Cargo | ||
---|---|---|
Kehittäjä | Duck Software | |
Julkaisija | Firebird (peliä ei julkaistu) | |
Suunnittelija | Simon Nicol Stavros Fasoulas | |
Säveltäjä | ||
Julkaistu | 1988 (peliä ei julkaistu) | |
Alusta | Commodore 64 | |
Lajityyppi | Sokkelo | |
Pelaajat | Yksinpeli | |
Lataa | GTW64-sivustolta | |
Lisätiedot |
Kävijöiden arvio | |
---|---|
Arvosana: --% (äänestä) | |
Arvostelut | |
Arvostelija | Arvosana |
{{{Publication}}} | {{{Score}}} |
{{{Publication2}}} | {{{Score2}}} |
{{{Publication3}}} | {{{Score3}}} |
{{{Publication4}}} | {{{Score4}}} |
{{{Publication5}}} | {{{Score5}}} |
Julkaisemattomista kuusnelospeleistä Cargo on yksi mielenkiintoisimmista. Simon Nicol ja Stavros Fasoulas tekivät peliä vuonna 1988 Ducksoft-nimen alla ja julkaisijaksi kaavailtiin Firebirdia. Cargossa ohjataan pyörivää esinettä kahdeksankulmioista koostuvassa ruudukossa ja tavoitteena on Amidarin tyylisesti maalata kaikki alueet kiertämällä kahdeksankulmioiden ympäri.
Pelaaminen
Cargossa on kahdeksan tasoa ja niiden välissä bonuskierroksia pisteiden kerryttämiseen. Alussa neliön muotoisia vastustajia on helppo väistää, mutta pelin edetessä ne tulevat nopeammaksi ja pelaajan on todella oltava tarkkana ettei törmää vastustajiin tai ruudulla lentäviin palloihin. Lisäksi myöhemmillä tasoilla vastustajat poistavat niiden kahdeksankulmioiden värityksiä, joita pelaaja ei ole ehtinyt vielä maalata kokonaan.
Ruudulle ajoittain ilmestyvät laatikot auttavat pelaajaa tavoitteessaan. Laatikosta riippuen pelaaja voi esimerkiksi liikkua nopeammin tai vastustajat tuhotaan liikkuvalla seinällä. Erityisesti viimeisillä tasoilla kaikki tälläinen lisäapu on elintärkeää.
Kun kaikki tasot on pelattu läpi, peli alkaa alusta, mutta tällä kertaa ohjaus tapahtuu peilikuvana.
Kehitys
Cargo löydettiin Simonin kaverin Said Hassanin avulla. Hän kertoi GTW64-sivustolle katsoneensa vierestä, kun peli koodattiin vain yhdessä yössä. Sen oli ilmeisesti tarkoitus todistaa, että budjettipeli voitaisiin tehdä näin lyhyessä ajassa. Cargoon oli tulossa Vorpal-lataaja ja Hubbardin ääniraita, mutta olemassa olevasta versiosta niitä ei löydy.
Peli on puutteistaan huolimatta melko valmiin oloinen ja kiinnostuneille ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.