Difference between revisions of "File:Ksp.zip"
From Zak
m |
m |
||
(6 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja) | KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja) | ||
− | == Summary == | + | <data table="Finnish games for download" template="Infobox File Summary"> |
+ | File = KSP | ||
+ | Version = 1.0 | ||
+ | File size = 12 KB | ||
+ | Release date = | ||
+ | Release year = 1996 | ||
+ | Type = Video game | ||
+ | Platform = DOS | ||
+ | Requirements = | ||
+ | License = Public domain | ||
+ | Developer = Tuomas Korppi | ||
+ | Publisher = Tuomas Korppi | ||
+ | Original release date = | ||
+ | Original release year = | ||
+ | Genre = Miscellaneous | ||
+ | Subgenre = Miscellaneous | ||
+ | Series = | ||
+ | Article = KSP | ||
+ | Screenshot = KSP_Gameplay_screen.png | ||
+ | Screenshot2 = | ||
+ | Lajityyppi = Sekalaiset | ||
+ | Alalajityyppi = Sekalaiset | ||
+ | Download = Ksp.zip | ||
+ | Misc = | ||
+ | See also = | ||
+ | Katso = | ||
+ | </data> | ||
− | + | == README == | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | <pre>KSP is a computer program that plays Stone-Scissors-Paper- game against | |
+ | a human opponent and wins in the long run. | ||
+ | |||
+ | The Rules of Stone-Scissors-Paper: both players (in this case the computer | ||
+ | and you) pick, without each other knowing, one symbol of three: Stone, | ||
+ | Scissors or Paper. If both players picked the same symbol, the result is | ||
+ | draw. Otherwise other player wins: Stone beats Scissors, Scissors beat | ||
+ | Paper and Paper beats Stone. The winner gets one point. | ||
+ | |||
+ | In this computer version a MATCH lasts three minutes OR until the computer | ||
+ | has got 200 points. During the match, player should try to get as many points | ||
+ | as possible. (The purpose is NOT trying to get more points than computer but | ||
+ | "absolutely" as many as possible.) | ||
+ | |||
+ | Because a game lasts as short as pressing a key, the time should not | ||
+ | represent a problem. However, the computer is able to predict quite | ||
+ | effectively human opponent's key pressing sequences. If more than 300 games | ||
+ | has been played during a match, I have never got more points than computer. | ||
+ | |||
+ | The algorithm for prediction is simple: The computer registers the | ||
+ | frequencies of four-press-long sequences of the player. As the computer | ||
+ | decides which symbol the player will pick, it simply looks at the three | ||
+ | previous key presses of the player and supposes that the player will pick | ||
+ | the key that has most frequently followed those key presses. | ||
+ | |||
+ | I still want to emphazice that THE COMPUTER DOESN'T CHEAT. So it picks | ||
+ | its symbol independent of player's current choosing, using only "public | ||
+ | information", players previous chooses. | ||
+ | |||
+ | At the start of each match the computer starts over doing the statistics | ||
+ | about player's moves. Thus, in the beginning of the match you can lead | ||
+ | for a minute, but I promise the computer will catch you later. | ||
+ | |||
+ | You can empty the highscoreboard with the parameter 'null'.</pre> | ||
+ | |||
+ | == LUEMINUT == | ||
+ | |||
+ | <pre>KSP on tietokoneohjelma, joka pelaa Kivi-Sakset-Paperia pelaajaa vastaan ja | ||
+ | 'pitkällä juoksulla' voittaa pelaajan. | ||
+ | |||
+ | Kivi-Sakset-Paperin säännöt: molemman pelaajat (tässä tapauksessa pelaaja ja | ||
+ | tietokone) valitsevat toistensa tietämättä yhden kolmesta merkistä: kiven, | ||
+ | sakset tai paperin. Jos molemmat valitsivat saman merkin, syntyi tasapeli | ||
+ | eikä kumpikaan saa pisteitä. Muutoin toinen voittaa ja saa yhden pisteen: | ||
+ | |||
+ | Jos toinen valitsi kiven ja toinen sakset, voittaa kiven valinnut. | ||
+ | sakset paperin sakset | ||
+ | paperin kiven paperin | ||
+ | |||
+ | Tämän tietokoneversion OTTELU kestää kolme minuuttia TAI kunnes tietokone on | ||
+ | saanut 200 pistettä. Pelaajan tulisi saada tässä ajassa mahdollisimman monta | ||
+ | pistettä (ei siis ole tarkoitus saada enemmän pisteitä kuin tietokone vaan | ||
+ | "absoluuttisesti" mahdollisimman monta pistettä.) | ||
+ | |||
+ | Koska kukin peli kestää yhden näppäimenpainalluksen ajan, ei ajan kanssa | ||
+ | yleensä tule ongelmia. Tietokone osaa ennustaa aika tehokkaasti pelaajan | ||
+ | painalluksia. Niissä otteluissa, joissa on pelattu 300 peliä tai enemmän, | ||
+ | en ole kertaakaan saanut enempää pisteitä kuin tietokone; absoluuttinen | ||
+ | ennätyksenikin jää alle 175:n. | ||
+ | |||
+ | Ennustamisalgoritmi on yksinkertainen: Tietokone rekisteröi pelin aikana | ||
+ | kaikkien neljän painalluksen sarjojen esiintymistiheydet. Kun kone ennustaa, | ||
+ | mitä näppäintä pelaaja painaa seuraavaksi, se yksinkertaisesti katsoo | ||
+ | pelaajan 3 edellistä painallusta ja ennustaa pelaajan painavan sitä, mikä on | ||
+ | useimmiten seurannut noita kolmea. | ||
+ | |||
+ | Korostan vielä, että TIETOKONE EI HUIJAA, ts. se valitsee oman merkkinsä | ||
+ | pelaajan merkistä riippumatta, käyttäen tietonaan vain pelaajan edeltäviä | ||
+ | merkkejä. | ||
+ | |||
+ | Jokaisen ottelun alussa tietokone aloittaa neljän sarjojen tilastoinnin | ||
+ | tyhjästä tilastosta, joten alkupelissä sinä voit päästä johtoon, mutta | ||
+ | lupaan, että ohjelmani saa sinut kiinni myöhemmin. | ||
+ | |||
+ | Huom!! Highscore-taulukon saat luotua/nollattua parametrillä nollaa.</pre> | ||
+ | |||
+ | [[Category:KSP]] |
Latest revision as of 09:05, 7 October 2016
KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)
File Summary
File | KSP | |
Version | 1 | |
File size | 12 KB | |
Release date | ||
Release year | 1996 | |
Type | Video game | |
Platform | DOS | |
Requirements | ||
License | Public domain |
Game Summary
Developer | Tuomas Korppi | |
Publisher | Tuomas Korppi | |
Original release date | ||
Original release year | [[:Finnish games:|]] | |
Genre | Miscellaneous | |
Subgenre | Miscellaneous | |
Series | [[:Finnish games:|]] | |
Article | KSP | |
Website | {{{Website}}} |
README
KSP is a computer program that plays Stone-Scissors-Paper- game against a human opponent and wins in the long run. The Rules of Stone-Scissors-Paper: both players (in this case the computer and you) pick, without each other knowing, one symbol of three: Stone, Scissors or Paper. If both players picked the same symbol, the result is draw. Otherwise other player wins: Stone beats Scissors, Scissors beat Paper and Paper beats Stone. The winner gets one point. In this computer version a MATCH lasts three minutes OR until the computer has got 200 points. During the match, player should try to get as many points as possible. (The purpose is NOT trying to get more points than computer but "absolutely" as many as possible.) Because a game lasts as short as pressing a key, the time should not represent a problem. However, the computer is able to predict quite effectively human opponent's key pressing sequences. If more than 300 games has been played during a match, I have never got more points than computer. The algorithm for prediction is simple: The computer registers the frequencies of four-press-long sequences of the player. As the computer decides which symbol the player will pick, it simply looks at the three previous key presses of the player and supposes that the player will pick the key that has most frequently followed those key presses. I still want to emphazice that THE COMPUTER DOESN'T CHEAT. So it picks its symbol independent of player's current choosing, using only "public information", players previous chooses. At the start of each match the computer starts over doing the statistics about player's moves. Thus, in the beginning of the match you can lead for a minute, but I promise the computer will catch you later. You can empty the highscoreboard with the parameter 'null'.
LUEMINUT
KSP on tietokoneohjelma, joka pelaa Kivi-Sakset-Paperia pelaajaa vastaan ja 'pitkällä juoksulla' voittaa pelaajan. Kivi-Sakset-Paperin säännöt: molemman pelaajat (tässä tapauksessa pelaaja ja tietokone) valitsevat toistensa tietämättä yhden kolmesta merkistä: kiven, sakset tai paperin. Jos molemmat valitsivat saman merkin, syntyi tasapeli eikä kumpikaan saa pisteitä. Muutoin toinen voittaa ja saa yhden pisteen: Jos toinen valitsi kiven ja toinen sakset, voittaa kiven valinnut. sakset paperin sakset paperin kiven paperin Tämän tietokoneversion OTTELU kestää kolme minuuttia TAI kunnes tietokone on saanut 200 pistettä. Pelaajan tulisi saada tässä ajassa mahdollisimman monta pistettä (ei siis ole tarkoitus saada enemmän pisteitä kuin tietokone vaan "absoluuttisesti" mahdollisimman monta pistettä.) Koska kukin peli kestää yhden näppäimenpainalluksen ajan, ei ajan kanssa yleensä tule ongelmia. Tietokone osaa ennustaa aika tehokkaasti pelaajan painalluksia. Niissä otteluissa, joissa on pelattu 300 peliä tai enemmän, en ole kertaakaan saanut enempää pisteitä kuin tietokone; absoluuttinen ennätyksenikin jää alle 175:n. Ennustamisalgoritmi on yksinkertainen: Tietokone rekisteröi pelin aikana kaikkien neljän painalluksen sarjojen esiintymistiheydet. Kun kone ennustaa, mitä näppäintä pelaaja painaa seuraavaksi, se yksinkertaisesti katsoo pelaajan 3 edellistä painallusta ja ennustaa pelaajan painavan sitä, mikä on useimmiten seurannut noita kolmea. Korostan vielä, että TIETOKONE EI HUIJAA, ts. se valitsee oman merkkinsä pelaajan merkistä riippumatta, käyttäen tietonaan vain pelaajan edeltäviä merkkejä. Jokaisen ottelun alussa tietokone aloittaa neljän sarjojen tilastoinnin tyhjästä tilastosta, joten alkupelissä sinä voit päästä johtoon, mutta lupaan, että ohjelmani saa sinut kiinni myöhemmin. Huom!! Highscore-taulukon saat luotua/nollattua parametrillä nollaa.
File history
Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.
Date/Time | Dimensions | User | Comment | |
---|---|---|---|---|
current | 10:41, 14 December 2015 | (12 KB) | Admin (Talk | contribs) |
- You cannot overwrite this file.
File usage
There are no pages that link to this file.