Tietyt kentät Turbiksessa (eivät siis kaikki) tukevat nopeuskisaa.
Näissä kentissä on ennalta määrätty reitti, jota sitten pelaajat
yrittävät taistelun lomassa ajaa mahdollisimman nopeasti läpi. Nopeuskisan
alku ja loppu on ilmaistu selkeästi kentässä (yleensä samassa pisteessä).
Ensimmäisestä nopeuskisan 'portista' mentäessä pelaajan kuvaruudun
vasemmassa alakulmassa alkaa pyörimään kellonaika (C: xxx). Tämä
pysähtyy vasta kun reitti on ajettu kokonaisuudessaan. Ajettuasi
radan ilmestyy samaiseen kulmaan ajamasi aika (B: xxx). Tämä
ilmaisee parasta ajamaasi aikaa ja se päivittyy vain, jos ajat
radan vielä nopeammin seuraavan kerran. Tämän numero perässä näkyy
desimaaliluku joka näyttää pistemäärän, joka sinulle hyvitetään
pelin lopussa. Turbisranking muistaa myös kaikkien aikojen parhaan
aikasi joka näkyy aina ennen pelin alkua pilottimenussa.
Voittanut pelaaja saa pisteitä ajamansa ajan mukaan, mutta siitä
vähennetään ensin häviäjän nopeuskisa-pisteet. Tästä luvusta voi
tulla negatiivinen silloin kun hävinnyt pelaaja on ajanut radan
nopeammin.