File:T2w10.exe
From Zak
T2w10.exe (file size: 6.22 MB, MIME type: unknown/unknown)
Warning: This file type may contain malicious code.
By executing it, your system may be compromised.
Tappo II v1.0 for Windows
File Summary
File | Tappo II | |
Version | 1 | |
File size | 6.22 MB | |
Release date | ||
Release year | 1999 | |
Type | Video game | |
Platform | Windows | |
Requirements | ||
License | Freeware |
Game Summary
Developer | Sebastian Aaltonen | |
Publisher | Shatterstorm | |
Original release date | ||
Original release year | [[:Finnish games:|]] | |
Genre | Action | |
Subgenre | Cave-flying | |
Series | [[:Finnish games:|]] | |
Article | Tappo II | |
Website | {{{Website}}} |
LUEMINUT
------TAPPO II---v1.0 for Windows -------------------- (C) Shatterstorm 1998 FINNISH DOCUMENT FILE... (C) Sebastian Aaltonen 1999 TÄMÄN PELIN TEKIJÄ EI OTA MITÄÄN VASTUUTA JOS PELI AIHEUTTAA VAHINKOA SINULLE TAI KONEELLESI, JOTEN KÄYNNISTÄT SEN TÄYSIN OMALLA VASTUULLASI!!! KONEVAATIMUKSET: * Pentium 150Mhz (1/2 pelaajaa, 640x480), Pentium 166 (3/4 pelaajaa, 800x600) Pentium 200MMX (4 pelaajaa + 4 tietokonepelaajaa, 800x600) Toimii myös 100% hyvin AMD K6:lla ja K6-2 3D:lla... * 16MB RAM-muistia (voi toimia myös pienemmillä) * Näppäimistö, joystick(1/2) tai hiiri. * Äänikortti (DirectSound-yhteensopiva) * DirectX yhteensopiva näyttökortti. * DirectX 6.0 ajurit asennettuina koneeseen. MUUTA: * Muutama kaveri pelikumppaneiksi. Tietokonepelaajia suositellaan vasta peliin syvällisesti perehtyneille henkilöille. Pelintekijä lupaa täydellisen toimivuuden VAIN seuraavalle laitteistolle, eli siinä toimii kaikki 8-pelinä, 800x600-moodilla, täydellä nopeudella: prosessori: AMD K6-2 3D 300/350Mhz (100Mhz bus) 2d näyttökortti: NVIDIA RIVA128 4MB AGP (jossa on TV in/out) 3d näyttökortti: VOODOO2 8MB (peli ei käytä 3d-korttia) muisti: 64MB (100Mhz) äänikortti: SB AWE64 (ei VALUE) kovalevy: 4.3G (bigfootti) CD-asema: 8xICD ja 2/6xMitsumi CDR(kirjoittava) kotelo: tornikotelo (toimii myös avomallilla!!! (=ilman kuorta)) näyttö: Hyundai DeluxScan 5870 näppäimistö: Keytronic, jossa ON Win95-nappeja... (buuh) hiiri: Microsoft Wheelmouse (peli ei käytä rullaa) hiirimatto: TARGET personal computer systems (joka on vähän likaantunut) joystick: (Ollin) Advanced gravis (pehmuste revennyt irti, 1 nappi ei toimi) kaiuttimet: JVC S-40 (ei mitkään saippuarasiat, vaan kunnon bassot) vahvistin: JVC R-K22 Digital + kasettidekki(JVC KD-V11) midinäppis: CASIO CTK-630 (sisältää oman syntetisaattorin) mikrofoni: Soundblasterin mukana tullut malli (HYVÄ :) ----JOS EI TOIMI------------------------------------------------------------- Tarkista onko DirectX 6.0 asennettu???? Peli vaatii sen.... Tarkista onko näyttökorttisi ja äänikorttisi ajurit varmasti directX sertifioidut. (DXcontrol panel) Ja katso muistin vapautus -> ----MUISTIN VAPAUTUS--------------------------------------------------------- Jos koneessasi on vähän muistia eli 16 (tai 24) megaa, niin voi törmätä seuraavan tyyliseen virheilmoitukseen käynnistäessäsi peliä: OUT OF MEMORY.... Virhe tarkoittaa, että koneen muistiin ja välimuistiin ei mahtunut pelin kaikkia datoja. Helpoiten pääset eroon tästä viestistä poistamalla turhaa kamaa kovalevyltäsi (swappilevyltä) parikymmentä megaa. ----TARINA ALKAA------------------------------------------------------------- Olipa kerran kylmä talvinen päivä ja sain valmiiksi Fight 2 v1.0:n. Tietenkin oli jo selvää, että pitäähän minun jatkaa koodaamista, ja aloitin uuden pelin teon. Peli ei saanut aluksi kavereiltani hyvää vastaanottoa, vaan heidän mielestään F2 oli parempi.... No siihen aikaan pelillä ei ollut vielä edes nimeä, ja aluksiakin vain kaksi erilaista.... Tein aluksia lisää ja sain ensimmäisen version (0.0) ALPHA valmiiksi. Tässä vaiheessa kavereitteni kiinnostus lisääntyi, ja he (erityisesti Olli) auttoivat minua pelin suunnittelussa. Pelin nimeksi tuli Tappo II vanhan pelini Tappo! mukaan. Pian 0.5 versio oli valmis, ja olin saanut pelille jo mukavasti BETA-testaajia... ja pelikin alkoi jo näyttää hyvältä. Mutta kesä saapui ja niin saapui Direct 3D:n SDK:kin (hitaasti 33K modeemilla). Ja aloitin 3D-enginen teon... Siihen kului lähes puoli kesää. Ja koodi vaihtui tiiviiseen tahtiin. Enginen koepeli on "A3D"-koodinimellä kulkeva autopeli. Se on graafisesti hieno ja vaatimuksenakin on 3D-kortti. "No jaa pitäähän se T2kin saada valmiiksi", ajattelin ja aloin jatkamaan T2sen koodaamista. 0.6-versio valmistui aika nopeasti, ja lähetin sen suoraan MBNETiin ilman BETA-testausta... (älkää ikinä tehkö samaa virhettä :) 0.6-versiosta löytyi heti läjä BUGEJA, ja aloitin seuraavan version teon.... mutta mutta sain uuden koneen (AMD300 K6-2 3D + VOODOO2 yms.), ja se piti viedä tietenkin heti kaverille 4:n koneen verkkoon, kun kaikkia kivoja uusia pelejä oli ilmestynyt kesän aikana.... (no arvatkaa miten koodauksen kävi) No eihän kone tietenkään ikuisuutta voinut kavereilla olla, ja toin sen takaisin kotiin... mutta T2-koodaus ei vieläkään jatkunut... sillä olin totaalisestä jäänyt kiinni peliin nimeltä Final Fantasy 7... ja jos on kuullut pelistä vähääkään, niin tietää, että sitä ei yhdessä illassa läpäistä. (...ja muuten se ohitti StarControl 2:sen omassa top-ranking listassani....) Kun olin päässyt FF7:n läpi, ja löytänyt lähes kaikki salaiset paikat yms... niin T2:sen koodaus sai jatkua. Aluksi korjasin vanhat bugit ja tein muita pikkuparannuksia, kunnes yhtenä päivänä annoin periksi kaverini(Ollin) loputtomaan ruikutukseen saada tietokonepelaajat mukaan. Koodasin tietokone- pelaajat kahdessa illassa (ja sain päänsäryn liiasta miettimisestä :) Niistä tuli ihan kohtuullisia, vaikka onhan vielä vihkonsivullinen parannus ehdotuksia tekemättä, ja muita vikojakin löytyy...... Sitten tulivat 0.7 ja MBNet:inkin kuukauden kotimainen 0.8-versio. Aloitin 0.8:n teon jälkeen heti vääntämään uutta D3D-peliä: Tappo Tactics. Se söi sopivasti aikaa ja pääsi versioon 0.3 asti kunnes.... Uudet versiot keräsivät valtavan suosion ja kauhean rekisteröintipyyntöryöpyn. Valitettavasti DOS-versioon en saanut valmiiksi rekisteröityä versiota. DOS-version rahkeet repesivät (BUGASI) ennekuin rekisteröity versio saatiin kasaan. Monia uusia aluksia, aseita ja kenttiä tehtiin. Kampanja- pelin urakka oli liian kova, eikä se olisi parantanut pelin pääasiaa eli moninpeliä toisia ihmisiä vastaan. Eli nyt uudessa Win-versiossa on kaikki rekisteröidyn version uudet alukset, kentät ja aseet. Myös monia uusia asioita on tehty. Win-version parhaimpina puolina on helppo ja varma toimivuus, sekä parempi yhteensopivuus eri näyttö- ja äänikorttejen kanssa. Myös paketin koko on pienentynyt noin 5 Megaan. Rekisteröinnistä sitten myöhemmin, kun on YO-kokeet ohi... ----REKISTERÖINTI------------------------------------------------------------ Nyt rekisteröidystä versiosta ei ole tietoa, kun lähes kaikki sen uudistukset on jo jaettu ilmaiseksi. Uusien versioiden DOC:issa ilmoitellaan sitten rekisteröidystä versiosta jos se tulee, nyt vaan on vähän ongelmia aikataulun kanssa kun on YO-kokeet ihan pian ja pitäis vähän panostaa kertauskursseilla ja muutenkin... ----PÄÄ VALIKKO-------------------------------------------------------------- MELEE Melee pelityyppi sisältää yksittäisiä taisteluita toisia pelaajia ja tietokoneita vastaan. Meleessä voit vapaasti valita haluamasi taistelu- areenan, ja sijoittaa pelaajat eri tiimeihin. Meleen tarkoitus on kerätä ennalta asetettu määrä frageja kokoon voittaakseen taistelun. TOURNAMENT Tournament pelissä omaksut alussa valitsemasi pilotin roolin, ja yrität voittaa taisteluita valitsemallasi aluksella. Taistelut vaikeentuvat loppua kohti. Tournament moodi on haasteellinen läpäistä. Tournamenttiä voidaan pelata sekä yksin, että kaksinpelinä. Pelaajat pelaavat aina tiimissä tietokoneita vastaan. CONTROLS Vaihtaa näppäimiä ja ohjauslaitteita (joystick/näppis/hiiri) STATISTICS Statistiikat aluksista. CREDITS Näyttää pelin tekijät, ja "special thanks":it QUIT ????? - ÄLÄ PAINA TÄTÄ NAPPIA IKINÄ.... ----TOURNAMENT MENU---------------------------------------------------------- Tournament-menusta voit vaihtaa tournamentin pelaaja-asetuksia. START - aloittaa tournamentin BACK - takaisin päävalikkoon GRAPHIC MODE (640x480/800x600/1024x768) - vaihtaa eri grafiikkatiloja TOURNAMENT TYPE (SHIP DESTROYER / PILOT CHALLENGE) - Vaihtaa tournamentin tyypin. 1. PILOT CHALLENGE Pelaat yhtenä pilottina Tapon universumissa. Taistelet muita pilotteja vastaa kohti voittoa. Pelit ratkaistaan kaksintaisteluina ja kestävät tiettyyn fragimäärään asti. 2. SHIP DESTROYER Valitset itsellesi aluksen ja pilotin, joiden voimalla kohtaat kaikkien muiden rotujen alukset taistelussa. Vaikeustaso kasvaa loppua kohti, kun joudut yhtäaikaisesti taistelemaan yhä useampia vastustajia vastaan. Voit pelata tätä myös kaksinpelinä, mutta se on selvästi haasteellisempaa... HUMANS ON THIS COMPUTER (1-2) - Valitsee kuinka monta ihmispelaajaa osallistuu tournamenttiin. Vaikuttaa vain SHIP DESTROYER-tournamenttiin. FRAG LIMIT (1-5) - Valitsee kuinka moneen fragiin PILOT CHALLENGE -tournamentissä käydään yhtä kaksintaistelua. ----BATTLE MENU-------------------------------------------------------------- Battle-menusta voit vaihtaa monia eri peliin vaikuttavia asioita. OK - siirtyy tiimivalikkoon (jonka kautta peli alkaa) BACK - takaisin päävalikkoon PLAYERS ON THIS COMPUTER (1-8) - valitsee yhteispelaajamäärän (tietokoneita ja ihmisiä) HUMANS ON THIS COMPUTER (1-4) - valitsee kuinka monta ihmispelaajaa tulee peliin (loput tietokoneita) GRAPHIC MODE (640x480/800x600/1024x768) - vaihtaa eri grafiikkatiloja MAP (ROCK/LAVA/UUS) - vaihtaa kenttää GAMETYPE (DEATHMATCH) - vaihtaa pelityyppiä (toistaiseksi vain DEATHMATCH) STARSHIPS (SELECT/RANDOM) - arvotut alukset vai itsevalitut alukset? MULTICOMPUTER (OFF/JOIN GAME/START GAME) - Windows version moninpelirutiinit eivät ole vielä valmistuneet. Kun valmistuvat, niin tulee IPX/modeemi/TCP-IP/sarjakaapeli tuet... (käyttää directplay:tä) FRAG LIMIT (10-100) - valitsee kuinka moneen tappoon pelataan (=pelin pituus) BONUS AMOUNT (0-10) - vaihtaa bonus-cratejen esiintymismahdollisuutta CRITICAL CHANCE (0-20) - kuinka useasti tulee kriittisiä osumia? GRAVITY (0-40) - vaihtaa painovoiman suuruutta MONEY (ON/OFF) - rahat päälle/pois DEFAULT SETTINGS - palauttaa kaikkiin vaihtoehtoihin oletusarvot ----ALUKSEN OHJAUS----------------------------------------------------------- Alusta voi ohjata joko näppäimistöllä, hiirellä tai joystikillä. Ohjauslaitteet voit valita käynnistämällä CONTROLS.EXE:n. Näppäimistön näppäimet voi vaihtaa mieleisikseen SETKEYS.EXE:n avulla. Hiirellä pelatessa sen nopeus kannattaa säätää maksimiin (Windowsin control panelista, tai vastaavasta), jolloin pelattavuus parantuu huomattavasti. Pelin joystick rutiini käyttää ns. automaattista kalibrointia, joten voit milloin vain pyöräyttää joystikin ympäri kalibroidaksesi sen. ----KAPTEENIN VALINTA-------------------------------------------------------- Ennen pelin alkua jokainen pelaaja valitsee itselleen kapteenin. Kapteeni säilyy koko pelin ajan, ja antaa kaikille aluksillesi tiettyjä lisäetuja. Nämä lisäedut näkyvät kapteeninvalintaikkunassa kapteenin kuvan alapuolella. Huomaa että kapteenit voivat antaa myös huonoja ominaisuuksia. Valitse kapteeni [UP]/[DOWN] napeilla, ja paina [SHOOT1] kun olet löytänyt mieleisesi. ----PELAAMINEN--------------------------------------------------------------- Pelissä aluksesi ohjautuu valitsemallasi ohjauslaitteella. [ESC] lopettaa pelin, ja [F12] tekee pikalopetuksen. MITTARIT: Alamittareista näet aluksen kunnon, kuumuuden ja aseiden latauksen. Sininen mittari = Aluksen kunto (hitpoints) Vihreä-punainen mittari = Reaktorin kuumuus (heat) Valot aseiden nimen edessä kertovat siitä voitko laukaista kyseisen aseen, vai onko se vielä latauksessa. (punainen = latauksessa) Numerot aseen nimen perässä kertovat aseen panokset ja sen maksimilatauksen. (PANOKSET/MAKSIMI, esim. 113/150) Frags tarkoittaa pelaajan tappoja, yritä kerätä näitä niin monta kuin vain mahdollista. Money tarkoittaa aluksen rahoja, joita saat tappamalla muita pelaajia ja keräämällä heidän rahansa. Rahoja käytetään kaupassa asiointiin. KAUPPA: Kauppa on pieni laitos kentässä. Laskeutumalla sen laskeutumisalustalle tulee ruutuun kauppavalikko, jonka kautta ostaminen suoritetaan. Kauppavalikon kursori liikkuu [LEFT]/[RIGHT] napeista, ja osto tapahtuu [SHOOT1] napilla. Tarvikkeet ovat jaettu moneen valikkoon ja takaisin päävalikkoon pääset aina [SHOOT2] napilla. Tuotteiden hinta näkyy tuotteen nimen perässä. Ja sinulla täytyy olla sen verran rahaa ostaaksesi kyseisen tuotteen. Valitsemalla "AUTOBUY":n tietokone ostaa sinulle aselatauksen ja korjauksen, jos ne ovat tarpeen (yli puolet kulunut), ja kaikilla lopuilla rahoilla sekalaista roinaa. Erittäin hyödyllinen, kun kaupassa asiointi aika on vähissä, ja rahaa on liikaa. Kun aluksesi on kaupassa se on suojattu vauriolta. Tämä suoja kestää 5 sekuntia siitä kun saavut kauppaan tai ostat uuden tuotteen kaupasta, joten älä jää turhaan kykkimään... LASKEUTUMISALUSTAT: Kentistä löytyy sekä sinisiä että punaisia laskeutumisalustoja. Siniset ovat aseiden latauspaikkoja, ja punaiset korjaus- ja aseidenlatauspaikkoja. Kummatkin ovat täysin ilmaisia, mutta varsin hidastoimisia. VESI JA LAAVA: Vedessä aluksesi kylmentyy nopeasti, ja voit taas palata taisteluun täysin kylmänä. Laavassa taas aluksesi kuumenee, ja saa paljon vahinkoa, joten vältä sitä. HAZARDIT: Kentissä on kaikenlaisia vaaroja kuten kivivyöryjä, laavaa, tykkeja yms... Jos aluksesi tuhoutuu näiden ansiosta vastustajasi saa yhden "fragin". JÄÄ JA LIMA: Jostain syystä voi aluksesi jäätyä tai limoittua. Silloin et voi tehdä juuri mitään, koska ohjaukset eivät toimi. Kun osut maahan lähtevät jää ja lima pois. Seinään törmäykset jäätyneenä aiheuttavat 10 kertaisen vahingon. Jää sulaa myös jos aluksesi tippuu laavaan. ----MONINPELI YHDELLÄ KONEELLA----------------------------------------------- Tappo II:seen piti tulla vain kahden pelaajan jaettu ruutu. Kaverini ei kuitenkaan pitänyt ideasta, ja aloin pohtia miten mahduttaa 4 pelaajaa yhden koneen rajalliseen kuvaruutupinta-alaan. Ratkaisuna keksin isommat grafiikkatarkkuudet. Isommilla tarkkuuksilla voi nelinpeliä jo pelata kohtuullisen hyvin, kunhan omistaa ison monitorin. Nelinpeli yhdellä koneella ei käytännössä ole mahdollista pelkällä normaalilla Keytronic-näppiksellä, koska se ei pysty lukemaan niin monta näppäimen painallusta kerralla. Osta "parempi" näppäimistö, tai käytä joystickkejä/hiirtä, jos tahdot välttämättä pelata neljällä pelaajalla yhdellä koneella. Tietokonepelaajilla voit korvata puuttuvat pelaajat, ja nostaa pelaajien maksimimäärän aina kahdeksaan(8) asti. Jos koneesi on alitehoinen, niin alä käytä yli neljää(4) pelaajaa yhtä aikaa. ----SHATTERSTORMIN KOKO TUOTANTO--------------------------------------------- Shatterstormin kaikki pelit ovat toistaiseksi saman tyyppisiä eli avaruus räiskintä-pelejä. Tämä sen takia että pidän itse Star Controlleista ja vastaavista peleistä. (Vaikka SC3 olikin huonompi kuin kakkonen, niin silti SC:t ovat mielestäni PC:n parhaat pelit... ja SC4:kin on tulossa!!!!!) Pidän myös Screamer 2:sta ja muista kivoista ajopeleistä, sekä Betrayal at Krondorista. Ehkäpä joskus teenkin muunlaisen pelin räiskinnän sijaan... Cruiser: (1995) Yksi minun ensimmäisistä monen pelaajan räiskintäpeleistä, ja samalla ensimmäinen peli, jossa käytin Shatterstorm nimeä. Ohjelmoin pelin Turbo Pascal 6.0:lla. Cruiseria voi pelata 2 tai 3 pelaajaa. Pelialueena toimii avaruus, joka näkyy pelaajille pienien scrollaavien ruutujen kautta. Cruiserissa on 9 erilaista avaruusalusta, joilla kaikilla on erilaiset aseet (2KPL). Cruiser on saanut paljon vaikutteita Star Control 1 ja 2:lta, ja edellisiltä peleiltäni FIGHT!:ltä ja STAR:lta. Tappo: (1996) (-97) Tappo on kehitelty paljon Cruiserin pohjalta. Tapon pelikenttä on Cruiserista poiketen kokoruudun kokoinen, eikä scrollaa. Mielestäni tämä sopi peliin hyvin. Tappo on saanut vaikutteita monilta luola-lentely-peleitä, mutta muista poiketen siinä on SC:n tyyliin monta erilaista avaruusalusta, vaihdettavien aseiden sijaan. Uusin Tapon koodin lähes täysin kesällä 1997. Uudistus lisäsi nollakaapeli- pelin, tuen joystickeille ja paljon muita parannuksia. (mm. alkumenun) Space Command: (1997) Uudesta Star Controllista (3) innostuneena aloitin uuden pelin teon. Space Command on lähes identtinen Star Control 2:n kanssa. Space Command sisältää kuitenkin kaikkea pientä lisäystä mm. bonukset ja kriittiset osumat, sulavan zoomauksen ja tietenkin omat ainutlaatuiset aluksensa. Kuitenkin kyllästyin kesken pelin teon Turbo Pascalin REAL-moden rajoittuneisuuteen, ja vaihdoin ohjelmointikieltä ilmaiseen DJGPP:hen (PROTECTED MODE/C++), jossa ei tarvinnut välittää ahtaista muistirajoituksista. Space Commandin koodia en jaksanut alkaa kääntämään C:lle ja sen teko lopahti siihen. Kuitenkin sen "MELEE"tä voi pelata täydellisesti. Ainut puute on sen alusten määrässä, joita on vain 8 erilaista. Fight 2: (1997) (-98) DJGPP:tä harjoitellessani, aloitin oman Grafiikkakirjaston teon. Sen rutiineja oli testattava jotenkin, ja aloitin uuden koe-pelin teon. Käytin ensimmäistä kertaa Fightissä omatekoisia grafiikan piirtorutiineita, ja sen takia pystyin ohjelmoimaan siihen hienoja efektejä. Pelistä kehittyi pian kohtuullisen hyvä. Mutta vasta kun sain kaverini Ollin suunnittelemaan muutaman aluksen peliini, alkoi pelin kehitys käydä nopeammin, ja siihen suunniteltiin esim. nelinpeli, bonukset, critit ja fighterit. Pian Fight oli valmis. Pelinä se oli mielestäni hyvä, ainakin niin kuin se oli suunniteltu alkuperäisin olemaan, eli KAKSINPELINÄ. Tappo II: (1998) Tappo 2 on sekoitus Fight II:ta, Tappoa ja Cruiseria. Siina on isot scrollaavat kentät, ja paremmin suunnitellut aseet ja alukset, kuin edeltäjissään. Tappo II:ssa voi aseen kudit loppua kesken taistelun, tai aluksen reaktori räjähtää ylikuumenemisen takia, tälläiset pienet lisukkeet tuovat taisteluun aivan uudenlaisia taktiikoita. Pelialueelta löytyvistä kaupoista, voi ostaa parannuksia alukseensa, korjata rikkoontuneen aluksensa, tai ostaa muita lisälaitteita parantamaan alustansa. Kentistä löytyy myös lukuisia korjaus- ja aseidenlataus-alustoja. Pelin alussa valitut kapteenit antavat omistajansa aluksille kaikenlaisia lisäkykyjä. Tappo II on vielä keskeneräinen ja se on myös varmaan ensimmäinen "valmis" Windows-pelini... (jos TT ei ehdi ensin) Tulossa pian: (1999) -------------------- Tappo II [FINAL] * Kaikki valmiiksi * Lisää kaikkea... Tappo Tactics [v0.4...] * Direct 3D:tä käyttävä 3d-räiskintäpeli * Käyttää kaikkia uusia 3D-kortteja * 2-3:lle pelaajalle (toistaiseksi) * Hienot efektit ja lähes kaikki uusimmat 3d-temput käytössä. * Voit imuttaa BETA:n shatterstormin kotisivuilta. ----TAPPO II VERSIOT--------------------------------------------------------- v0.0 ALPHA [DEATHMATCH DEMO] --------------------------- - TOSI BUGINEN!!!!!!! - VAIN DEATHMACH - EI TYKKEJÄ/KAUPPOJA - MONIA PIKKUJUTTUJA PUUTTUU - EI MENUJA - DOKUMENTTI KESKENERÄINEN - EI ALUSTEN TIETOJA - IPX EI TOIMI KUNNOLLA (ei ole valmis) - VÄHÄN ALUKSIA (6) v0.1 ALPHA [DEATHMATCH DEMO] --------------------------- + BUGIFIXAUSTA + Eri grafiikkatarkkuudet + Kolmin/Nelinpeli yhdellä koneella + Mittarit kuntoon + Aseiden lataus + 9 uutta alusta (yht: 15) - Ei ääniä v0.2 ALPHA [DEATHMATCH DEMO] --------------------------- + Iso BUGI korjattu... + Toimii WIN95:sta / EMM386:tta ei tarvitse poistaa + Nopeutta lisää!!!! + Hiiri toimii!!! + 44KHz ääni toimii!!! + Ei kaada konetta!!! + Muuta BUGIFIXAUSTA + Battle-setup menu kuntoon + Overheat warning + Ohjus kääntyvyys fixaus + Mittarit ruutujen sisään -> Isommat ruudut -> Näkee enemmän + Alusten parantelua + Uusi kenttä (yht: 2) + Voittoruudut + Kuolevien alusten liekit v0.3 ALPHA [DEATHMATCH DEMO] --------------------------- + Kaupat + Hitpoint-regen. paikat + Kenttä erikoiset (lumivyöryt yms) + Uusi alus: Transport (yht: 16) + Lammikot/Laava + Bonus cratet + Seinäfragit (ei toiminut kunnolla ennen) + Joystick tuki + Hiirirutiinin parannus (Helpompi pelata) + Ohjauslaite-setup + Mittarifixi: "AMMO 0/0" -> "UNLIMITED" + Mittarit: Aseiden nimet näkyviin + Mittarit: Alusten nimet näkyviin + Maansisällä olevilla aseilla ei ammuta + Guardian/Troopers fixi: ei ammu enää kuollutta alusta + Ohjelmakoodin parannusta + "Screencapture" kentästä [F1] + Alus tilastot + Gravity säätö + Probet (kiertää aluksen ympärillä) v0.4 ALPHA [DEATHMATCH DEMO] ---------------------------- + Kirjoitusvirhe pois (DEADMACH) + IPX-verkkopeli (ei testattu ja hidas) + Alusten tasoitusta + Kriittiset osumat + Hyvä rahanlento (päällä olevat rahat+20) + Ääniefektejä (ei kaikkia) + Aseiden latausvalot v0.5 [DEATHMATCH] ----------------- + Alukset: Shadow ja Mr.Freeze (yht: 18) + Lisää ääniefektejä (muutama) + Tilastobugi korjattu!!!! + Seiniin kiinnijäänti poistettu + Alusten SUUR-TASOITUS + Shieldkuvat korjattu + Kentänreunakuolema korjattu (teleporttaa) + Kauppa: Aseiden osto valmis! + Laserprobe + ATS-system + Asecritical bugi korjattu + Thunderbeam bugi korjattu + Moneycrate + Hazardejen optimointi + Shield-laava bugikorjaus + Jää-laava sulaminen v0.6 [DEATHMATCH] ----------------- + Alusten tasoitusta (jälleen kerran) + Faerie-fire fix (framet) + Asecritical bugi korjattu (taas) + Kapteenit (graphics by Olli Ylinen) + Fire-probe up + Asebankit toimimaan (vihdoinkin!!!!) + SHOOT/EXPTO/SHIPKILL tilastovirheet korjattu. + Paljon bugifixausta (uusia ja vanhoja) + Uusi kenttä (UUS), ja ICE pois. (yht: 3) + "Screenshot"-tallennus BMP:ksi + Alukset: Bronx ja Siege (yht: 20) + Ääniefektit valmiiksi (aargh) + Autobuy + DOC:in parantelua (ALUS TIEDOT yms...) + Cheat koodit... v0.7 [DEATHMATCH] ----------------- + Tietokonepelaajat!!!!! (BETA versio) + BLC-tiedostojen pakkaus (noin 100 kertaa pienempään) + Vie 12MB vähemmän kovalevytilaa + Vaatii 4MB vähemmän RAM-muistia (ei tarvitse enää DOS-moodia 24MB muistilla) + Vain ruudussa näkyvät spritet piirretään (nopeuttaa) + Pilottejen "kykyjä" selvennetty (pilotin valinta menussa) + Musiikkibugi korjattu (ei loopannut) + Voittokuvan äänibugi korjattu + DOC:in virheitä korjattu + Fly/Faerie pieni downgrade + ATS/REPAIR-system CRATEt + Piloteille valinta "kommentit" (aargh.......... ......) + Lisää äänikanavia (8->16) + Panosten maksimimäärä lisääntyy pelaajamäärän lisääntyessä v0.8 [SHAREWARE] ---------------- + Tiimipelit + Alkumenut + Tournament moodi + Random-pilot ja unique-pilotit + Ei enää miinusfrageja!!!!! (vaan viimeksi vahinkoa tehnyt saa fragin) + Juoni alkuun (teksti) + Alusten valinta ruutu ja 128x128 kuvat aluksista + Wingman ja Hellfire-probe + Proberajoitukset (6 normaalia + 2 wingmania) + Korjattu "Reload weapons"-bugi + Nyt vain Venus voi ottaa ukot + Pilottejen "kommentit" kuuluu nyt selvemmin (=kovemmin) + Korjattu hiukan tietokonepelaajia + Ääniefektejen viimeistelyä + Faerie downgrade + Gamma upgrade + DOC:in parantelua + Korjattu pieniä bugeja + Isompi bonus-crate maksimi + Criticalbugi korjattu (0) + "System shutdown"-crit + Uudet statistiikat (tietokone-erittely) + Repair-system/ATS-system: voi ostaa monta + Credits ja Register -ruudut + Timerbugi korjattu? + Rahan arvon nosto (revalvaatio) + Pause toiminto pelin aikana [p] + Hazardbugi korjattu (kaatoi koneen!!) + Vastustajien fragit näkyy pelissä (3:n parhaan) + Juoni alkuun (teksti) v0.9 [REGISTERED - MELKEIN VALMIS] ---------------------------------- - BUGAA totaalisesti. (ei voi levittää) + IPX toimii nyt... jos toimii... + OMF-tournament + Wingman- ja hellfire cratet + Siege powerup + Pilotteja tunetettu + Tilasto ongelmia korjattu + "Isot" alukset... + Alukset: Blue, Tank, Scum, Berserker v1.0 for WINDOWS ---------------- + Uusi kenttätiedostomuoto (säästyy 4MB tilaa per kenttä!!!) + 100% stabiilimpi (bugeja yms korjattu) + Helppokäyttöinen DOS-rajoitteisillekin. + Ei enää muistiongelmia/säätöjä. + "Set Controls" on nyt liitetty peliin ja on helppokäyttöisempi + Käyttää DirectX 6.0:aa + Toimii kaikkien uusien näyttökorttejen kanssa. (vanhassa oli ongelmia mm. Matroxin korttejen kanssa) + Toimii kaikkien Windows äänikorttejen kanssa. (vanhassa oli ongelmia uudempien korttejen kanssa) + Toimii kaikkien erilaisten joystikkejen kanssa. (vanhassa oli ongelmia digitaalijoystikkejen kanssa) + Toimivammat menut + Menut toimii nyt kaikilla ohjainlaitteilla yhtä aikaa, eikä joudu tuskailemaan hiirellä tai joystikillä. + Rullahiirituki helpottaa menuissa. + [ESC]:llä pääsee aina menuissa taaksepäin. + Eri tournament moodit (Pilot challenge/Ship destroyer) + Zoomaus (+ siegemode zoom) + 1024x768 grafiikkamoodi + Aluksia ja pilotteja on tasoitettu rankalla kädellä + Statistics ruudut (GRAAFISET) + 5 uutta alusta: + Blue + Tank + Scum + Berserker + MEGANuke (sala-alus) + 4 Uutta kenttää (Fight map pois) + Arena + Space + Strategic + Laby di olli + Cratemäärään vaikuttaa pelaajamäärä + [F12] pikaquit-nappi + Kauppashield (helpottaa shoppailua) + Uusi rahasysteemi (ei enää lennä kolikkoja, vaan saa suoraan) + Upgrade rajoitukset (max 3 jokaista upgradea) + Menujen ulkoasua parannettu - IPX ei nyt ole taaskaan toiminnassa, johtuen siitä, että joutuu koodaamaan kokonaan uusiksi rutiinit Windowsille. TULOSSA pian uusiin versioihin ------------------------------ + Englanninkieliset dokumentit + Kenttäeditori (helppokäyttöinen) + DirectPlay:tä käyttävä moninpeli + IPX + TPC/IP + Modeemi + Sarjakaapeli + "Force Feedback" -joystick tuki (heh) ----SHATTERSTORMin KOKOONPANO------------------------------------------------ OHJELMOINTI: Sebastian Aaltonen GRAFIIKKA: Sebastian Aaltonen (pilotit: Olli Ylinen) MUSIIKKI: Sebastian Aaltonen SUUNNITTELU: Sebastian Aaltonen + Olli Ylinen ÄÄNET: Sebastian Aaltonen + Olli Ylinen + Petri Räsänen + Jukka Heiskanen JUONI JA PILOTTITEKSTIT (+oikeinkirjoitus): Olli Ylinen BETATESTAUS: Sebastian Aaltonen Olli Ylinen Jukka Heiskanen Andrei Stepanov Petri Räsänen Iigelteam + MODIN SOITTO RUTIINIT: MIKMOD Windows (C) Jean-Paul Mikkers yms... ----YHTEYSTIEDOT------------------------------------------------------------- E-MAIL: seaalton@ho*****.com SHATTERSTORM WWW-SIVUT: www.kolumbus.fi/seppo.j.aaltonen/shatter MBNET-POSTI: Sebastian Aaltonen
Similar games
- A2 - The Ultimate Sequel to AUTS v1.0.2 (download)
- AUTS - The Ultimate Stress Relief Game v1.2 (download)
- Assault Wing v1.2 (download)
- Assault Wing - Galactic Battlefront v1.24 (download)
- Just Fly Dat Thing v1 (download)
- KOPS v1 (download)
- KaBoom v0.57 (download)
- Luola v1.3.0-2 (download)
- Orb Wars v1.1 (download)
- Rocket Chase v1.7 (download)
- Super PakPak v1 (download)
- Tappo II v1 (download)
- Tunnels Of the Underworld v1 (download)
- Turbis v1.2.8b (download)
- Turboraketti v1 (download)
- Turbåraketten v0.21 (download)
- V-Wing v1.95 (download)
- Wings v1.4 (download)
- Wings 2 v1.3.6 (download)
File history
Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.
Date/Time | Dimensions | User | Comment | |
---|---|---|---|---|
current | 11:20, 19 August 2016 | (6.22 MB) | Admin (Talk | contribs) |
- You cannot overwrite this file.
File usage
There are no pages that link to this file.