File:Tt03beta.exe
From Zak
Tt03beta.exe (file size: 2.42 MB, MIME type: unknown/unknown)
Warning: This file type may contain malicious code.
By executing it, your system may be compromised.
Tappo Tactics v0.31 for Windows
File Summary
File | Tappo Tactics | |
Version | 0.31 | |
File size | 2.42 MB | |
Release date | ||
Release year | 1998 | |
Type | Video game | |
Platform | Windows | |
Requirements | ||
License | Freeware |
Game Summary
Developer | Sebastian Aaltonen | |
Publisher | Shatterstorm | |
Original release date | ||
Original release year | [[:Finnish games:|]] | |
Genre | Action | |
Subgenre | Shooter | |
Series | [[:Finnish games:|]] | |
Article | Tappo Tactics | |
Website | {{{Website}}} |
LUEMINUT
Tappo Tactics v0.31 ALPHA (C) Sebastian Aaltonen 1998 (SHATTERSTORM) with "3D-engine(tm) v2.0+" Käyttää MIKMOD-MODinsoittorutiineja, (C) Jean-Paul Mikkers yms... TÄMÄ VERSIO ON AINOASTAAN TARKOITETTU BETA-TESTAUKSEEN!!!!! SISÄLTÄÄ BUGEJA JA PUUTTEITA... JOS LÖYDÄT VIKOJA LÄHETÄ E-MAILIA. Pelin tekijä ei ota vastuuta pelin aiheuttamista vahingoista!!!! KOPIOI AINOASTAAN BETATESTAUS-KÄYTTÖÖN. ÄLÄ LÄHETÄ TÄTÄ BBS-JÄRJESTELMIIN TAI FTP-SITEIHIN. TÄRKEÄÄ (PUUTTEET): 1. Ei yksin tai nelin-peliä. Screenshoteista: Screenshotin saat otettua normaalista windowsin screenshot-napista, eli "Print Scrn"-napista. Screenshotti menee leikepöydälle, ja voit paste:ttaa sen mihin tahansa kuvankäsittelyohjelmaan. Shatterstormin kotisivuilta saat helposti myös valmiita screenshotteja. Screenshotin otto toimii normaalisti kaikilla muilla 3D-korteilla, paitsi Voodoo1/2 -korteilla. Voodoon grafiikkamuistiin Windows ei nimittäin pääse käsiksi. Sinun täytyy kopioida jostain erikois- ohjelma, joka on tarkoitettu Voodoo-kuvankaappaukseen, jos haluat ottaa screenshotteja Voodoollasi. Voodoo RUSHilla kuvankaappauksen pitäisi toimia normaalisti. Kentänteosta kiinnostuneet avaavat nyt "kentta.doc":n. -------------------------------------------------------------------------------- Pelin engine VAATII Direct3D-yhteensopivan 3d-kiihdyttimen. Kiihdyttimeltä ei vaadita mitään erikoisominaisuuksia, mutta pelin näyttävyyden kannalta olisi suositeltavaa, että kortti tukisi seuraavia: * Bilinear filtteröidyt textuuroidut polygonit * Gouraud värivalaistus * Kaikki D3D:n hyväksymät alphablending-moodit Testatut 3D-kortit: (kenttä=snow, pelaajat=2, aika=30 fragia, mode=640x480) 3DFX-VOODOO2 (OK) Kaikki efektit toimii kunolla. Kuvanlaatu erinomainen. 16BIT-Zbufferi hukkaa joskus läheiset polygonit(harvemmim). AFPS = 82 (K6-2 300Mhz, 64MB). NVIDIA RIVA128 (OK) Kaikki efektit, paitsi varjot/autojen valot toimii täydellisesti. Kuvanlaatu hyvä, lukuun-ottamatta NÄKYVÄÄ rasterointia. 16BIT-Zbufferin rajoittuneisuus tulee myös esille. AFPS = 78 (K6-2 300Mhz, 64MB). pitäisi myös toimia täydellisesti ainakin seuraavilla: (ei testattu) RENDITION VERITE 2000 NVIDIA RIVA ZX/TNT MATROX G200/G100 S3 SAVAGE 3DLABS PERMIDIA 2 3DFX VOODOO RUSH ATI RAGE PRO 2 jos omistat jonkun näistä korteista lähetä mailia, ja kerro kokemuksistasi pelin kanssa... Toimii myös kaikilla tulevilla 3d-korteilla, joista on specsit julkaistu. Huomautuksia: Parhaimman mahdollisen FPS:n saamiseksi poista 3D-kiihdyttimesi "horizontal refresh sync" päältä, tai aseta näyttökorttisi virkistystaajuus mahdollisimman suureksi(=120Hz). 3DFX VOODOO 1&2: ---------------- Parhaimman grafiikanlaadun saamiseksi säädä "GAMMA CORRECTION" 1.2:een tai sen lähistölle Windowsin "Display properties":stä. Uusimmat V2:n driverit hidastavat peliä jonkun verran, vaikka 3DFx:n mukaan niiden piti nopeuttaa paljon V2:n toimintaa. Uusilla drivereillä V2 häviää jopa RIVA128:lle nopeudessa. Driverit on tosin suunniteltu DX6:tta varten, ehkäpä niiden tehot näkyy vasta siinä... NVIDIA RIVA128 -------------- Jos pelissä kaikki textuurit eivät näy, varmista RIVA128-properties- valikosta (advanced display properties), että "use square textures only" EI ole valittuna. Varjoissa ja autojen valoissa käytetty alphablending-moodi on RIVA128:lla tehty kohtuullisen huonosti. Vika näkyy hienoisena reunuksena varjojen ja auton valojen ympärillä. Vian korjaamiseksi ei ilmeisesti ole mahdollisuutta, ehkä tulevat ajurit korjaavat vian. Toivottavasti ZX:ssä on vika jo korjattu. Yritän keksiä mahdollisia muutoksia varjoihin, että ne näkyisivät myös RIVA128lla kunnolla. RIVA TNT:n kanssa ei pitäisi olla tätä ongelmaa... varmistetaan heti kun TNT tulee suomen markkinoille... -------------------------------------------------------------------------------- Pelin Ohjaus PL1 PL2 PL3 Lentokoneet: lasku ylös-nuoli W O nousu alas-nuoli S L kaarra sivu-nuolet A/D K/Ö Maa-yksiköt: kaasu ylös-nuoli W O jarru alas-nuoli S L käännä sivu-nuolet A/D K/Ö ammu control tab Y ammu2 shift § 6 Muut napit: F9 - vaihda 3d-kortin asetuksia F10 - menu ESC - lopeta peli Pelin teosta: Aloitin väsäämään Tappo Tacticsin Tappo 3:n pelienginen päälle. T3 ei ole vielä itse valmis. T3:n engine on risteytys edellisten pelejeni engineistä. 3D-osuus otettiin "A3D":stä ja kaikki muut rutiinit T2:sta. Uusi TT-engine on erittäin helppo muunnella ja sen muunnelmia tulen varmaan käyttämään vielä pitkään uusissa peleissäni. TT:n peliosuus väsättiin muutamassa illassa kuntoon, hienosäätöön ja uusien joukkoyksiköiden tekoon kului sitten "vähän" enemmän aikaa. Tuskailuun RIVA128:n kanssa kului vielä 1 extra päivä.... -------------------------------------------------------------------------------- Versiot: v0.1 BETA: * Ensimmäinen BETA-versio. v0.11 BETA: * Textuuri ja materiaalirutiinit täysin uusiksi + Käyttää 3 kertaa vähemmän 3D-kortin muistia + Ei bugaa enää * Paljon pientä bugifixausta * Reunabugi-fix (ei tipu) * Uusi unit: Mech * Autoille 500 panosta. (ennen 250) * Vaihtuvat musiikit (menuissa eri musiikki) * Miniguniin näkyvät panokset * Keltaiseen räjäykseen enemmän punaista sävyä. v0.2 BETA: * Blockmappejen täydellinen uudelleenkoodaus + Huomattavasti nopeampi + Vie vähemmän muistia * Helppoa muistioptimointia + Käyttää enää puolet edellisestä muistimäärästä (44->22) * Frame interpolaatio (laskee väliframet -> sulavampi animointi) * 2-kerrosta heightmappiin päällekkäin (fake) * Jää-maatyyppi (luistaa) * Uus kenttä (Fortress) * Mechin varjo kuntoon * Panosten gravitaatiobugi korjattu * Artilleryn tykkeihin "reiät" * Autoja parannettu: + Tehokkaammat tykit + Tehokkaammat miinat + Enemmän nitroa (3->5) v0.25 BETA: * Kentän valinta * Varjofixaus (nopeemmat/paremmat) * Kameran nosto, jos pelaaja esteen takana * Bugi pakituksessa korjattu (kaataa pelin) * Peliin uusi musiikki (jee) * Ajorutiinia korjailtu * Jetpack-ukko * ArmCar:n uusi look * Bazooka UP (4 ohjusta) * Vesiloiskaus * Vedet scrollaa * Uus kenttä (City ...5kpl) v0.3 BETA: * Voitot (30 frag) * Lataa hakemistossa olevat kentät + Mahdollistaa omat kentät + Helpot ohjeet kenttien teosta (lue: KENTTA.DOC) + Imuroitavat kenttäpaketit * Vertex varjot (ray tracella) * Lens flaret taas päälle * Bugikorjausta * WATER.WAV sisällytetty pakettiin (ei enää cräshää veteen!!!) * Uusi unit: UFO * Musiikit looppaa v0.31 BETA: * Tiedostoja puuttui edellisesta (korjattu) Tulossa valmiiseen versioon: * Antialiasointi (vain sorttaus puuttuu nyt) * 3D-enginen optimointia ja parantelua * Muistioptimointia (johonkin 10MB:iin asti) * Kääntyvät tykit ja pyörivät ropellit yms... * Varjoihin framet (käveleville uniteille) * Kunnolliset alkumenut ja runsaasti optioita * Lisää unitteja (ja kenttiä) * Eri pelimoodit (valtaa base yms..) * Bugifixausta * Muuta??? Tulossa sitten joskus: * DX6:n myötä (kunhan jaksan imuttaa 93 megaa) + Bump mapping + Tuki multitexturoinnille (=nopeempi) + Kaikkia kivoja uusia efektejä. Tiedetyt bugit: (korjataan pikemmiten, kunhan jaksetaan) 1. Crashaa kun vaihtaa grafiikkamoodia erittäin monta kertaa. - ei käytännössä mitään vaikutusta peliin, mutta ei kiva..... -------------------------------------------------------------------------------- Jos peli on HIDAS: Peli vaatii käytännössä jonkun 200Mhz koneen ja kohtuullisen 3D-kortin pyöriäkseen sulavasti. Nopeutta saat lisää ainakin seuraavasti: 1. Kopioi EI.S3M TT1.XM:n päälle. Tällöin pelissä ei ole musiikkia, mutta se pyörii selvästi paremmin. 2. Imuroi uusimmat 3D-korttisi ajurit, ja varmista, ettei 3D-korttisi asetuksissa ole antialiasointia päällä. -------------------------------------------------------------------------------- Jos peli ei käynnisty: VIKA - korjaus 1. "Not enough memory" - Vapauta kovalevytilaa, TT vaatii parikymmentä megaa swappia, jos sinulla on vähemmänlaisesti muistia. 2. Heittää heti ulos alussa - Varmista että olet asentanut DirectX-ajurit (5.0 tai 6.0) - Varmista että näytönohjaimesi tukee 3D-kiihdytystä - Varmista että näytönohjaimessasi on 4MB muistia. (2MB texturet, 2MB framebuf) - Varmista, että äänikorttisi on täysin Directsound-yhteensopiva -------------------------------------------------------------------------------- Lähetä minulle E-mailia: 1. Jos tahdot ilmoittaa pelissä esiintyvän bugin. 2. Jos tahdot antaa ideoita pelin jatkokehittelyä varten. 3. Jos omistat jonkun 3D-kiihdyttimen, jonka toimivuutta en ole itse päässyt testaamaan(katso lista). Kerro mielellään kuvanlaadusta, ja lähetä koneesi tiedot ja AFPS-lukemat. Jos joku efekti ei toimi, niin muista mainita siitä, että pääsen korjaamaan virheen. Tarkoituksena olisi, että peli saataisiin toimimaan mahdollisimman monella 3d-kiihdyttimellä. -------------------------------------------------------------------------------- EMAIL: sebastian.aaltonen@*****.fi MBNET-POSTI: Sebastian Aaltonen WWW-SIVUT: www.kolumbus.fi/~seaalt/shatter
File history
Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.
Date/Time | Dimensions | User | Comment | |
---|---|---|---|---|
current | 11:24, 19 August 2016 | (2.42 MB) | Admin (Talk | contribs) |
- You cannot overwrite this file.
File usage
There are no pages that link to this file.