Nintendo 64 emulators/fi

From Zak
Jump to: navigation, search

1964 ja Project64 ovat vanhimpia ja suosituimpia emulaattoreita Nintendo 64:n pelien pelaamiseen.

N64-emulaattorit

Tiedosto Tyyppi Versio Julkaistu Lataa
1964 Emulaattori 1.2 r146 17. elokuuta 2012 Lataa Windowsiin
Project64 Emulaattori 2.1.0.1 1. toukokuuta 2013 Lataa Windowsiin
Glide64 Grafiikkaplugin Final 19. toukokuuta 2012 Lataa tiedosto

Glide64 käyttää Voodoo-näytönohjaimille tarkoitettua Glide-rajapintaa, jonka komennot moderneilla näytönohjaimilla käännetään OpenGL-komennoiksi niin kutsutun Glide Wrapperin avulla. Paketin sisältämä Glitch64 pohjautuu Hacktaruxin Glide Wrapperiin. Mukana tulee myös GlideHQ-niminen dll-kirjasto, jota käytetään tekstuurien parantamiseen. Muita kuin Voodoo-näytönohjaimia käytettäessä asennusvaiheessa on Wrapper-hakemistosta kopioitava glide3x.dll-tiedosto emulaattorin hakemistoon.

N64-pelien tekstuuripaketit

Emulaattorilla pelattaessa Nintendo 64:n pelien ulkonäköä voidaan parantaa huomattavasti ulkoisilla korkearesoluutioisilla tekstuureilla. Esimerkiksi RiSiOn Retro Mario Sixty Four muuttaa pelin Super Mario 64 grafiikat enemmän piirrosmaiseksi. Tekstuurien tekeminen on aikaa vievää ja yleensä yhden henkilön vastuulla, joten useimpiin peleihin niitä ei tule olemaan saatavilla. EmuTalk.net on hyvä paikka aloittaa valmiiden ja keskeneräisten tekstuuripakettien etsintä. Samasta paikasta löytyy myös ohjeita niiden käyttämiseen ja omien tekstuurien tekemiseen.

Super Mario 64

Retro Mario Sixty Four

Super Mario 64 on Nintendon vuonna 1996 julkaisema tasohyppelypeli. Rision paketti muuttaa pelin grafiikat enemmän piirrosmaiseksi.

Lisätietoja projektista löytyy EmuTalk.netin foorumilta virallisesta viestiketjusta.

Mario Kart 64

Mario Kart 64 Hi-Res

Mario Kart 64 on Nintendon vuonna 1996 julkaisema ajopeli, jossa ohjataan Mario-pelisarjasta tuttuja hahmoja erilaisilla radoilla. Kerberin paketti lisää peliin alkuperäistä tyyliä noudattelevat korkearesoluutioiset tekstuurit.

Paketti sisältää noin 845 uudelleen tehtyä tekstuuria. Projekti esiteltiin EmuTalk.net-foorumilla heinäkuussa 2005 ja viimeisin 2.5-versio on julkaistu toukokuussa 2006.

Super Smash Bros.

Super Smash Bros. HD

Super Smash Bros. on Nintendon vuonna 1999 julkaisema tappelupeli. Pietschien ja Bad Randolphin yhteinen projekti lisää peliin alkuperäistä tyyliä noudattelevat korkearesoluutioiset tekstuurit.

Paketti sisältää noin 2900 uudelleen tehtyä tekstuuria. Projekti aloitettiin maaliskuussa 2008 ja saatiin valmiiksi joulukuussa 2008. Noin 800 mukana tulevaa tekstuuria on nimimerkin _pm_ paketista.

The Legend of Zelda

Ocarina of Time

Ocarina of Time Cellpack 2011

The Legend of Zelda: Ocarina of Time on Nintendon vuonna 1998 julkaisema toimintaseikkailu. Djipin joulukuussa 2011 julkaisema paketti lisää peliin sarjakuvamaiset korkearesoluutioiset tekstuurit.

Djipi julkaisi ensimmäisen version Ocarina of Timen paketista EmuTalk.net-foorumilla viiden vuoden työn jälkeen heinäkuussa 2009. Se sisälsi noin 7500 uudelleen tehtyä tekstuuria.

Majora's Mask

Majora's Mask Cellpack 2011

The Legend of Zelda: Majora's Mask on Nintendon vuonna 2000 julkaisema toimintaseikkailu. Djipin joulukuussa 2011 julkaisema paketti lisää peliin sarjakuvamaiset korkearesoluutioiset tekstuurit.

Zelda-paketit sisältävät normaalista poiketen vain kaksi DAT-tiedostoa, jotka kopioidaan emulaattorin Plugin\cache-hakemistoon. Käytä Majora's Maskin eurooppalaista versiota ja Glide64-pluginin viimeisintä versiota.

Grafiikka-asetuksissa siirry välilehdelle Texture enhancement. Poista valinta Alternative CRC calculation ja ruksaa kohdat Save texture cache to hard disk, Use alpha channel fully ja Compress texture cache.


Language: EnglishSuomi