v1.28 (c)Turbis Development Team
Peli - Playmodet
Takaisin päämenuun

Playmodet ovat osoitus Turbiksen suhteellisen laajasta konfiguroitavuudesta. Playmodeissa on ideana, että pelaaja voi tehdä itselleen monta erilaista pelattavuutta, jotka tallennetaan kovalevylle ja niitä voi sitten pelata myöhemmin aina halutessaan.

Playmodejen asetusten piiriin kuuluu kaikki pelin äänitehosteet, pelattavuus, graafiset lisäominaisuudet, alusten määrä ja erilaiset laskeutumisalustaan liittyvät säädöt.

Playmode-astuksia pääsee säätämään päävalikon 'PLAYMODES' napista. Samaisesta menusta voi myös tehdä uusia playmodeja ('ADD NEW'), tuhota vanhoja ('DELETE') tai uudelleennimetä ('RENAME'). Playmodea, jota juuri sillä hetkellä säädetään voi vaihtaa 'CHANGE' napista.

Asetukset on jaettu viiteen eri gategoriaan:


Yleiset asetukset

Lives
Vaikuttaa vain NORMAL game typessä. Aluksien määrä, joita pelaajalla on käytettävissä ja joiden loputtua hän on hävinnyt.
Groundeat
Jos valittu, niin ammukset tuhoavat maastoa osuessaan siihen.
Walls
LETHAL tarkoittaa seiniä, joihin on törmääminen tuhoaa välittömästi aluksen. Tämä on normaalisti valittu turbis ja turboraketti playmodeissa, koska se korostaa pelaajan taitoa, vaikeuttaa peliä ja lisää strategiaa. GLUE seinät taas pysäyttävät alukset kuten seinät, jotka on kuorrutettu liimalla, voisivat tehdä. Tätä optiota suositellaan kaikille, jotka eivät ole tottuneita lentäjiä ja tuntevat tarvitsevansa helpotusta pelaamiseensa. HUOM! jos et ole valinnut myös BASE DEATH optiosta OFF valintaa, voit GLUE optiosta huolimatta kuolla laskeutuessasi tukikohtaasi.
Ship Collisions
LETHAL valittuna yhteen törmäävät alukset tuhoutuvat, pakottaen varovaisempaan lentelyyn ja sallien kamikaze hyökkäykset toisen viimeistä alusta vastaan, jos itsellä on useampia aluksia jäljellä. Tästä syystä se onkin vakio asetus mukana tulevissa playmodeissa. NO EFFECT tarkoittaa sitä, että alukset voivat lennellä toistensa lävitse aivan kuin ne olisivat ilmaa.
Engine Sound
Jos ENGINE SOUND on valittu, kuuluu pelissä kaasua painettaessa moottorin hyrinää.
Gravity
Pelaajan aluksiin vaikuttava painovoima, joka vetää aluksia jatkuvasti kuvaruudun alareunaa kohti.
Thrust
Aluksien moottorien työntövoima, joka vaikuttaa suoraa eteenpäin - ei liikesuuntaan päin.
Air Resistance
Ilman vastus, joka hidastaa liikkuvien alusten vauhtia.


Laskeutumiseen liittyvät asetukset

Fuel Max Value
Maksimi bensan määrä, mitä alus voi ottaa mukaansa pelissä.
Fuel Reload Speed
Nopeus, jolla alus laskeuduttuaan tankkaa lisää polttoainetta. Määritelty yksikköina sekunnissa, eli jos FUEL MAX VALUE on 640 ja FUEL RELOAD SPEED on 640, niin kestaa 1 sekuntti tankata täysin tyhjät tankit täyteen.
Fuel Weight
Yhden bensa yksikön paino.
Energy Max Value
Aluksen kestävyys turbiksessa määritellään energialla. Yhden normaalin ammuksen aiheuttama vahinko on 1 piste, joten turbiksessa luonnistuu myös lentävien tankkien tekeminen.
Energy Reload Speed
Nopeus, jolla alus laskeuduttuaan kasvattaa energiaansa. Määritelty yksikköina sekunnissa, kuten FUEL RELOAD SPEED.
Regeneration
Tämä optio määrä kuinka nopeasti aluksien energia kasvaa lennossa. Tämä on vakiona asetettu nollaan.
Base Death
Jos BASE DEATH on valittu, niin voit kuolla laskeutuessasi tukikohtaasi, jos nopeutesi on liian suuri tai aluksesi on sivuttain kääntyneenä sen osuessa tukikohdan pintaan. HUOM! jos olet valinnut WALLS optiosta LETHAL seinät, voit tästä optiosta huolimatta kuolla tukikohdalle laskeutuessasi, jos törmäät tukikohdan alla olevaan seinään.
Base Bounce
BASE BOUNCE valittuna alus pomppii laskeutumisalustalla kunnes vauhti vähenee nollaan.
Base Autostraight
Aluksen laskeuduttua BASE AUTOSTRAIGHT suoristaa aluksen, jos se on valittu. Muuten alus jää siihen asentoon, missä se oli suoritettuaan onnistuneen laskeutumisen.


Ase asetukset

Recoil
Määrä, jonka ase potkaisee sillä ammuttaessa.
Ammo Weight
Yhden ammuksen paino.
Ammo Max Value
Alukseen mahtuvien ammusten maksimi määrä.
Ammo Reload Speed
Nopeus, jolla alus laskeuduttuaan tankkaa lisää ammuksia. Määritelty ammuksina sekunnissa, joten jos arvo on 640, saat 640 ammusta sekunnissa.


Grafiikka asetukset

Chunks
Aluksen räjähtäessä syntyvien savuavien osien määrä.
Flames
Aluksen räjähtäessä syntyvä hieno liekkimeri.
Shockwave
Aluksen räjähtäessä syntyvä paineaalto. Tämä optio vaikuttaa vain graafisesti ja sinun on kytkettävä vastaava optio General menuista, jotta se vaikuttaisi myös alukseen.
Sparks
Eriväriset lentävät räjähdysroskat.
Flash
Valkoisena välähtävä ruutu aluksen räjähtäessä.
Fireballs
Tulipallot jotka sinkoilevat räjähdyksessä ympäristöönsä (ja suhahtaa elitesti ku ne joutuu veteen)
Small flames
'Pienet' räjähdykset pääräjähdyksen ympärillä. Nämä eivät ole oikeastaan lainkaan pieniä ja vievät todella paljon tehoa.
Radius
Säde kuinka laajalla alueella small flamet voivat ilmestyä. Kannattaa laittaa aika pieneksi, koska isolla arvolla räjähdykset voivat alkaa vaikuttaa vähintäänkin koomiselta.
Change Shipset
Vaihtaa pelissä käytettävän alustyypin. Kaikki pelaajat käyttävät tätä alusta. Tämä saattaa muuttua joskus.
W1 Collision Anim
Esitetäänkö normaalien ammusten osuessa maahan/alukseen lyhyt animaatio.
W2 Collision Anim
Esitetäänkö WEAPON 2:n ammusten osuessa maahan/alukseen lyhyt animaatio.
W2 Explosion Trash
Syntyykö harmaita metalli hiukkasia WEAPON 2:n ammusten törmätessä maahan/alukseen.
Falling Ground
Jos GROUND EAT optio on valittu, niin tästä voi valita putoaako tuhottu maasto alaspäin, vai häviääkö se vain.
Smoke Trail
Syntyykö harmaita savupilviä aluksen ollessa huonossa kunnossa.
Afterburner
Tuleeko aluksen perästä suihke kaasutettaessa.

Takaisin päämenuun