Difference between revisions of "File:Tt03beta.exe"

From Zak
Jump to: navigation, search
m
m
 
Line 1: Line 1:
Mirror: [https://dl.dropboxusercontent.com/u/44060454/Tt03beta.exe Download from Dropbox]
+
Mirror: [https://www.dropbox.com/s/x2b64k4qzf8nrl3/Tt03beta.exe?dl=0 Download from Dropbox]
  
 
''Tappo Tactics'' v0.31 for Windows
 
''Tappo Tactics'' v0.31 for Windows

Latest revision as of 08:49, 20 August 2017

Mirror: Download from Dropbox

Tappo Tactics v0.31 for Windows

File Summary

File Tappo Tactics
Version 0.31
File size 2.42 MB
Release date
Release year 1998
Type Video game
Platform Windows
Requirements
License Freeware

Game Summary

Developer Sebastian Aaltonen
Publisher Shatterstorm
Original release date
Original release year [[:Finnish games:|]]
Genre Action
Subgenre Shooter
Series [[:Finnish games:|]]
Article Tappo Tactics
Website {{{Website}}}

Screenshots

Tappo Tactics Gameplay screen.jpg
Tappo Tactics Title screen.jpg

[[{{{More screenshots}}}|More screenshots]]

Toiminta
Ammuskelu
Tt03beta.exe
{{{Competition}}}
{{{Tag_featured}}}
{{{Tag_bloody}}}
{{{Tag_level_editor}}}
Yes
{{{Tag_short}}}
{{{Tag_source_code}}}
{{{Tag_play}}}
{{{Tag_christmas}}}
{{{Tag_finnish_summer}}}
{{{Platform2}}}
{{{Platform3}}}
{{{Platform4}}}
{{{Platform5}}}
{{{Platform6}}}
{{{Platform7}}}
{{{Platform8}}}
{{{Platform9}}}

LUEMINUT

Tappo Tactics v0.31 ALPHA       (C) Sebastian Aaltonen 1998 (SHATTERSTORM)
with "3D-engine(tm) v2.0+"


Käyttää MIKMOD-MODinsoittorutiineja, (C) Jean-Paul Mikkers yms...


TÄMÄ VERSIO ON AINOASTAAN TARKOITETTU BETA-TESTAUKSEEN!!!!!
SISÄLTÄÄ BUGEJA JA PUUTTEITA... JOS LÖYDÄT VIKOJA LÄHETÄ E-MAILIA.


Pelin tekijä ei ota vastuuta pelin aiheuttamista vahingoista!!!!


KOPIOI AINOASTAAN BETATESTAUS-KÄYTTÖÖN.
ÄLÄ LÄHETÄ TÄTÄ BBS-JÄRJESTELMIIN TAI FTP-SITEIHIN.


TÄRKEÄÄ (PUUTTEET): 
1. Ei yksin tai nelin-peliä.


Screenshoteista:
Screenshotin saat otettua normaalista windowsin screenshot-napista,
eli "Print Scrn"-napista. Screenshotti menee leikepöydälle, ja voit
paste:ttaa sen mihin tahansa kuvankäsittelyohjelmaan. Shatterstormin
kotisivuilta saat helposti myös valmiita screenshotteja.

Screenshotin otto toimii normaalisti kaikilla muilla 3D-korteilla,
paitsi Voodoo1/2 -korteilla. Voodoon grafiikkamuistiin Windows ei
nimittäin pääse käsiksi. Sinun täytyy kopioida jostain erikois-
ohjelma, joka on tarkoitettu Voodoo-kuvankaappaukseen, jos haluat
ottaa screenshotteja Voodoollasi. Voodoo RUSHilla kuvankaappauksen
pitäisi toimia normaalisti.


Kentänteosta kiinnostuneet avaavat nyt "kentta.doc":n.

--------------------------------------------------------------------------------
Pelin engine VAATII Direct3D-yhteensopivan 3d-kiihdyttimen.
Kiihdyttimeltä ei vaadita mitään erikoisominaisuuksia, mutta pelin
näyttävyyden kannalta olisi suositeltavaa, että kortti tukisi seuraavia:
* Bilinear filtteröidyt textuuroidut polygonit
* Gouraud värivalaistus
* Kaikki D3D:n hyväksymät alphablending-moodit


Testatut 3D-kortit:  (kenttä=snow, pelaajat=2, aika=30 fragia, mode=640x480)


3DFX-VOODOO2 (OK)
Kaikki efektit toimii kunolla. Kuvanlaatu erinomainen. 16BIT-Zbufferi hukkaa 
joskus läheiset polygonit(harvemmim). AFPS = 82 (K6-2 300Mhz, 64MB).

NVIDIA RIVA128 (OK)
Kaikki efektit, paitsi varjot/autojen valot toimii täydellisesti. Kuvanlaatu
hyvä, lukuun-ottamatta NÄKYVÄÄ rasterointia. 16BIT-Zbufferin rajoittuneisuus
tulee myös esille. AFPS = 78 (K6-2 300Mhz, 64MB).

pitäisi myös toimia täydellisesti ainakin seuraavilla: (ei testattu)
RENDITION VERITE 2000 
NVIDIA RIVA ZX/TNT
MATROX G200/G100
S3 SAVAGE
3DLABS PERMIDIA 2
3DFX VOODOO RUSH
ATI RAGE PRO 2
jos omistat jonkun näistä korteista lähetä mailia, ja kerro kokemuksistasi
pelin kanssa...

Toimii myös kaikilla tulevilla 3d-korteilla, joista on specsit julkaistu.


Huomautuksia:

Parhaimman mahdollisen FPS:n saamiseksi poista 3D-kiihdyttimesi
"horizontal refresh sync" päältä, tai aseta näyttökorttisi virkistystaajuus
mahdollisimman suureksi(=120Hz).


3DFX VOODOO 1&2:
----------------
Parhaimman grafiikanlaadun saamiseksi säädä "GAMMA CORRECTION" 1.2:een tai
sen lähistölle Windowsin "Display properties":stä.

Uusimmat V2:n driverit hidastavat peliä jonkun verran, vaikka 3DFx:n
mukaan niiden piti nopeuttaa paljon V2:n toimintaa. Uusilla drivereillä
V2 häviää jopa RIVA128:lle nopeudessa. Driverit on tosin suunniteltu
DX6:tta varten, ehkäpä niiden tehot näkyy vasta siinä... 


NVIDIA RIVA128
--------------
Jos pelissä kaikki textuurit eivät näy, varmista RIVA128-properties-
valikosta (advanced display properties), että "use square textures
only" EI ole valittuna.
Varjoissa ja autojen valoissa käytetty alphablending-moodi on RIVA128:lla
tehty kohtuullisen huonosti. Vika näkyy hienoisena reunuksena varjojen ja
auton valojen ympärillä. Vian korjaamiseksi ei ilmeisesti ole mahdollisuutta,
ehkä tulevat ajurit korjaavat vian. Toivottavasti ZX:ssä on vika jo korjattu.
Yritän keksiä mahdollisia muutoksia varjoihin, että ne näkyisivät myös RIVA128lla
kunnolla. RIVA TNT:n kanssa ei pitäisi olla tätä ongelmaa... varmistetaan heti
kun TNT tulee suomen markkinoille...

--------------------------------------------------------------------------------
Pelin Ohjaus
                PL1            PL2    PL3
Lentokoneet:
lasku           ylös-nuoli     W      O
nousu           alas-nuoli     S      L
kaarra          sivu-nuolet    A/D    K/Ö

Maa-yksiköt:
kaasu           ylös-nuoli     W      O
jarru           alas-nuoli     S      L
käännä          sivu-nuolet    A/D    K/Ö 

ammu            control        tab    Y
ammu2           shift          §      6


Muut napit:
F9  - vaihda 3d-kortin asetuksia
F10 - menu
ESC - lopeta peli


Pelin teosta:
Aloitin väsäämään Tappo Tacticsin Tappo 3:n pelienginen päälle. T3 ei ole 
vielä itse valmis. T3:n engine on risteytys edellisten pelejeni engineistä.
3D-osuus otettiin "A3D":stä ja kaikki muut rutiinit T2:sta. Uusi TT-engine
on erittäin helppo muunnella ja sen muunnelmia tulen varmaan käyttämään
vielä pitkään uusissa peleissäni.

TT:n peliosuus väsättiin muutamassa illassa kuntoon, hienosäätöön ja uusien
joukkoyksiköiden tekoon kului sitten "vähän" enemmän aikaa. Tuskailuun RIVA128:n
kanssa kului vielä 1 extra päivä.... 

--------------------------------------------------------------------------------
Versiot:

v0.1 BETA:
* Ensimmäinen BETA-versio.

v0.11 BETA:
* Textuuri ja materiaalirutiinit täysin uusiksi
   + Käyttää 3 kertaa vähemmän 3D-kortin muistia
   + Ei bugaa enää
* Paljon pientä bugifixausta
* Reunabugi-fix (ei tipu)
* Uusi unit: Mech
* Autoille 500 panosta. (ennen 250)
* Vaihtuvat musiikit (menuissa eri musiikki)
* Miniguniin näkyvät panokset
* Keltaiseen räjäykseen enemmän punaista sävyä.

v0.2 BETA:
* Blockmappejen täydellinen uudelleenkoodaus
   + Huomattavasti nopeampi
   + Vie vähemmän muistia
* Helppoa muistioptimointia
   + Käyttää enää puolet edellisestä muistimäärästä (44->22)
* Frame interpolaatio (laskee väliframet -> sulavampi animointi)
* 2-kerrosta heightmappiin päällekkäin (fake)
* Jää-maatyyppi (luistaa)
* Uus kenttä (Fortress)
* Mechin varjo kuntoon
* Panosten gravitaatiobugi korjattu
* Artilleryn tykkeihin "reiät"
* Autoja parannettu:
   + Tehokkaammat tykit   
   + Tehokkaammat miinat             
   + Enemmän nitroa (3->5)

v0.25 BETA:
* Kentän valinta
* Varjofixaus (nopeemmat/paremmat)
* Kameran nosto, jos pelaaja esteen takana
* Bugi pakituksessa korjattu (kaataa pelin)
* Peliin uusi musiikki (jee)
* Ajorutiinia korjailtu
* Jetpack-ukko
* ArmCar:n uusi look
* Bazooka UP (4 ohjusta)
* Vesiloiskaus
* Vedet scrollaa
* Uus kenttä (City ...5kpl)

v0.3 BETA:
* Voitot (30 frag)
* Lataa hakemistossa olevat kentät
   + Mahdollistaa omat kentät
   + Helpot ohjeet kenttien teosta  (lue: KENTTA.DOC)
   + Imuroitavat kenttäpaketit
* Vertex varjot (ray tracella)
* Lens flaret taas päälle
* Bugikorjausta
* WATER.WAV sisällytetty pakettiin (ei enää cräshää veteen!!!)
* Uusi unit: UFO
* Musiikit looppaa

v0.31 BETA:
* Tiedostoja puuttui edellisesta (korjattu)


Tulossa valmiiseen versioon:
* Antialiasointi (vain sorttaus puuttuu nyt)
* 3D-enginen optimointia ja parantelua
* Muistioptimointia (johonkin 10MB:iin asti)
* Kääntyvät tykit ja pyörivät ropellit yms...
* Varjoihin framet (käveleville uniteille)
* Kunnolliset alkumenut ja runsaasti optioita
* Lisää unitteja (ja kenttiä)
* Eri pelimoodit (valtaa base yms..)
* Bugifixausta
* Muuta???

Tulossa sitten joskus:
* DX6:n myötä (kunhan jaksan imuttaa 93 megaa)
   + Bump mapping
   + Tuki multitexturoinnille (=nopeempi)
   + Kaikkia kivoja uusia efektejä. 
	

Tiedetyt bugit:  (korjataan pikemmiten, kunhan jaksetaan)
1. Crashaa kun vaihtaa grafiikkamoodia erittäin monta kertaa.
 - ei käytännössä mitään vaikutusta peliin, mutta ei kiva.....

--------------------------------------------------------------------------------
Jos peli on HIDAS:

Peli vaatii käytännössä jonkun 200Mhz koneen ja kohtuullisen 3D-kortin
pyöriäkseen sulavasti.

Nopeutta saat lisää ainakin seuraavasti:

1. Kopioi EI.S3M TT1.XM:n päälle. Tällöin pelissä ei ole musiikkia,
   mutta se pyörii selvästi paremmin.

2. Imuroi uusimmat 3D-korttisi ajurit, ja varmista, ettei 3D-korttisi
   asetuksissa ole antialiasointia päällä. 

--------------------------------------------------------------------------------
Jos peli ei käynnisty:

VIKA - korjaus

1. "Not enough memory" 
  - Vapauta kovalevytilaa, TT vaatii parikymmentä megaa swappia, jos sinulla
    on vähemmänlaisesti muistia.

2. Heittää heti ulos alussa
  - Varmista että olet asentanut DirectX-ajurit (5.0 tai 6.0)
  - Varmista että näytönohjaimesi tukee 3D-kiihdytystä
  - Varmista että näytönohjaimessasi on 4MB muistia. (2MB texturet, 2MB framebuf)
  - Varmista, että äänikorttisi on täysin Directsound-yhteensopiva

--------------------------------------------------------------------------------
Lähetä minulle E-mailia:

1. Jos tahdot ilmoittaa pelissä esiintyvän bugin.

2. Jos tahdot antaa ideoita pelin jatkokehittelyä varten.

3. Jos omistat jonkun 3D-kiihdyttimen, jonka toimivuutta en ole itse
   päässyt testaamaan(katso lista). Kerro mielellään kuvanlaadusta, ja lähetä
   koneesi tiedot ja AFPS-lukemat. Jos joku efekti ei toimi, niin muista
   mainita siitä, että pääsen korjaamaan virheen. Tarkoituksena olisi, että
   peli saataisiin toimimaan mahdollisimman monella 3d-kiihdyttimellä.


--------------------------------------------------------------------------------
EMAIL: sebastian.aaltonen@*****.fi
MBNET-POSTI: Sebastian Aaltonen
WWW-SIVUT: www.kolumbus.fi/~seaalt/shatter

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeDimensionsUserComment
current11:24, 19 August 2016 (2.42 MB)Admin (Talk | contribs)
  • You cannot overwrite this file.

There are no pages that link to this file.