Difference between revisions of "File:Rotta3d.zip"
From Zak
m |
|||
(9 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
+ | ''Rottaset 3D'' v1.0 | ||
+ | <data table="Finnish games for download" template="Infobox File Summary"> | ||
+ | File = Rottaset 3D | ||
+ | Version = 1.0 | ||
+ | File size = 536 KB | ||
+ | Release date = | ||
+ | Release year = 2000 | ||
+ | Type = Video game | ||
+ | Platform = DOS | ||
+ | Requirements = 486/66MhZ, SB compatible sound card, VGA graphics | ||
+ | License = Freeware | ||
+ | Developer = Fable Machine | ||
+ | Publisher = Fable Machine | ||
+ | Original release date = | ||
+ | Original release year = | ||
+ | Genre = Action | ||
+ | Subgenre = Shooter | ||
+ | Series = | ||
+ | Article = Rottaset 3D | ||
+ | Screenshot = Rottaset_3D_Gameplay_screen.png | ||
+ | Screenshot2 = Rottaset_3D_Loading_screen.png | ||
+ | Lajityyppi = Toiminta | ||
+ | Alalajityyppi = Ammuskelu | ||
+ | Download = Rotta3d.zip | ||
+ | Misc = | ||
+ | See also = | ||
+ | Katso = | ||
+ | </data> | ||
+ | |||
+ | == README == | ||
+ | |||
+ | <pre>----------------- F a b l e M a c h i n e 2 0 0 0 ----------------- | ||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | R O T T A S E T 3D | ||
+ | *************************************** | ||
+ | |||
+ | FREEWAREE, LEVITÄ MUMMOILLE JA MUKSUILLE! | ||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 1. Tarina | ||
+ | 2. Pelaaminen | ||
+ | 3. Tekninen info | ||
+ | 4. Palaute | ||
+ | 5. Fable Machine | ||
+ | |||
+ | 6. Fable Machine World | ||
+ | |||
+ | 7. Virus | ||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 1. Tarina: | ||
+ | |||
+ | Martti oli iloinen poika, mutta rotat muuttivat hänen elämänsä. | ||
+ | Eräänä kylmänä torstai iltana Martti palasi iloisena kalastus- | ||
+ | kerhosta uskollisella Jopollaan. Mutta voi! Rotat olivat purreet | ||
+ | kumit puhki. Martti joutui kävelemään kymmenen asteen pakkasessa | ||
+ | kahdeksan kilometriä kotiin. Noh, onneksi kotona odotti muheva | ||
+ | leipurin hedelmäpiiras. Kahden tunnin kävelymatkan jälkeen Martti | ||
+ | meni riemuisasti jääkaapille, mutta voi ei! Rotathan oli syönyt | ||
+ | herkullisen piirakan. Marttia myös janotti ja hän halusi juoda | ||
+ | hieman ihanan raikasta vesijohtovettä. Mutta vesijohtovesi maistui | ||
+ | ihan rottaselle! Rotan perkele oli kuollut vesiputkeen. Nyt Martti | ||
+ | alkoi jo hieman masentua. Hän meni nukkumaan ja ajatteli että; No | ||
+ | jaa, huomenna on uusi päivä. Mutta herätessään aamulla hän huomasi | ||
+ | olevansa lattialla! Rotat olivat syöneet sängynkin alta. Martti | ||
+ | rupesi jo hieman vihastumaan. Seuraavat kymmenen tuntia Martti | ||
+ | kokkasi hienoa ruokaa tyttöystävälleen. Nyt oli enään aika pistää | ||
+ | hieno laatikko uuniin, mutta rotat olivat syöneet virtapiuhat poikki. | ||
+ | Tyttöystävä suuttui Martille kun ei saanutkaan hyvää laatikkoa. | ||
+ | Tyttöystävä jätti Martin ja huomasi lähtiessään että hänen hienot | ||
+ | korkokengät oli syöty! Martti päätti ryhtyä tuumasta toimeen ja | ||
+ | hankkia kissan. Hän sijasi kissalle hienon pedin ja antoi sille | ||
+ | parasta kulutusmaitoa. Mutta voi! Rottasten kyrvät oli syönyt koko | ||
+ | kissan! Nyt Martti suuttui oikein kunnolla ja otti vanhan kunnon | ||
+ | haulikkonsa, joka oli ainoa mitä rotat eivät olleet vielä syöneet, | ||
+ | ja lähti takapihalle jahtiin. Tehtäväsi on olla Martin housuissa ja | ||
+ | ampua kaikki rotat. Martilla on kyllä neljä rotanloukkua, joten | ||
+ | neljä kertaa on varaa päästää rotta läpi. Jos sen jälkeen vielä | ||
+ | rottanen pääsee livistämään ohi niin sitten Martti rukalta syödään | ||
+ | talokin alta! | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 2. Pelaaminen: | ||
+ | |||
+ | Martin haulikkoa ohjaat nuolinäppäimillä, Conrol-näppäin | ||
+ | losauttaa ilmaan joko rotan tai ei mitään, riippuu siitä minne olet | ||
+ | tähdännyt haulikolla ;) | ||
+ | Rotat oppivat pelin edetessä nopeammiksi, ja sinulla tulee kokoajan | ||
+ | kiireempi ja kiireempi losautella rotan päitä.. | ||
+ | Pelistä voi poistua koska vain painamalla ESC-näppäin. | ||
+ | Pelissä ei ole mitään menua, mutta Enter-näppäimellä pääset listojen | ||
+ | jälkeen uuteen peliin. | ||
+ | Listat saa resetoitua käynnistämällä pelin parametrilla reset.. Eli | ||
+ | "Rottaset reset". | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 3. Tekninen info: | ||
+ | |||
+ | 486 tai parempi. | ||
+ | SB yhteen sopiva äänikortti. (aseta korttisi SETUP.EXE:stä) | ||
+ | DOS/WINDOWS | ||
+ | Näppis ;) | ||
+ | Eipä tämä hassumpia vaadi, pitäsi toimia ainakin melkeen jokakoneessa. | ||
+ | Perusmuistia ainakin 500 000 tavua.. (löytyy kaikilta) | ||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 4. Palaute: | ||
+ | |||
+ | Kehut, kommentit, parannus ehdotukset, bugi reportit, vittuilut ym: | ||
+ | Tekniikasta Kaimalle: kai.kuittinen@netlife.fi | ||
+ | Grafiikasta Makelle: markus.pyorala@kolumbus.fi | ||
+ | Musiikista Eskolle: kariorre@dlc.fi | ||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | 5. Fable Machine: | ||
+ | |||
+ | Fable Machine syntyi tammikuussa 98 melko kivuttomasti. Heti alussa | ||
+ | teimme itsellemme selväksi toimenkuvamme suomen "pelimarkkinoilla". | ||
+ | Olimme seurailleet hetken tilannetta, ja havainneet miten hätäisiä, | ||
+ | ja kehnoja huumoripelejä suomessa tehdään - ajateltiin, että tässä | ||
+ | on meidän saumamme. Fable Machine käsittää nykyisin neljä | ||
+ | "työntekijää", ensinnäkin Kaima^FM - Kai Kuittinen, joka kooda | ||
+ | pelimme kasaan Turbo Pascalin voimalla. Taiteesta huolehtii Make^FM | ||
+ | - Markus Pyörälä, ja teknopoppia peleihin vääntää muusikkomme, | ||
+ | Esko^FM - Esko Orre. Ei pidä myöskään unohtaa jokapaikanhöylää, ja | ||
+ | beta testeriämme - Jani Salosta. | ||
+ | |||
+ | Koodaus: Kai Kuittinen | ||
+ | Grafiikka, animaatio: öääMarkus Pyrl | ||
+ | Musiikki: Esko Orre | ||
+ | Kaikkea: Jani Salonen | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | F A B L E M A C H I N E W O R L D: | ||
+ | |||
+ | Linkit | ||
+ | |||
+ | www.fablemachine.cjb.net | ||
+ | www.surf.to/fable | ||
+ | www.netlife.fi/users/kai.kuittinen | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Koti | ||
+ | |||
+ | www.saunalahti.fi/~nl02728 | ||
+ | |||
+ | ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ | ||
+ | |||
+ | VIRUS | ||
+ | |||
+ | Hyvä Fable Machine pelaaja... | ||
+ | On aivan selvää etää tiedostoja kopioitaessa koneeseen saattaa | ||
+ | livahtaa virus. Fable Machinen tuotteissa ei pitäisi olla viruksia, | ||
+ | ja ne on testattu perusteellisesti, ennen nettiin päästöä. | ||
+ | Jokatapauksessa Fable Machine ei vastaa viruksettomuudesta. Jos | ||
+ | separit ovat päättäneet pistää viruksen pystyyn, ja koneesi räjähtää | ||
+ | atomeiksi, niin me emme taloudellisesta ahdingosta johtuen voi ottaa | ||
+ | syytä niskoillemme. Voimme kyllä melkein luvata ettei niin käy... | ||
+ | |||
+ | ----------->>SANOUDUMME IRTI KAIKESTA VASTUUSTA!<<-----------------</pre> | ||
+ | |||
+ | == See also == | ||
+ | |||
+ | * [[Fable Machine]] | ||
+ | * [[Fable Machine/fi]] | ||
+ | |||
+ | [[Category:Rottaset 3D]] |
Latest revision as of 08:24, 7 October 2016
Rottaset 3D v1.0
File Summary
File | Rottaset 3D | |
Version | 1 | |
File size | 536 KB | |
Release date | ||
Release year | 2000 | |
Type | Video game | |
Platform | DOS | |
Requirements | 486/66MhZ, SB compatible sound card, VGA graphics | |
License | Freeware |
Game Summary
Developer | Fable Machine | |
Publisher | Fable Machine | |
Original release date | ||
Original release year | [[:Finnish games:|]] | |
Genre | Action | |
Subgenre | Shooter | |
Series | [[:Finnish games:|]] | |
Article | Rottaset 3D | |
Website | {{{Website}}} |
README
----------------- F a b l e M a c h i n e 2 0 0 0 ----------------- ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ R O T T A S E T 3D *************************************** FREEWAREE, LEVITÄ MUMMOILLE JA MUKSUILLE! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 1. Tarina 2. Pelaaminen 3. Tekninen info 4. Palaute 5. Fable Machine 6. Fable Machine World 7. Virus ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 1. Tarina: Martti oli iloinen poika, mutta rotat muuttivat hänen elämänsä. Eräänä kylmänä torstai iltana Martti palasi iloisena kalastus- kerhosta uskollisella Jopollaan. Mutta voi! Rotat olivat purreet kumit puhki. Martti joutui kävelemään kymmenen asteen pakkasessa kahdeksan kilometriä kotiin. Noh, onneksi kotona odotti muheva leipurin hedelmäpiiras. Kahden tunnin kävelymatkan jälkeen Martti meni riemuisasti jääkaapille, mutta voi ei! Rotathan oli syönyt herkullisen piirakan. Marttia myös janotti ja hän halusi juoda hieman ihanan raikasta vesijohtovettä. Mutta vesijohtovesi maistui ihan rottaselle! Rotan perkele oli kuollut vesiputkeen. Nyt Martti alkoi jo hieman masentua. Hän meni nukkumaan ja ajatteli että; No jaa, huomenna on uusi päivä. Mutta herätessään aamulla hän huomasi olevansa lattialla! Rotat olivat syöneet sängynkin alta. Martti rupesi jo hieman vihastumaan. Seuraavat kymmenen tuntia Martti kokkasi hienoa ruokaa tyttöystävälleen. Nyt oli enään aika pistää hieno laatikko uuniin, mutta rotat olivat syöneet virtapiuhat poikki. Tyttöystävä suuttui Martille kun ei saanutkaan hyvää laatikkoa. Tyttöystävä jätti Martin ja huomasi lähtiessään että hänen hienot korkokengät oli syöty! Martti päätti ryhtyä tuumasta toimeen ja hankkia kissan. Hän sijasi kissalle hienon pedin ja antoi sille parasta kulutusmaitoa. Mutta voi! Rottasten kyrvät oli syönyt koko kissan! Nyt Martti suuttui oikein kunnolla ja otti vanhan kunnon haulikkonsa, joka oli ainoa mitä rotat eivät olleet vielä syöneet, ja lähti takapihalle jahtiin. Tehtäväsi on olla Martin housuissa ja ampua kaikki rotat. Martilla on kyllä neljä rotanloukkua, joten neljä kertaa on varaa päästää rotta läpi. Jos sen jälkeen vielä rottanen pääsee livistämään ohi niin sitten Martti rukalta syödään talokin alta! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 2. Pelaaminen: Martin haulikkoa ohjaat nuolinäppäimillä, Conrol-näppäin losauttaa ilmaan joko rotan tai ei mitään, riippuu siitä minne olet tähdännyt haulikolla ;) Rotat oppivat pelin edetessä nopeammiksi, ja sinulla tulee kokoajan kiireempi ja kiireempi losautella rotan päitä.. Pelistä voi poistua koska vain painamalla ESC-näppäin. Pelissä ei ole mitään menua, mutta Enter-näppäimellä pääset listojen jälkeen uuteen peliin. Listat saa resetoitua käynnistämällä pelin parametrilla reset.. Eli "Rottaset reset". ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 3. Tekninen info: 486 tai parempi. SB yhteen sopiva äänikortti. (aseta korttisi SETUP.EXE:stä) DOS/WINDOWS Näppis ;) Eipä tämä hassumpia vaadi, pitäsi toimia ainakin melkeen jokakoneessa. Perusmuistia ainakin 500 000 tavua.. (löytyy kaikilta) ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 4. Palaute: Kehut, kommentit, parannus ehdotukset, bugi reportit, vittuilut ym: Tekniikasta Kaimalle: kai.kuittinen@netlife.fi Grafiikasta Makelle: markus.pyorala@kolumbus.fi Musiikista Eskolle: kariorre@dlc.fi ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ 5. Fable Machine: Fable Machine syntyi tammikuussa 98 melko kivuttomasti. Heti alussa teimme itsellemme selväksi toimenkuvamme suomen "pelimarkkinoilla". Olimme seurailleet hetken tilannetta, ja havainneet miten hätäisiä, ja kehnoja huumoripelejä suomessa tehdään - ajateltiin, että tässä on meidän saumamme. Fable Machine käsittää nykyisin neljä "työntekijää", ensinnäkin Kaima^FM - Kai Kuittinen, joka kooda pelimme kasaan Turbo Pascalin voimalla. Taiteesta huolehtii Make^FM - Markus Pyörälä, ja teknopoppia peleihin vääntää muusikkomme, Esko^FM - Esko Orre. Ei pidä myöskään unohtaa jokapaikanhöylää, ja beta testeriämme - Jani Salosta. Koodaus: Kai Kuittinen Grafiikka, animaatio: öääMarkus Pyrl Musiikki: Esko Orre Kaikkea: Jani Salonen ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ F A B L E M A C H I N E W O R L D: Linkit www.fablemachine.cjb.net www.surf.to/fable www.netlife.fi/users/kai.kuittinen Koti www.saunalahti.fi/~nl02728 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ VIRUS Hyvä Fable Machine pelaaja... On aivan selvää etää tiedostoja kopioitaessa koneeseen saattaa livahtaa virus. Fable Machinen tuotteissa ei pitäisi olla viruksia, ja ne on testattu perusteellisesti, ennen nettiin päästöä. Jokatapauksessa Fable Machine ei vastaa viruksettomuudesta. Jos separit ovat päättäneet pistää viruksen pystyyn, ja koneesi räjähtää atomeiksi, niin me emme taloudellisesta ahdingosta johtuen voi ottaa syytä niskoillemme. Voimme kyllä melkein luvata ettei niin käy... ----------->>SANOUDUMME IRTI KAIKESTA VASTUUSTA!<<-----------------
See also
File history
Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.
Date/Time | Dimensions | User | Comment | |
---|---|---|---|---|
current | 11:49, 26 March 2015 | (536 KB) | Admin (Talk | contribs) |
- You cannot overwrite this file.
File usage
There are no pages that link to this file.