusten Top-ten listan käynnistä peli kirjoittamalla: F2 CLEAR Ennen käynnistystä on viisasta valita peli-nappulat. Ne voit valita SETKEYS.EXE:n avulla... Äänikortin tunnistukseen peli käyttää BLASTER-ympäristömuuttujaa. Jos et pelissä kuule ääniä, ei sinulla ole ilmeisesti muuttujaa asetettuna. Sen voit asettaa seuraavalla käskyllä: SET BLASTER=A??? I? D? Johon korvaat seuraavat tiedot (???): A??? Äänikortin ADDRESS I? Äänikortin IRQ D? Äänikortin DMA esim: SET BLASTER A220 I5 D1 (useimmat SB-kortit) Jos et tahdo ääniä peliin voit kirjoittaa seuraavan käskyn: SET BLASTER= 1.2 ALKUVALIKKO --------------- Valikon kursori liikkuu [UP]/[DOWN] napeilla, valinta suoritetaan [SHOOT1] napilla. START: Aloittaa pelin!!! SETTINGS: Muuttaa pelin asetuksia. CREDITS: Näyttää pelin tekijätiedot. QUIT: Lopettaa pelin. - II --PELI ----------------------------------------------------------------- 2.1 SETTINGS RUUTU ------------------ Ennen pelin alkua on viisasta käydä SETTINGS-ruudussa. Sieltä voit vaihtaa tärkeitä pelin asetuksia: PLAYERS 1/2/3/4 - Vaihtaa pelaajamäärää. PLAYER ? IS HUMAN/COMPUTER - Valitsee onko pelaaja Ihminen vai Tietokone. TEAMPLAY ON/OFF - Laittaa tiimipelin päälle. Tiimipelissä joka tiimillä on yhteiset rahat, ja tarkoituksena on tuhota vastustajan tiimi. Tiimit ovat PL1+PL2 vs PL3+PL4. RANDOM/SELECT STARSHIPS - Vaihtaa uuden-aluksen ostotyyppiä. RANDOM = satunnais-osto SELECT = omavalintainen-osto AMOUNT OF METEORS 0-10 - Vaihtaa meteorimäärää. BONUSCHANCE 0-30 - Vaihtaa bonusten %määrää. CRITICALCHANCE 0-30 - Vaihtaa kriittisten-osumien %määrää. COMPUTER IS LOOSER/NORMAL - Vaihtaa tietokoneen tasoa. HARD = Vaikein... (ei vielä valmis) NORMAL = BETA:ssa ollut tietokonerutiini, joka on vielä keskeneräinen. LOOSER = Helpotettu tietokonerutiini LOOSER HELP ON/OFF - Antaa apua häviöllä olevalle osapuolelle. (2 sekunnin välein yhden rahan) DEFAULTS - Vaihtaa kaikki takaisin perusasetuksiin. OK - Tallentaa muutokset ja palaa päävalikkoon. 2.2 RAHAMÄÄRÄN VALINTA ---------------------- Kun painat START-näppäintä, sinulta kysytään rahamäärää. Muuta rahamäärä sopivaksi [UP]/[DOWN] napeilla. 2.3 ALUKSEN VALINTA ------------------- Pelin alussa, ja aina kun aluksesi tuhoutuu, pitää sinun valita uusi alus taisteluun. Aluksenvalintaruudussa voit valita aluksen [UP]/[DOWN] napeilla. Aluksen hinta näkyy aluksen kuvan oikeassa alakulmassa. Rahasi näet aluksen- valinta ruudun yläpuolella olevasta nuolesta. Kun löydät sopivan aluksen paina [SHOOT1], ja sinun aluksesi teleportatataan taisteluareenalle; olet (taas) mukana pelissä. 2.4 TAISTELU ------------ Pelaajat 1-3 pelaavat näppäimistöllä, pelaaja 4 pelaa hiirellä. (Joystick ohjaus tulossa...) Aluksesi kaasuttaa [UP] napista. Voit kääntää alustasi [LEFT]/[RIGHT] napeista. Aluksesi ampuu 1.aseella [SHOOT1] napista, ja 2.aseella [SHOOT2] napista. Aseiden latauksen näet ruudun reunassa olevista "palloista". Vihrea=Valmis, Punainen=Lataamassa. Tarkoituksenasi on tuhota vastustajan alukset, ja pysya mielellään itse hengissa. Alusten kestävyyden näet ruudun reunassa olevista mittareista. PL1:n mittari on oikealla ylhäällä, PL2:n mittari on vasemmalla ylhäällä, PL3:n mittari on oikealla alhaalla ja PL4:n mittari on vasemmalla alhaalla. Jos aluksesi törmää alueen reunaan menettää se vähän kestävyyttä. Planeettaan törmäys kuluttaa paljon enemmän kestoa, joten vältä sitä. Törmäyksestä saatu vahinko riippuu aluksen nopeudesta ja massasta. Meteoreihin törmääminen ei kuluta kestoa. Jos/kun ammut meteoreja, saat 15% mahdollisuudella tuhotusta meteorista BONUKSEN... BONUKSET ovat seuraavat: (S) =Nopeus (+50%) (T) =Kääntyvyys (-25%) HUOM: Kääntyvyydessä pienempi on parempi. (P) =Aseen lataus-aika (-25%) (H) =Kestävyys (täyteen) (F) ="Fighterit" Kun ammut vastustajiasi, teet 15% mahdollisuudella kriittisen osuman... KRIITTISET ovat seuraavat: (S) =Nopeus (-50%) (T) =Kääntyvyys (+25%) HUOM: Kääntyvyydessä pienempi on parempi. (P) =Aseen lataus-aika (+25%) (H) =Kestävyys (kuluu puolet) (F) =Aseiden latausvika (aluksen energiat menee) 2.5 VOITTO/HÄVIÖ ---------------- Se pelaaja jolla ei ole enää varaa ostaa alusta, kun edellinen on tuhoutunut, on hävinnyt. Jäljellejääneistä pelaajista se, jolla on eniten rahaa on voittaja. Tiimipelissä saman tiimin jäsenillä on yhteiset rahat, ja kun tiimin rahat loppuvat tiimi on hävinnyt. - III -ALUKSET -------------------------------------------------------------- HUOM: Kääntyvyydessä pienempi on parempi. BOT --- Hinta: 30 Kestävyys: 220 Massa: 100 Nopeus: 11 Kääntyvyys: 4 Bot on iso ja kömpelö taistelussa. Sen kehittelussä onkin panostettu enemmän tulivoimaan ja kestävyyteen. Botin pää-aseena on kaksi plasma-tykkiä, jotka ampuvat sarjaa. Sen lisäksi Bot voi lähettää itsestään sähköpurkauksia, jotka lähtevät joka suuntaan aluksesta. PLASMATYKIT Vahinko: 4 Latausaika: 7 SÄHKÖPURKAUKSET Vahinko: 5 Latausaika: 6 PENALTIERIN NEUVOT: + Botilla pelatessa kannattaa pyrkiä vastustajan lähelle, koska silloin sähköpurkaukset osuvat paremmin. + Bot ei ole huono mitään alusta vastaan, joten se on turvallinen alusvalinta. JET --- Hinta: 22 Kestävyys: 140 Massa: 70 Nopeus: 22 Kääntyvyys: 3 Jetin nimi on peräisin siitä, että se muistuttaa avaruudessa lentävää suihku- hävittäjää. Jet on nopea ja kohtuullisen tehokas taistelussa. Jet ampuu siipiinsä kiinitetyistä raketinheittimistä pieniä raketteja, ja niiden lisäksi siihen on asennettu tehokkaita hakeutuvia ohjuksia. Ohjusten lataaminen vie kauan aikaa. RAKETTI Vahinko: 3 Latausaika: 11 OHJUS (HAKEUTUVA) Vahinko: 13 Latausaika: 75 PENALTIERIN NEUVOT: + Jetillä kannattaa pysytellä kaukana vastustajan aluksesta, jolloin vastustajan on vaikeampi osua, mutta omat ohjuksesi kuitenkin pääsevät tekemään vanhinkoa. + Jetin nopeuden/ohjusten ansiosta se voittaa vahingoittumatta hitaimmat alukset DRUUGE ------ Hinta: 22 Kestävyys: 130 Massa: 80 Nopeus: 5 Kääntyvyys: 11 Druuge on itseasiassa iso avaruudessa leijuva tykki. Se voi ampua joko molemmilla tykinpiipuilla yhtäaikaa, tai yksitellen kummallakin (vuorotellen). Sen kääntyvyys ja nopeus ovat jääneet kehittelyssä sivuseikoiksi. TYKIT YKSITELLEN Vahinko: 12 Latausaika: 25 TYKIT YHTÄAIKAA Vahinko: 12 (*2) Latausaika: 50 PENALTIERIN NEUVOT: + Taitavat pilotit osaavat käyttää Druugen tykkejen rekyyliä hyödykseen taistelussa, ja näin osittain korjata sen hitauden aiheuttaman aukon. - Druugen huono kääntyvyyden takia se ei pärjää nopeimmille aluksille. SPEEDY ------ Hinta: 16 Kestävyys: 110 Massa: 60 Nopeus: 13 (normaalisti) Kääntyvyys: 4 Speedy on varustettu erikoisilla moottoreilla, joiden avulla se voi saavuttaa vähäksi aikaa kerrallaan valtavan nopeuden. Speedyn aseena on plasmagene- raattori, joka luo ison plasmapallon. Pallo liikkuu hitaasti vastustajan alusta kohti, ja osuessaan tekee valtavasti tuhoa. PLASMAPALLO Vahinko: 1-48 (koosta riippuen) Latausaika: 53 SPEED-UP Latausaika: 133 PENALTIERIN NEUVOT: + Yritä ajaa SPEED-UPilla hiukan vastustajan ohi, ja samalla ammu plasmapalloja. + Jos vastustaja on sinun ja planeetan välissä, kannattaa tönäistä vastustaja SPEED-UPilla planeettaan. BEE --- Hinta: 21 Kestävyys: 78 Massa: 55 Nopeus: 25 Kääntyvyys: 2 Bee on nopea ja hyvä kääntymään. Sen lähes ainoa huono puoli on sen heikko kestävyys, tämän vuoksi siihen on kehitetty BEE(tm)-kilpi, joka päällä ollessaan muuttaa vastustajan panoksista tulleen vahingon kestoksi. Kilpi syö aluksen kestävyytta, jonka takia sitä ei kannata käyttää turhaan. Been ase ampuu kolmen piikin sarjoja, ja sitä voi käyttää yhtäaikaa kilven kanssa. ASE Vahinko: 1 (x3) Latausaika: 10 KILPI Kestoaika: 4 (/1HP) Latausaika: 0 PENALTIERIN NEUVOT: + Käytä kilpeä vain kun sinuun on osumassa panos. + Kannattaa pitää valimatkaa vastustajan alukseen, ja näet panokset ennen kuin ne osuvat alukseesi, ja ehdit käyttää kilpeä. - Been kilven hyöty-käyttö vaatii kovaa harjoitusta... ALIEN ----- Hinta: 34 Kestävyys: 200 Massa: 95 Nopeus: 9 Kääntyvyys: 6 Alien on tehokas alus taistelussa. Sen tehokkuus ja kestävyys korvaavat sen hitauden. Alienin pääaseena on tehokas plasmatykki, ja lisäksi se laukaisee Virus podeja. Podit ovat tietokone-ohjattuja. Osuessaan vastustajaan alukseen ne levittävät siihen viruksen, joka tuhoaa aluksen kestävyyttä hitaasti, lopulta johtaen koko aluksen tuhoutumiseen. PLASMATYKKI Vahinko: 7 Latausaika: 14 VIRUS-POD Vahinko: 1+X (%5 mahdollisuus/tic) Latausaika: 444 PENALTIERIN NEUVOT: + Jos saat viruksen hitaaseen alukseen, kannattaa paeta kokoajan, ajan kuluessa vastustajasi on tuhoutunut. ASSASSIN -------- Hinta: 12 Kestävyys: 75 Massa: 10 Nopeus: 27 Kääntyvyys: 2 Assassin on erittäin ketterä taistelussa. Pienen kokonsa ansiosta sen on helppo väistää useimmat vastustajan panoksista. Ongelmaksi jäävätkin sitten ne osuneet panokset... Assassin on varustettu DARTSNIPER(tm) salamurhaus-aseella, ja lisaksi siihen on asennettu teleporttaus-laite, joka siirtää sen salamannopeasti paikasta toiseen. Laitteen ominaisuuksiin kuuluu myös suunnan automaattinen kääntö vastustajan alusta kohti... Jos Assassin teleporttaa toisen aluksen päälle kummatkin aluksista tuhoutuvat. DARTSNIPER(tm) Vahinko: 5 Latausaika: 32 TELEPORTTAUS Latausaika: 128 PENALTIERIN NEUVOT: + Assassinillä pääset helpolla moninpelissä karkuun vastustajia, ja näin vastustajilta kuluu toisiaan vastaan taistellessa rahaa kokoajan, mutta sinulta ei penniäkään!! NOVA ---- Hinta: 44 Kestävyys: 270 Massa: 160 Nopeus: 4 Kääntyvyys: 7 Nova on erittäin massiivinen taistelualus. Sen pääaseena on tehokas ohjus, joka räjähtäessään luo tulipyörteen. Tulipyörre tekee paljon vahinkoa osuessaan vastustajaan. Ohjus lentää niin kauan kuin pidät ampumisnappia pohjassa, ja räjähtää tulipyörteeksi kun päästät irti ampumisnapista. Ohjuksen latausaika on erittäin pitkä. Nova voi myös lähettää hakeutuvia energian varastus palloja. Jotka osuessaan "varastavat" ase-energiaa vastustajalta, ja tuovat sen Novalle. Pallojen avulla Nova voi saada nopeasti TULI-OHJUKSEN ladattua, ja saada vastustajat puolustuskyvyttömiksi, jolloin ne ovat helppoa riistaa. TULI-OHJUS Vahinko: 96*6 (maksimi vahinko) Latausaika: 444 ENERGIAN VARASTUS PALLOT Määrä: 120 (varastaa/antaa) Latausaika: 222 PENALTIERIN NEUVOT: + Kannattaa tähdätä huolellisesti ohjukset, ja mielellään tehdä suoria osumia. + Kannattaa ahdistaa vastustaja nurkkaan, ja tehdä mahdollisimman paljon energian varastus palloja... Kun vastustajasi kuolee, jäävät pallot seu- raavaa vastustajaa varten. - Nova on kallis, ja monet halvemmat alukset voittavat sen, joten valitse nova vain jos se on välttämätöntä. LASER ----- Hinta: 29 Kestävyys: 190 Massa: 90 Nopeus: 8 Kääntyvyys: 5 Laser alus tulee lähes suoraan vanhasta pelistäni TAPPO!: "Huono kääntyvyys ja nopeus, mutta voi jättää tehokkaita laser-miinoja, jotka ampuvat kun vastustaja tulee lähelle. Sillä välin kun laser-miina on latauksessa laser-tykki pitää viholliset loitolla." LASER-TYKKI (työntää vastustajia poispäin) Vahinko: 7 Latausaika: 31 LASER-MIINA Vahinko: X*32*7 (100:n välein laukeaa ja tekee vahingon) Latausaika: 250 PENALTIERIN NEUVOT: + Pysyttele laser-miinojen lähellä, ja ne auttavat sinua paljon taistelussa, tai ammu laserillasi vastustaja miinojesi lähelle. FLASH ----- Hinta: 18 Kestävyys: 90 Massa: 65 Nopeus: 9 Kääntyvyys: 4 Flash on alus joka, on täynnä sähköistä energiaa. Sen pääaseena on tehokas laser-säde, joka menee suoraan läpi vastustajan aluksesta, aiheuttaen suurta vahinkoa. Flash voi luoda väläyksen joka sokaisee vastustajat ja tuhoaa kaikki panokset. Sen lisäksi se tekee vahinkoa vastustajan aluksiin. Mitkään suojat eivät tehoa väläyksen vahinkoa vastaan. LASER-SÄDE Vahinko: 0.6 Latausaika: 1 FLASH(tm) Vahinko: 10 Latausaika: 330 PENALTIERIN NEUVOT: + Hitaita aluksia vastaan pakene kokoajan planeetan taakse, ja käytä Flashia. + Flash kannattaa välillä valita vain tyhjentämään pelikenttä, jos vastustajalla on liikaa typeriä-panoksia kentällä. FLY (C) Olli Ylinen !!!!!!!!!!!! --- Hinta: 24 Kestävyys: 80 Massa: 70 Nopeus: 6 Kääntyvyys: 7 Fly alus on uusinta teknologiaa ja hyödyntää stealth suojaa ja uusinta uutta asetta nimeltä hellfire,Hellfire on tehokas liekki ase ja kilpi on hyödyllinen panosten väistelyssä HELLFIRE Vahinko: 4 Latausaika: 3 STEALTH-KILPI Kestoaika: 30 Latausaika: 70 PENALTIERIN NEUVOT: + Jos jäät meteoriin kiinni käytäppä stealth-kilpeäsi niin pääset kätevästi pois siitä. BOX (C) Olli Ylinen !!!!!!!!!!!! --- Hinta: 8 Kestävyys: 33 Massa: 10 Nopeus: 3 Kääntyvyys: 10 Box on halpa alus joka ei kestä paljoa mutta sillä on sitäkin tehokkaampi ase suihkuna,Boxin erikoinen on musta(?) aukko joka imaisee vastustajan luokseen joka tunnetaan myös nimellä summon. SUIHKU Vahinko: 2 Latausaika: 1 SUMMON Latausaika: 120 PENALTIERIN NEUVOT: + Box on halvin alus joten ota niitä jos meinaat olla PEEAA. + Käytä myös summonia(palloja) jos haluat saada vahinkoakin aikaan. PENALTIER (RANKAISIA) (C) Olli Ylinen !!!!!!!!!!!! (ps.3xKIRJOITUSVIKA) --------- Hinta: 17 Kestävyys: 95 Massa: 60 Nopeus: 12 Kääntyvyys: 13 Penaltier on hurja alus mikä ei paljoa maksa ja sillä on sitäkin tehokkaampi tykki, mutta elä kaytä erikoista liian usein koska se vie penaltierin mennessään. Penaltierin parhaita kykyjä ovatkin sen nopeus ja hinta. NAILGUN Vahinko: 2 Latausaika: 3 ITSETUHO Vahinko: 128-etäisyys PENALTIERIN NEUVOT: + Käytä itsetuhoasi jos meinaat jäädä alakynteen esim. kun vastustaja on päässyt taaksesi ja et keksi muuta keinoa TARANTELLA ---------- Hinta: 40 Kestävyys: 210 Massa: 110 Nopeus: 9 Kääntyvyys: 6 Tarantella on yksi pelin isoimmista aluksista. Sen hyviin puoliin kuuluu tehokkaat TULIPALLOT, jotka lapäisevät mitä vaan, tekien suurta vahinkoa. Mini-Tarantellat ovat sen toinen hyvä puoli. Ne ovat nopeita, ja kohtuullisen kestäviä, ja oikein käytettynä todella TEHOKKAITA. Tarantellan huonoina puolina on nopeus, kääntyvyys ja kallis hinta. TULIPALLO Vahinko: X*1*7 (joka osumalta) Latausaika: 50 MINI-TARANTELLA Vahinko: 2 (pienet tulipallot, joita ampuu) Latausaika: 300 PENALTIERIN NEUVOT: + Pysyttele planeetan takana, ja ammu sieltä TULI-PALLOJA vastustajan päälle, laukaise myös MINI-TARANTELLOJA kun ne ovat latautuneet. + Tarantella on monessa tilanteessa parempi alusvalinta kuin nova, sillä se pärjää myös nopeita aluksia vastaan. - IV --TIETOA PELISTÄ ------------------------------------------------------- 4.1 TÄMÄ ON MINUN ENSIMMÄINEN C:LLÄ TEKEMÄ OHJELMA, JOTEN ÄLÄ TURHAAN INNOSTU... ------------------------------------- Ohjelmoin pelin lähinnä kylkiäisenä kun ohjelmoin grafiikkakirjastoani. Peliin oli hyvä kokeilla kaikkia uusia rutiineja, joita en ennen C:tä jaksanut tehdä (TURBO PASCALILLA). Peli on kokonaan minun omaa koodia, lukuunottamatta MODin soitto rutiinia (MIKMOD v2.10). Kaikki grafiikka ja osa ääniefekteistä on omatekoisia. Musiikki on minun ja kaverini (Jouni Kuusinen) yhdessä tekemää. Grafiikka pelissä on toistaiseksi vain 256 väristä, joka huonontaa melkoisesti grafiikan laatua. Pelin grafiikka engine on suunniteltu vieritystä varten, ja sen takia se joutuu piirtämään koko ruudun. Fight2 ei kuitenkaan käytä vieritystä. Ja sitä olisi voinut optimoida huomattavasti, jos olisi piirtänyt vain muuttuvat alueet. Vieritys on seuraavia pelejäni varten, enkä aio sen takia poistaa sitä enginestä... Peliä on testattu Windows 95:ssä/DOSsissa ja se on toiminut hyvin.(ensimmäisiä versioita lukuunottamatta)... Alusten hinnoittelu on tehty mahdollisimman tasaväkiseksi, Pitkän kokemuksen perusteella muista peleistä (StarControl 1,2&3, yms... puhkipelattu). Alusten hinnoittelu ei siis välttämättä ole aloittelijalle täydellinen, mutta kokemuksen ja harjoittelun jälkeen alkavat alukset tasapainottua. (alusten hinnoittelussa on käytetty kolminpeliä, pelaajat: 2ihmista/1tietokone) Tietokone-rutiini on vielä keskeneräinen, eikä se pärjää kunnolla ihmis- pelaajalle. Päivitetty rutiini on tulossa... 4.2 Kuvankaappaus ------------------ Jos tahdot ottaa pelistä "Screen Capture" kuvan, niin paina [F1] näppäintä. Se tallentaa kuvan tiedostoon SCREEN??.RAW. ??=NRO, kuva on RAW muodossa. RAW muodossa olevan kuvan voit ladata PSP 4.0:lla näin: * Valitse File...Open * Valitse tiedostotyypiksi RAW, ja valitse "SCREEN.RAW" kuva. * Valitse Raw-Options ikkunasta: * Single channel * Interleaved * Paina OK * Valitse Colors...Load palette * Valitse "C-JASC.PAL" * Valitse Maintain indexes * Paina OK Kuva on valmis.... 4.3 Mitä uutta verrattuna edellisiin minun tekemiin peleihin: -------------------------------------------------------------- + PROTECTED MODE C (DJGPP)... ei tarvitse enää EMS:ää, eikä paljon perusmuistia + Kaikki grafiikkarutiinit on tehty assemblyllä. + Läpinäkyviä bitmappeja. (ALPHA BLEND) + SVGA grafiikka + Törmäysten/osumien tunnistus alusten muotojen mukaan. + Nopeuden tasaus (jos koneteho ei riitä, poistaa frameja) + Hyvä kuvaformaatti(PI3): tiiviisti pakattu/nopea ladata (ei huononna laatua) + Hyvä animaatioformaatti(MPI) + Omat remapperit/työkälut kuvia varten. (pelin tekeminen/päivittäminen heippoa) + Hiukan paremmat tietokonerutiinit. (...kuin Space Commandissa) 4.4 Jos peli pyörii liian hitaasti... -------------------------------------- 1. Käynnistä peli aidon DOSsin kautta... 2. Pelaa vähemmällä pelaajamäärällä. 3. Poista äänet. 4.5 Pelin versiot ------------------ 0.001 (YLIBETA/TEST): - Vain 7 alusta - Ei ole optimoitu kunnolla - Muita keskeneräisyyksiä - Setup/Credits ruudut ei valmiita. 0.5 BETA: + Tämä tiedosto (F2.DOC) + 1 uusi alus (Nova) + Screen Capture (.RAW) + 32 Frame:n räjäykset (ennen 16) + 4 Erilaista räjäystä (ennen 1) + %60 MixedMAP Räjäyksiin (ennen 70%) + Bugifix: 2 crashin aiheuttavaa bugia korjattu!!!!! + Bugifix: Meteorin törmäys-tunnistus-bugi korjattu. + Alkuanimaatio + Pikkuparannuksia 0.555 BETA: + Aseiden latausvalot + Credits ruutu + Pientä ja isompaa fixausta 0.666 BETA: + Edellisen version peräliekkibugi korjattu + Alusten hinnoittelua/tehoja korjattu + Tietokone pelaajat + Lisää ääniefektejä ja äänen "panning" + Lisää aluksia (Flash,Laser,Fly,Box) + Räjäykset yms hienommiksi. (PLUS.MIX) + Setup ruutu + Bonukset + "Fighterit" + Cheat koodit + Aluksien TOP-TEN listat 0.999 BETA: + Bugejen korjausta + Alusten hinnoittelua/tehoja korjattu (TAAS) + Max pelaajamäärä nostettu neljään... + Peliruutuun rahat näkyviin + Tiimipelit + Setup menun korjausta + Uusia aluksia: Penaltier(HEH) ja Tarantella + Tietokone rutiinin parantelua + Paljon kaikkea pikkuparantelua + Ohjelmakoodin selvennystä. (helpompi jatkaa) - Sekoilee liikaa 0.999+ (ULTRASLOW) BETA: + Ei enää sekoile (niin paljon) + Tietokoneen parantelua + 4 Erilaista planeettaa - Peli hidastunut PALJON verrattuna edelliseen versioon (KORJATAAN PIAN) 0.999++ BETA: + Hitaus pois!!! + Uusi pelitaustakuva + Pieniä korjauksia 1.0: + DOC-valmis + Critical hits + Laser1 alpha-blend + Uudet peli-taustat + Alusten tasoitusta + Uudet menut + Vähemmän meteoreja (enemmän tilaa!!) + Monipuoliset säädöt (settings) + Eri-tasoiset tietokoneet. (LOOSER/NORMAL) + Looserhelp (auttaa häviöllä olevaa) + Muita pieniä korjauksia + Aluksen kentälletulo-efekti (auttaa huomaamaan aluksen) + Alukset eivät jää enää kiinni meteoreihin. (meteori tuhoutuu) + Uutta grafiikkaa... SEURAAVIIN VERSIOIHIN: + Parempi tietokone-rutiini (aluskohtaiset erot paremmin huomioon) + Joystick ohjaus (ja ohjain SETUP) + Muita parannuksia/lisäyksiä. + 65536 Värinen grafiikka (16BiT colors) + Koodin optimointia BETATESTAAJAT (Lempialukset...) ------------- Sebastian Aaltonen (Laser+Druuge+Flash) Olli Ylinen (Penaltier+Fly+Box) Andrei Stepanov Petri Räsänen (Speedy) Matti Jalasvuori - V ---YHTEYSTIEDOT --------------------------------------------------------- Jos haluat lähettää minulle kommentteja pelistä, voit ottaa minuun yhteyttä: * EMAIL: sebastian.aaltonen@*****.fi (BETASSA OLI VÄÄRÄ EMAIL-OSOITE...)
File history
Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.
Date/Time | Dimensions | User | Comment | |
---|---|---|---|---|
current | 11:17, 19 August 2016 | (3.03 MB) | Admin (Talk | contribs) |
- You cannot overwrite this file.
File usage
There are no pages that link to this file.