Changes

Jump to: navigation, search

File:Ksp.zip

4,210 bytes added, 09:05, 7 October 2016
KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)
<data table="Finnish games for download" template= "Infobox File Summary ">File =KSPVersion =1.0File size = 12 KBRelease date =Release year = 1996Type = Video gamePlatform = DOSRequirements =License = Public domainDeveloper = Tuomas KorppiPublisher = Tuomas KorppiOriginal release date = Original release year =Genre = MiscellaneousSubgenre = MiscellaneousSeries =Article = KSPScreenshot = KSP_Gameplay_screen.pngScreenshot2 =Lajityyppi = SekalaisetAlalajityyppi = SekalaisetDownload = Ksp.zipMisc =See also =Katso =</data>
{{Infobox File||File = KSP (Kivi-Sakset-Paperi-Ennustaja)|Version = 1.0|File size README = 12 KB|Released = 1996|Type = DOS game|Operating system = DOS|License = Public Domain|Article = [[KSP]]}}
[[Category<pre>KSP is a computer program that plays Stone-Scissors-Paper- game againsta human opponent and wins in the long run. The Rules of Stone-Scissors-Paper:Tuomas Korppi both players (in this case the computerand you) pick, without each other knowing, one symbol of three: Stone,Scissors or Paper. If both players picked the same symbol, the result is draw. Otherwise other player wins: Stone beats Scissors, Scissors beatPaper and Paper beats Stone. The winner gets one point. In this computer version a MATCH lasts three minutes OR until the computerhas got 200 points. During the match, player should try to get as many pointsas possible. (The purpose is NOT trying to get more points than computer but"absolutely" as many as possible.) Because a game lasts as short as pressing a key, the time should notrepresent a problem. However, the computer is able to predict quiteeffectively human opponent's key pressing sequences. If more than 300 games has been played during a match, I have never got more points than computer. The algorithm for download prediction is simple: The computer registers the frequencies of four-press-long sequences of the player. As the computerdecides which symbol the player will pick, it simply looks at the threeprevious key presses of the player and supposes that the player will pickthe key that has most frequently followed those key presses. I still want to emphazice that THE COMPUTER DOESN'T CHEAT. So it picksits symbol independent of player's current choosing, using only "public information", players previous chooses. At the start of each match the computer starts over doing the statisticsabout player's moves. Thus, in the beginning of the match you can leadfor a minute, but I promise the computer will catch you later. You can empty the highscoreboard with the parameter 'null'.</pre> == LUEMINUT == <pre>KSP on tietokoneohjelma, joka pelaa Kivi-Sakset-Paperia pelaajaa vastaan ja'pitkällä juoksulla' voittaa pelaajan. Kivi-Sakset-Paperin säännöt: molemman pelaajat (DOStässä tapauksessa pelaaja jatietokone)valitsevat toistensa tietämättä yhden kolmesta merkistä: kiven,sakset tai paperin. Jos molemmat valitsivat saman merkin, syntyi tasapelieikä kumpikaan saa pisteitä. Muutoin toinen voittaa ja saa yhden pisteen: Jos toinen valitsi kiven ja toinen sakset, voittaa kiven valinnut. sakset paperin sakset paperin kiven paperin Tämän tietokoneversion OTTELU kestää kolme minuuttia TAI kunnes tietokone on saanut 200 pistettä. Pelaajan tulisi saada tässä ajassa mahdollisimman monta pistettä (ei siis ole tarkoitus saada enemmän pisteitä kuin tietokone vaan "absoluuttisesti" mahdollisimman monta pistettä.) Koska kukin peli kestää yhden näppäimenpainalluksen ajan, ei ajan kanssa yleensä tule ongelmia. Tietokone osaa ennustaa aika tehokkaasti pelaajan painalluksia. Niissä otteluissa, joissa on pelattu 300 peliä tai enemmän,en ole kertaakaan saanut enempää pisteitä kuin tietokone; absoluuttinenennätyksenikin jää alle 175:n. Ennustamisalgoritmi on yksinkertainen: Tietokone rekisteröi pelin aikanakaikkien neljän painalluksen sarjojen esiintymistiheydet. Kun kone ennustaa,mitä näppäintä pelaaja painaa seuraavaksi, se yksinkertaisesti katsoopelaajan 3 edellistä painallusta ja ennustaa pelaajan painavan sitä, mikä onuseimmiten seurannut noita kolmea. Korostan vielä, että TIETOKONE EI HUIJAA, ts. se valitsee oman merkkinsäpelaajan merkistä riippumatta, käyttäen tietonaan vain pelaajan edeltäviämerkkejä. Jokaisen ottelun alussa tietokone aloittaa neljän sarjojen tilastoinnintyhjästä tilastosta, joten alkupelissä sinä voit päästä johtoon, muttalupaan, että ohjelmani saa sinut kiinni myöhemmin. Huom!! Highscore-taulukon saat luotua/nollattua parametrillä nollaa.</pre> [[Category:KSP]]