Difference between revisions of "File:Ksp.zip"

From Zak
Jump to: navigation, search
m
m
 
(6 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 
KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)
 
KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)
  
== Summary ==
+
<data table="Finnish games for download" template="Infobox File Summary">
 +
File = KSP
 +
Version = 1.0
 +
File size = 12 KB
 +
Release date =
 +
Release year = 1996
 +
Type = Video game
 +
Platform = DOS
 +
Requirements =
 +
License = Public domain
 +
Developer = Tuomas Korppi
 +
Publisher = Tuomas Korppi
 +
Original release date =
 +
Original release year =
 +
Genre = Miscellaneous
 +
Subgenre = Miscellaneous
 +
Series =
 +
Article = KSP
 +
Screenshot = KSP_Gameplay_screen.png
 +
Screenshot2 =
 +
Lajityyppi = Sekalaiset
 +
Alalajityyppi = Sekalaiset
 +
Download = Ksp.zip
 +
Misc =
 +
See also =
 +
Katso =
 +
</data>
  
{{Infobox File|
+
== README ==
|File = KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)
+
|Version = 1.0
+
|File size = 12 KB
+
|Released = 1996
+
|Type = DOS game
+
|Operating system = DOS
+
|License = Public Domain
+
|Article = [[KSP]]
+
}}
+
  
[[Category:Tuomas Korppi games for download (DOS)]]
+
<pre>KSP is a computer program that plays Stone-Scissors-Paper- game against
 +
a human opponent and wins in the long run.
 +
 
 +
The Rules of Stone-Scissors-Paper: both players (in this case the computer
 +
and you) pick, without each other knowing, one symbol of three: Stone,
 +
Scissors or Paper. If both players picked the same symbol, the result is
 +
draw. Otherwise other player wins: Stone beats Scissors, Scissors beat
 +
Paper and Paper beats Stone. The winner gets one point.
 +
 
 +
In this computer version a MATCH lasts three minutes OR until the computer
 +
has got 200 points. During the match, player should try to get as many points
 +
as possible. (The purpose is NOT trying to get more points than computer but
 +
"absolutely" as many as possible.)
 +
 
 +
Because a game lasts as short as pressing a key, the time should not
 +
represent a problem. However, the computer is able to predict quite
 +
effectively human opponent's key pressing sequences. If more than 300 games
 +
has been played during a match, I have never got more points than computer.
 +
 
 +
The algorithm for prediction is simple: The computer registers the
 +
frequencies of four-press-long sequences of the player. As the computer
 +
decides which symbol the player will pick, it simply looks at the three
 +
previous key presses of the player and supposes that the player will pick
 +
the key that has most frequently followed those key presses.
 +
 
 +
I still want to emphazice that THE COMPUTER DOESN'T CHEAT. So it picks
 +
its symbol independent of player's current choosing, using only "public
 +
information", players previous chooses.
 +
 
 +
At the start of each match the computer starts over doing the statistics
 +
about player's moves. Thus, in the beginning of the match you can lead
 +
for a minute, but I promise the computer will catch you later.
 +
 
 +
You can empty the highscoreboard with the parameter 'null'.</pre>
 +
 
 +
== LUEMINUT ==
 +
 
 +
<pre>KSP on tietokoneohjelma, joka pelaa Kivi-Sakset-Paperia pelaajaa vastaan ja
 +
'pitkällä juoksulla' voittaa pelaajan.
 +
 
 +
Kivi-Sakset-Paperin säännöt: molemman pelaajat (tässä tapauksessa pelaaja ja
 +
tietokone) valitsevat toistensa tietämättä yhden kolmesta merkistä: kiven,
 +
sakset tai paperin. Jos molemmat valitsivat saman merkin, syntyi tasapeli
 +
eikä kumpikaan saa pisteitä. Muutoin toinen voittaa ja saa yhden pisteen:
 +
 
 +
Jos toinen valitsi kiven ja toinen sakset, voittaa kiven valinnut.
 +
                  sakset          paperin        sakset
 +
                  paperin        kiven          paperin
 +
 
 +
Tämän tietokoneversion OTTELU kestää kolme minuuttia TAI kunnes tietokone on
 +
saanut 200 pistettä. Pelaajan tulisi saada tässä ajassa mahdollisimman monta
 +
pistettä (ei siis ole tarkoitus saada enemmän pisteitä kuin tietokone vaan
 +
"absoluuttisesti" mahdollisimman monta pistettä.)
 +
 
 +
Koska kukin peli kestää yhden näppäimenpainalluksen ajan, ei ajan kanssa
 +
yleensä tule ongelmia. Tietokone osaa ennustaa aika tehokkaasti pelaajan
 +
painalluksia. Niissä otteluissa, joissa on pelattu 300 peliä tai enemmän,
 +
en ole kertaakaan saanut enempää pisteitä kuin tietokone; absoluuttinen
 +
ennätyksenikin jää alle 175:n.
 +
 
 +
Ennustamisalgoritmi on yksinkertainen: Tietokone rekisteröi pelin aikana
 +
kaikkien neljän painalluksen sarjojen esiintymistiheydet. Kun kone ennustaa,
 +
mitä näppäintä pelaaja painaa seuraavaksi, se yksinkertaisesti katsoo
 +
pelaajan 3 edellistä painallusta ja ennustaa pelaajan painavan sitä, mikä on
 +
useimmiten seurannut noita kolmea.
 +
 
 +
Korostan vielä, että TIETOKONE EI HUIJAA, ts. se valitsee oman merkkinsä
 +
pelaajan merkistä riippumatta, käyttäen tietonaan vain pelaajan edeltäviä
 +
merkkejä.
 +
 
 +
Jokaisen ottelun alussa tietokone aloittaa neljän sarjojen tilastoinnin
 +
tyhjästä tilastosta, joten alkupelissä sinä voit päästä johtoon, mutta
 +
lupaan, että ohjelmani saa sinut kiinni myöhemmin.
 +
 
 +
Huom!! Highscore-taulukon saat luotua/nollattua parametrillä nollaa.</pre>
 +
 
 +
[[Category:KSP]]

Latest revision as of 09:05, 7 October 2016

KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)

File Summary

File KSP
Version 1
File size 12 KB
Release date
Release year 1996
Type Video game
Platform DOS
Requirements
License Public domain

Game Summary

Developer Tuomas Korppi
Publisher Tuomas Korppi
Original release date
Original release year [[:Finnish games:|]]
Genre Miscellaneous
Subgenre Miscellaneous
Series [[:Finnish games:|]]
Article KSP
Website {{{Website}}}

Screenshots

KSP Gameplay screen.png
[[Image:|center|300px]]

[[{{{More screenshots}}}|More screenshots]]

Sekalaiset
Sekalaiset
Ksp.zip
{{{Competition}}}
{{{Tag_featured}}}
{{{Tag_bloody}}}
{{{Tag_level_editor}}}
{{{Tag_multiplayer}}}
{{{Tag_short}}}
{{{Tag_source_code}}}
{{{Tag_play}}}
{{{Tag_christmas}}}
{{{Tag_finnish_summer}}}
{{{Platform2}}}
{{{Platform3}}}
{{{Platform4}}}
{{{Platform5}}}
{{{Platform6}}}
{{{Platform7}}}
{{{Platform8}}}
{{{Platform9}}}

README

KSP is a computer program that plays Stone-Scissors-Paper- game against
a human opponent and wins in the long run.

The Rules of Stone-Scissors-Paper: both players (in this case the computer
and you) pick, without each other knowing, one symbol of three: Stone,
Scissors or Paper. If both players picked the same symbol, the result is 
draw. Otherwise other player wins: Stone beats Scissors, Scissors beat
Paper and Paper beats Stone. The winner gets one point.

In this computer version a MATCH lasts three minutes OR until the computer
has got 200 points. During the match, player should try to get as many points
as possible. (The purpose is NOT trying to get more points than computer but
"absolutely" as many as possible.)

Because a game lasts as short as pressing a key, the time should not
represent a problem. However, the computer is able to predict quite
effectively human opponent's key pressing sequences. If more than 300 games
has been played during a match, I have never got more points than computer.

The algorithm for prediction is simple: The computer registers the 
frequencies of four-press-long sequences of the player. As the computer
decides which symbol the player will pick, it simply looks at the three
previous key presses of the player and supposes that the player will pick
the key that has most frequently followed those key presses.

I still want to emphazice that THE COMPUTER DOESN'T CHEAT. So it picks
its symbol independent of player's current choosing, using only "public 
information", players previous chooses.

At the start of each match the computer starts over doing the statistics
about player's moves. Thus, in the beginning of the match you can lead
for a minute, but I promise the computer will catch you later.

You can empty the highscoreboard with the parameter 'null'.

LUEMINUT

KSP on tietokoneohjelma, joka pelaa Kivi-Sakset-Paperia pelaajaa vastaan ja
'pitkällä juoksulla' voittaa pelaajan.

Kivi-Sakset-Paperin säännöt: molemman pelaajat (tässä tapauksessa pelaaja ja
tietokone) valitsevat toistensa tietämättä yhden kolmesta merkistä: kiven,
sakset tai paperin. Jos molemmat valitsivat saman merkin, syntyi tasapeli
eikä kumpikaan saa pisteitä. Muutoin toinen voittaa ja saa yhden pisteen:

Jos toinen valitsi kiven ja toinen sakset, voittaa kiven valinnut.
                   sakset          paperin         sakset
                   paperin         kiven           paperin

Tämän tietokoneversion OTTELU kestää kolme minuuttia TAI kunnes tietokone on 
saanut 200 pistettä. Pelaajan tulisi saada tässä ajassa mahdollisimman monta 
pistettä (ei siis ole tarkoitus saada enemmän pisteitä kuin tietokone vaan 
"absoluuttisesti" mahdollisimman monta pistettä.)

Koska kukin peli kestää yhden näppäimenpainalluksen ajan, ei ajan kanssa 
yleensä tule ongelmia. Tietokone osaa ennustaa aika tehokkaasti pelaajan 
painalluksia. Niissä otteluissa, joissa on pelattu 300 peliä tai enemmän,
en ole kertaakaan saanut enempää pisteitä kuin tietokone; absoluuttinen
ennätyksenikin jää alle 175:n.

Ennustamisalgoritmi on yksinkertainen: Tietokone rekisteröi pelin aikana
kaikkien neljän painalluksen sarjojen esiintymistiheydet. Kun kone ennustaa,
mitä näppäintä pelaaja painaa seuraavaksi, se yksinkertaisesti katsoo
pelaajan 3 edellistä painallusta ja ennustaa pelaajan painavan sitä, mikä on
useimmiten seurannut noita kolmea.

Korostan vielä, että TIETOKONE EI HUIJAA, ts. se valitsee oman merkkinsä
pelaajan merkistä riippumatta, käyttäen tietonaan vain pelaajan edeltäviä
merkkejä.

Jokaisen ottelun alussa tietokone aloittaa neljän sarjojen tilastoinnin
tyhjästä tilastosta, joten alkupelissä sinä voit päästä johtoon, mutta
lupaan, että ohjelmani saa sinut kiinni myöhemmin.

Huom!! Highscore-taulukon saat luotua/nollattua parametrillä nollaa.

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeDimensionsUserComment
current10:41, 14 December 2015 (12 KB)Admin (Talk | contribs)
  • You cannot overwrite this file.

There are no pages that link to this file.