File:T2w10.exe

From Zak
Jump to: navigation, search
T2w10.exe(file size: 6.22 MB, MIME type: unknown/unknown)
Warning: This file type may contain malicious code. By executing it, your system may be compromised.

Tappo II v1.0 for Windows

File Summary

File Tappo II
Version 1
File size 6.22 MB
Release date
Release year 1999
Type Video game
Platform Windows
Requirements
License Freeware

Game Summary

Developer Sebastian Aaltonen
Publisher Shatterstorm
Original release date
Original release year [[:Finnish games:|]]
Genre Action
Subgenre Cave-flying
Series [[:Finnish games:|]]
Article Tappo II
Website {{{Website}}}

Screenshots

Tappo II Gameplay screen.jpg
Tappo II Title screen.jpg

[[{{{More screenshots}}}|More screenshots]]

Toiminta
Luolalentely
T2w10.exe
{{{Competition}}}
{{{Tag_featured}}}
{{{Tag_bloody}}}
{{{Tag_level_editor}}}
Yes
{{{Tag_short}}}
{{{Tag_source_code}}}
{{{Tag_play}}}
{{{Tag_christmas}}}
{{{Tag_finnish_summer}}}
{{{Platform2}}}
{{{Platform3}}}
{{{Platform4}}}
{{{Platform5}}}
{{{Platform6}}}
{{{Platform7}}}
{{{Platform8}}}
{{{Platform9}}}

LUEMINUT

------TAPPO II---v1.0 for Windows -------------------- (C) Shatterstorm 1998
FINNISH DOCUMENT FILE... (C) Sebastian Aaltonen 1999


TÄMÄN PELIN TEKIJÄ EI OTA MITÄÄN VASTUUTA JOS PELI AIHEUTTAA VAHINKOA
SINULLE TAI KONEELLESI, JOTEN KÄYNNISTÄT SEN TÄYSIN OMALLA VASTUULLASI!!!




KONEVAATIMUKSET:
* Pentium 150Mhz (1/2 pelaajaa, 640x480), Pentium 166 (3/4 pelaajaa, 800x600)
  Pentium 200MMX (4 pelaajaa + 4 tietokonepelaajaa, 800x600)
  Toimii myös 100% hyvin AMD K6:lla ja K6-2 3D:lla...
* 16MB RAM-muistia (voi toimia myös pienemmillä)
* Näppäimistö, joystick(1/2) tai hiiri.
* Äänikortti (DirectSound-yhteensopiva)
* DirectX yhteensopiva näyttökortti.
* DirectX 6.0 ajurit asennettuina koneeseen.

MUUTA:
* Muutama kaveri pelikumppaneiksi. Tietokonepelaajia suositellaan vasta
  peliin syvällisesti perehtyneille henkilöille.


Pelintekijä lupaa täydellisen toimivuuden VAIN seuraavalle laitteistolle,
eli siinä toimii kaikki 8-pelinä, 800x600-moodilla, täydellä nopeudella:

prosessori:       AMD K6-2 3D 300/350Mhz (100Mhz bus)
2d näyttökortti:  NVIDIA RIVA128 4MB AGP (jossa on TV in/out)
3d näyttökortti:  VOODOO2 8MB (peli ei käytä 3d-korttia)
muisti:           64MB (100Mhz)
äänikortti:       SB AWE64 (ei VALUE)
kovalevy:         4.3G (bigfootti)
CD-asema:         8xICD ja 2/6xMitsumi CDR(kirjoittava)
kotelo:           tornikotelo (toimii myös avomallilla!!! (=ilman kuorta))
näyttö:           Hyundai DeluxScan 5870
näppäimistö:      Keytronic, jossa ON Win95-nappeja... (buuh)
hiiri:            Microsoft Wheelmouse (peli ei käytä rullaa)
hiirimatto:       TARGET personal computer systems (joka on vähän likaantunut)
joystick: (Ollin) Advanced gravis (pehmuste revennyt irti, 1 nappi ei toimi)
kaiuttimet:       JVC S-40 (ei mitkään saippuarasiat, vaan kunnon bassot)
vahvistin:        JVC R-K22 Digital + kasettidekki(JVC KD-V11)
midinäppis:       CASIO CTK-630 (sisältää oman syntetisaattorin)
mikrofoni:        Soundblasterin mukana tullut malli (HYVÄ :)


----JOS EI TOIMI-------------------------------------------------------------
Tarkista onko DirectX 6.0 asennettu????
Peli vaatii sen....

Tarkista onko näyttökorttisi ja äänikorttisi ajurit varmasti
directX sertifioidut. (DXcontrol panel)

Ja katso muistin vapautus ->


----MUISTIN VAPAUTUS---------------------------------------------------------
Jos koneessasi on vähän muistia eli 16 (tai 24) megaa, niin voi törmätä
seuraavan tyyliseen virheilmoitukseen käynnistäessäsi peliä:
OUT OF MEMORY....

Virhe tarkoittaa, että koneen muistiin ja välimuistiin ei mahtunut pelin
kaikkia datoja. Helpoiten pääset eroon tästä viestistä poistamalla
turhaa kamaa kovalevyltäsi (swappilevyltä) parikymmentä megaa.


----TARINA ALKAA-------------------------------------------------------------
Olipa kerran kylmä talvinen päivä ja sain valmiiksi Fight 2 v1.0:n.
Tietenkin oli jo selvää, että pitäähän minun jatkaa koodaamista, ja aloitin
uuden pelin teon.

Peli ei saanut aluksi kavereiltani hyvää vastaanottoa, vaan heidän mielestään
F2 oli parempi.... No siihen aikaan pelillä ei ollut vielä edes nimeä, ja
aluksiakin vain kaksi erilaista....

Tein aluksia lisää ja sain ensimmäisen version (0.0) ALPHA valmiiksi. Tässä
vaiheessa kavereitteni kiinnostus lisääntyi, ja he (erityisesti Olli) auttoivat
minua pelin suunnittelussa. Pelin nimeksi tuli Tappo II vanhan pelini Tappo!
mukaan. Pian 0.5 versio oli valmis, ja olin saanut pelille jo mukavasti
BETA-testaajia... ja pelikin alkoi jo näyttää hyvältä.

Mutta kesä saapui ja niin saapui Direct 3D:n SDK:kin (hitaasti 33K modeemilla).
Ja aloitin 3D-enginen teon... Siihen kului lähes puoli kesää. Ja koodi vaihtui
tiiviiseen tahtiin. Enginen koepeli on "A3D"-koodinimellä kulkeva autopeli.
Se on graafisesti hieno ja vaatimuksenakin on 3D-kortti.

"No jaa pitäähän se T2kin saada valmiiksi", ajattelin ja aloin jatkamaan T2sen
koodaamista. 0.6-versio valmistui aika nopeasti, ja lähetin sen suoraan
MBNETiin ilman BETA-testausta... (älkää ikinä tehkö samaa virhettä :)

0.6-versiosta löytyi heti läjä BUGEJA, ja aloitin seuraavan version teon....
mutta mutta sain uuden koneen (AMD300 K6-2 3D + VOODOO2 yms.), ja se piti
viedä tietenkin heti kaverille 4:n koneen verkkoon, kun kaikkia kivoja uusia
pelejä oli ilmestynyt kesän aikana.... (no arvatkaa miten koodauksen kävi)

No eihän kone tietenkään ikuisuutta voinut kavereilla olla, ja toin sen
takaisin kotiin... mutta T2-koodaus ei vieläkään jatkunut... sillä olin
totaalisestä jäänyt kiinni peliin nimeltä Final Fantasy 7... ja jos on
kuullut pelistä vähääkään, niin tietää, että sitä ei yhdessä illassa läpäistä.
(...ja muuten se ohitti StarControl 2:sen omassa top-ranking listassani....)

Kun olin päässyt FF7:n läpi, ja löytänyt lähes kaikki salaiset paikat yms...
niin T2:sen koodaus sai jatkua. Aluksi korjasin vanhat bugit ja tein muita
pikkuparannuksia, kunnes yhtenä päivänä annoin periksi kaverini(Ollin)
loputtomaan ruikutukseen saada tietokonepelaajat mukaan. Koodasin tietokone-
pelaajat kahdessa illassa (ja sain päänsäryn liiasta miettimisestä :)
Niistä tuli ihan kohtuullisia, vaikka onhan vielä vihkonsivullinen parannus
ehdotuksia tekemättä, ja muita vikojakin löytyy......

Sitten tulivat 0.7 ja MBNet:inkin kuukauden kotimainen 0.8-versio. Aloitin 0.8:n
teon jälkeen heti vääntämään uutta D3D-peliä: Tappo Tactics. Se söi sopivasti
aikaa ja pääsi versioon 0.3 asti kunnes....

Uudet versiot keräsivät valtavan suosion ja kauhean rekisteröintipyyntöryöpyn.
Valitettavasti DOS-versioon en saanut valmiiksi rekisteröityä versiota.
DOS-version rahkeet repesivät (BUGASI) ennekuin rekisteröity versio
saatiin kasaan. Monia uusia aluksia, aseita ja kenttiä tehtiin. Kampanja-
pelin urakka oli liian kova, eikä se olisi parantanut pelin pääasiaa eli
moninpeliä toisia ihmisiä vastaan.

Eli nyt uudessa Win-versiossa on kaikki rekisteröidyn version uudet alukset,
kentät ja aseet. Myös monia uusia asioita on tehty. Win-version parhaimpina
puolina on helppo ja varma toimivuus, sekä parempi yhteensopivuus eri näyttö-
ja äänikorttejen kanssa. Myös paketin koko on pienentynyt noin 5 Megaan.
Rekisteröinnistä sitten myöhemmin, kun on YO-kokeet ohi...


----REKISTERÖINTI------------------------------------------------------------
Nyt rekisteröidystä versiosta ei ole tietoa, kun lähes kaikki sen
uudistukset on jo jaettu ilmaiseksi. Uusien versioiden DOC:issa
ilmoitellaan sitten rekisteröidystä versiosta jos se tulee, nyt vaan
on vähän ongelmia aikataulun kanssa kun on YO-kokeet ihan pian ja
pitäis vähän panostaa kertauskursseilla ja muutenkin...


----PÄÄ VALIKKO--------------------------------------------------------------

MELEE
 Melee pelityyppi sisältää yksittäisiä taisteluita toisia pelaajia ja
 tietokoneita vastaan. Meleessä voit vapaasti valita haluamasi taistelu-
 areenan, ja sijoittaa pelaajat eri tiimeihin. Meleen tarkoitus on kerätä
 ennalta asetettu määrä frageja kokoon voittaakseen taistelun.

TOURNAMENT
 Tournament pelissä omaksut alussa valitsemasi pilotin roolin, ja yrität
 voittaa taisteluita valitsemallasi aluksella. Taistelut vaikeentuvat
 loppua kohti. Tournament moodi on haasteellinen läpäistä. Tournamenttiä
 voidaan pelata sekä yksin, että kaksinpelinä. Pelaajat pelaavat aina
 tiimissä tietokoneita vastaan.

CONTROLS
 Vaihtaa näppäimiä ja ohjauslaitteita (joystick/näppis/hiiri)

STATISTICS
 Statistiikat aluksista.

CREDITS
 Näyttää pelin tekijät, ja "special thanks":it

QUIT
 ????? - ÄLÄ PAINA TÄTÄ NAPPIA IKINÄ....


----TOURNAMENT MENU----------------------------------------------------------
Tournament-menusta voit vaihtaa tournamentin pelaaja-asetuksia.

START
 - aloittaa tournamentin

BACK
 - takaisin päävalikkoon

GRAPHIC MODE (640x480/800x600/1024x768)
 - vaihtaa eri grafiikkatiloja

TOURNAMENT TYPE (SHIP DESTROYER / PILOT CHALLENGE)
 - Vaihtaa tournamentin tyypin.
   1. PILOT CHALLENGE
    Pelaat yhtenä pilottina Tapon universumissa. Taistelet muita pilotteja
    vastaa kohti voittoa. Pelit ratkaistaan kaksintaisteluina ja
    kestävät tiettyyn fragimäärään asti.
   2. SHIP DESTROYER
    Valitset itsellesi aluksen ja pilotin, joiden voimalla kohtaat
    kaikkien muiden rotujen alukset taistelussa. Vaikeustaso kasvaa
    loppua kohti, kun joudut yhtäaikaisesti taistelemaan yhä useampia
    vastustajia vastaan. Voit pelata tätä myös kaksinpelinä, mutta
    se on selvästi haasteellisempaa...

HUMANS ON THIS COMPUTER (1-2)
 - Valitsee kuinka monta ihmispelaajaa osallistuu tournamenttiin.
   Vaikuttaa vain SHIP DESTROYER-tournamenttiin.

FRAG LIMIT (1-5)
 - Valitsee kuinka moneen fragiin PILOT CHALLENGE -tournamentissä käydään
   yhtä kaksintaistelua.


----BATTLE MENU--------------------------------------------------------------
Battle-menusta voit vaihtaa monia eri peliin vaikuttavia asioita.

OK
 - siirtyy tiimivalikkoon (jonka kautta peli alkaa)

BACK
 - takaisin päävalikkoon

PLAYERS ON THIS COMPUTER (1-8)
 - valitsee yhteispelaajamäärän (tietokoneita ja ihmisiä)

HUMANS ON THIS COMPUTER (1-4)
 - valitsee kuinka monta ihmispelaajaa tulee peliin (loput tietokoneita)

GRAPHIC MODE (640x480/800x600/1024x768)
 - vaihtaa eri grafiikkatiloja

MAP (ROCK/LAVA/UUS)
 - vaihtaa kenttää

GAMETYPE  (DEATHMATCH)
 - vaihtaa pelityyppiä (toistaiseksi vain DEATHMATCH)

STARSHIPS (SELECT/RANDOM)    
 - arvotut alukset vai itsevalitut alukset?

MULTICOMPUTER (OFF/JOIN GAME/START GAME)
 - Windows version moninpelirutiinit eivät ole vielä valmistuneet.
   Kun valmistuvat, niin tulee IPX/modeemi/TCP-IP/sarjakaapeli
   tuet... (käyttää directplay:tä)

FRAG LIMIT (10-100)
 - valitsee kuinka moneen tappoon pelataan (=pelin pituus)

BONUS AMOUNT  (0-10)
 - vaihtaa bonus-cratejen esiintymismahdollisuutta

CRITICAL CHANCE (0-20)
 - kuinka useasti tulee kriittisiä osumia?

GRAVITY (0-40)
 - vaihtaa painovoiman suuruutta

MONEY (ON/OFF)
 - rahat päälle/pois

DEFAULT SETTINGS
 - palauttaa kaikkiin vaihtoehtoihin oletusarvot


----ALUKSEN OHJAUS-----------------------------------------------------------
Alusta voi ohjata joko näppäimistöllä, hiirellä tai joystikillä. Ohjauslaitteet
voit valita käynnistämällä CONTROLS.EXE:n.

Näppäimistön näppäimet voi vaihtaa mieleisikseen SETKEYS.EXE:n avulla.
Hiirellä pelatessa sen nopeus kannattaa säätää maksimiin (Windowsin control
panelista, tai vastaavasta), jolloin pelattavuus parantuu huomattavasti.

Pelin joystick rutiini käyttää ns. automaattista kalibrointia, joten voit
milloin vain pyöräyttää joystikin ympäri kalibroidaksesi sen.


----KAPTEENIN VALINTA--------------------------------------------------------
Ennen pelin alkua jokainen pelaaja valitsee itselleen kapteenin. Kapteeni
säilyy koko pelin ajan, ja antaa kaikille aluksillesi tiettyjä lisäetuja.
Nämä lisäedut näkyvät kapteeninvalintaikkunassa kapteenin kuvan alapuolella.
Huomaa että kapteenit voivat antaa myös huonoja ominaisuuksia.

Valitse kapteeni [UP]/[DOWN] napeilla, ja paina [SHOOT1] kun olet löytänyt
mieleisesi.


----PELAAMINEN---------------------------------------------------------------

Pelissä aluksesi ohjautuu valitsemallasi ohjauslaitteella.
[ESC] lopettaa pelin, ja [F12] tekee pikalopetuksen.


MITTARIT:

Alamittareista näet aluksen kunnon, kuumuuden ja aseiden latauksen.

Sininen mittari = Aluksen kunto (hitpoints)
Vihreä-punainen mittari = Reaktorin kuumuus (heat)

Valot aseiden nimen edessä kertovat siitä voitko laukaista kyseisen aseen,
vai onko se vielä latauksessa. (punainen = latauksessa)
Numerot aseen nimen perässä kertovat aseen panokset ja sen maksimilatauksen.
(PANOKSET/MAKSIMI, esim. 113/150)

Frags tarkoittaa pelaajan tappoja, yritä kerätä näitä niin monta kuin vain
mahdollista.

Money tarkoittaa aluksen rahoja, joita saat tappamalla muita pelaajia ja
keräämällä heidän rahansa. Rahoja käytetään kaupassa asiointiin.


KAUPPA:
Kauppa on pieni laitos kentässä. Laskeutumalla sen laskeutumisalustalle
tulee ruutuun kauppavalikko, jonka kautta ostaminen suoritetaan.

Kauppavalikon kursori liikkuu [LEFT]/[RIGHT] napeista, ja osto tapahtuu
[SHOOT1] napilla. Tarvikkeet ovat jaettu moneen valikkoon ja takaisin
päävalikkoon pääset aina [SHOOT2] napilla.

Tuotteiden hinta näkyy tuotteen nimen perässä. Ja sinulla täytyy olla sen
verran rahaa ostaaksesi kyseisen tuotteen.

Valitsemalla "AUTOBUY":n tietokone ostaa sinulle aselatauksen ja korjauksen,
jos ne ovat tarpeen (yli puolet kulunut), ja kaikilla lopuilla rahoilla
sekalaista roinaa. Erittäin hyödyllinen, kun kaupassa asiointi aika on
vähissä, ja rahaa on liikaa.

Kun aluksesi on kaupassa se on suojattu vauriolta. Tämä suoja kestää
5 sekuntia siitä kun saavut kauppaan tai ostat uuden tuotteen kaupasta,
joten älä jää turhaan kykkimään...

LASKEUTUMISALUSTAT:
Kentistä löytyy sekä sinisiä että punaisia laskeutumisalustoja. Siniset ovat
aseiden latauspaikkoja, ja punaiset korjaus- ja aseidenlatauspaikkoja.
Kummatkin ovat täysin ilmaisia, mutta varsin hidastoimisia.

VESI JA LAAVA:
Vedessä aluksesi kylmentyy nopeasti, ja voit taas palata taisteluun täysin
kylmänä. Laavassa taas aluksesi kuumenee, ja saa paljon vahinkoa, joten
vältä sitä.

HAZARDIT:
Kentissä on kaikenlaisia vaaroja kuten kivivyöryjä, laavaa, tykkeja yms...
Jos aluksesi tuhoutuu näiden ansiosta vastustajasi saa yhden "fragin".

JÄÄ JA LIMA:
Jostain syystä voi aluksesi jäätyä tai limoittua. Silloin et voi tehdä juuri
mitään, koska ohjaukset eivät toimi. Kun osut maahan lähtevät jää ja lima pois.
Seinään törmäykset jäätyneenä aiheuttavat 10 kertaisen vahingon. Jää sulaa myös
jos aluksesi tippuu laavaan.



----MONINPELI YHDELLÄ KONEELLA-----------------------------------------------
Tappo II:seen piti tulla vain kahden pelaajan jaettu ruutu. Kaverini ei
kuitenkaan pitänyt ideasta, ja aloin pohtia miten mahduttaa 4 pelaajaa
yhden koneen rajalliseen kuvaruutupinta-alaan. Ratkaisuna keksin isommat
grafiikkatarkkuudet. Isommilla tarkkuuksilla voi nelinpeliä jo pelata
kohtuullisen hyvin, kunhan omistaa ison monitorin.

Nelinpeli yhdellä koneella ei käytännössä ole mahdollista pelkällä
normaalilla Keytronic-näppiksellä, koska se ei pysty lukemaan niin monta
näppäimen painallusta kerralla. Osta "parempi" näppäimistö, tai käytä
joystickkejä/hiirtä, jos tahdot välttämättä pelata neljällä pelaajalla
yhdellä koneella.

Tietokonepelaajilla voit korvata puuttuvat pelaajat, ja nostaa pelaajien
maksimimäärän aina kahdeksaan(8) asti. Jos koneesi on alitehoinen, niin
alä käytä yli neljää(4) pelaajaa yhtä aikaa.


----SHATTERSTORMIN KOKO TUOTANTO---------------------------------------------
Shatterstormin kaikki pelit ovat toistaiseksi saman tyyppisiä eli avaruus
räiskintä-pelejä. Tämä sen takia että pidän itse Star Controlleista ja
vastaavista peleistä. (Vaikka SC3 olikin huonompi kuin kakkonen, niin
silti SC:t ovat mielestäni PC:n parhaat pelit... ja SC4:kin on tulossa!!!!!)

Pidän myös Screamer 2:sta ja muista kivoista ajopeleistä, sekä Betrayal
at Krondorista. Ehkäpä joskus teenkin muunlaisen pelin räiskinnän sijaan...


Cruiser: (1995)
Yksi minun ensimmäisistä monen pelaajan räiskintäpeleistä, ja samalla
ensimmäinen peli, jossa käytin Shatterstorm nimeä. Ohjelmoin pelin Turbo
Pascal 6.0:lla.
Cruiseria voi pelata 2 tai 3 pelaajaa. Pelialueena toimii avaruus, joka näkyy
pelaajille pienien scrollaavien ruutujen kautta. Cruiserissa on 9 erilaista
avaruusalusta, joilla kaikilla on erilaiset aseet (2KPL). Cruiser on saanut
paljon vaikutteita Star Control 1 ja 2:lta, ja edellisiltä peleiltäni
FIGHT!:ltä ja STAR:lta.

Tappo: (1996)   (-97)
Tappo on kehitelty paljon Cruiserin pohjalta. Tapon pelikenttä on Cruiserista
poiketen kokoruudun kokoinen, eikä scrollaa. Mielestäni tämä sopi peliin
hyvin. Tappo on saanut vaikutteita monilta luola-lentely-peleitä, mutta
muista poiketen siinä on SC:n tyyliin monta erilaista avaruusalusta,
vaihdettavien aseiden sijaan.
Uusin Tapon koodin lähes täysin kesällä 1997. Uudistus lisäsi nollakaapeli-
pelin, tuen joystickeille ja paljon muita parannuksia. (mm. alkumenun)

Space Command: (1997)
Uudesta Star Controllista (3) innostuneena aloitin uuden pelin teon. Space
Command on lähes identtinen Star Control 2:n kanssa. Space Command sisältää
kuitenkin kaikkea pientä lisäystä mm. bonukset ja kriittiset osumat,
sulavan zoomauksen ja tietenkin omat ainutlaatuiset aluksensa.
Kuitenkin kyllästyin kesken pelin teon Turbo Pascalin REAL-moden
rajoittuneisuuteen, ja vaihdoin ohjelmointikieltä ilmaiseen DJGPP:hen
(PROTECTED MODE/C++), jossa ei tarvinnut välittää ahtaista muistirajoituksista.
Space Commandin koodia en jaksanut alkaa kääntämään C:lle ja sen teko lopahti
siihen. Kuitenkin sen "MELEE"tä voi pelata täydellisesti. Ainut puute on sen
alusten määrässä, joita on vain 8 erilaista.

Fight 2: (1997)  (-98)
DJGPP:tä harjoitellessani, aloitin oman Grafiikkakirjaston teon.
Sen rutiineja oli testattava jotenkin, ja aloitin uuden koe-pelin teon.
Käytin ensimmäistä kertaa Fightissä omatekoisia grafiikan piirtorutiineita,
ja sen takia pystyin ohjelmoimaan siihen hienoja efektejä. Pelistä kehittyi
pian kohtuullisen hyvä. Mutta vasta kun sain kaverini Ollin suunnittelemaan
muutaman aluksen peliini, alkoi pelin kehitys käydä nopeammin, ja siihen
suunniteltiin esim. nelinpeli, bonukset, critit ja fighterit.
Pian Fight oli valmis. Pelinä se oli mielestäni hyvä, ainakin niin kuin se
oli suunniteltu alkuperäisin olemaan, eli KAKSINPELINÄ.

Tappo II: (1998)
Tappo 2 on sekoitus Fight II:ta, Tappoa ja Cruiseria. Siina on isot scrollaavat
kentät, ja paremmin suunnitellut aseet ja alukset, kuin edeltäjissään.
Tappo II:ssa voi aseen kudit loppua kesken taistelun, tai aluksen reaktori
räjähtää ylikuumenemisen takia, tälläiset pienet lisukkeet tuovat taisteluun
aivan uudenlaisia taktiikoita. Pelialueelta löytyvistä kaupoista, voi ostaa
parannuksia alukseensa, korjata rikkoontuneen aluksensa, tai ostaa muita
lisälaitteita parantamaan alustansa. Kentistä löytyy myös lukuisia korjaus-
ja aseidenlataus-alustoja. Pelin alussa valitut kapteenit antavat omistajansa
aluksille kaikenlaisia lisäkykyjä. Tappo II on vielä keskeneräinen ja se on
myös varmaan ensimmäinen "valmis" Windows-pelini... (jos TT ei ehdi ensin)


Tulossa pian: (1999)
--------------------

Tappo II [FINAL]
 * Kaikki valmiiksi
 * Lisää kaikkea...

Tappo Tactics [v0.4...]
 * Direct 3D:tä käyttävä 3d-räiskintäpeli
 * Käyttää kaikkia uusia 3D-kortteja
 * 2-3:lle pelaajalle (toistaiseksi)
 * Hienot efektit ja lähes kaikki uusimmat 3d-temput käytössä.
 * Voit imuttaa BETA:n shatterstormin kotisivuilta.




----TAPPO II VERSIOT---------------------------------------------------------

v0.0 ALPHA [DEATHMATCH DEMO]
---------------------------
- TOSI BUGINEN!!!!!!!
- VAIN DEATHMACH
- EI TYKKEJÄ/KAUPPOJA
- MONIA PIKKUJUTTUJA PUUTTUU
- EI MENUJA
- DOKUMENTTI KESKENERÄINEN
- EI ALUSTEN TIETOJA
- IPX EI TOIMI KUNNOLLA (ei ole valmis)
- VÄHÄN ALUKSIA (6)

v0.1 ALPHA [DEATHMATCH DEMO]
---------------------------
+ BUGIFIXAUSTA
+ Eri grafiikkatarkkuudet
+ Kolmin/Nelinpeli yhdellä koneella
+ Mittarit kuntoon
+ Aseiden lataus
+ 9 uutta alusta (yht: 15)
- Ei ääniä

v0.2 ALPHA [DEATHMATCH DEMO]
---------------------------
+ Iso BUGI korjattu...
  + Toimii WIN95:sta / EMM386:tta ei tarvitse poistaa
  + Nopeutta lisää!!!!
  + Hiiri toimii!!!
  + 44KHz ääni toimii!!!
  + Ei kaada konetta!!!
+ Muuta BUGIFIXAUSTA
+ Battle-setup menu kuntoon
+ Overheat warning
+ Ohjus kääntyvyys fixaus
+ Mittarit ruutujen sisään -> Isommat ruudut -> Näkee enemmän
+ Alusten parantelua
+ Uusi kenttä (yht: 2)
+ Voittoruudut
+ Kuolevien alusten liekit

v0.3 ALPHA [DEATHMATCH DEMO]
---------------------------
+ Kaupat
+ Hitpoint-regen. paikat
+ Kenttä erikoiset (lumivyöryt yms)
+ Uusi alus: Transport (yht: 16)
+ Lammikot/Laava
+ Bonus cratet
+ Seinäfragit (ei toiminut kunnolla ennen)
+ Joystick tuki
+ Hiirirutiinin parannus (Helpompi pelata)
+ Ohjauslaite-setup
+ Mittarifixi: "AMMO 0/0" -> "UNLIMITED"
+ Mittarit: Aseiden nimet näkyviin
+ Mittarit: Alusten nimet näkyviin
+ Maansisällä olevilla aseilla ei ammuta
+ Guardian/Troopers fixi: ei ammu enää kuollutta alusta
+ Ohjelmakoodin parannusta
+ "Screencapture" kentästä  [F1]
+ Alus tilastot
+ Gravity säätö
+ Probet (kiertää aluksen ympärillä)

v0.4 ALPHA [DEATHMATCH DEMO]
----------------------------
+ Kirjoitusvirhe pois (DEADMACH)
+ IPX-verkkopeli (ei testattu ja hidas)
+ Alusten tasoitusta
+ Kriittiset osumat
+ Hyvä rahanlento (päällä olevat rahat+20)
+ Ääniefektejä (ei kaikkia)
+ Aseiden latausvalot

v0.5 [DEATHMATCH]
-----------------
+ Alukset: Shadow ja Mr.Freeze (yht: 18)
+ Lisää ääniefektejä (muutama)
+ Tilastobugi korjattu!!!!
+ Seiniin kiinnijäänti poistettu
+ Alusten SUUR-TASOITUS
+ Shieldkuvat korjattu
+ Kentänreunakuolema korjattu (teleporttaa)
+ Kauppa: Aseiden osto valmis!
+ Laserprobe
+ ATS-system
+ Asecritical bugi korjattu
+ Thunderbeam bugi korjattu
+ Moneycrate
+ Hazardejen optimointi
+ Shield-laava bugikorjaus
+ Jää-laava sulaminen

v0.6 [DEATHMATCH]
-----------------
+ Alusten tasoitusta (jälleen kerran)
+ Faerie-fire fix (framet)
+ Asecritical bugi korjattu (taas)
+ Kapteenit (graphics by Olli Ylinen)
+ Fire-probe up
+ Asebankit toimimaan (vihdoinkin!!!!)
+ SHOOT/EXPTO/SHIPKILL tilastovirheet korjattu.
+ Paljon bugifixausta (uusia ja vanhoja)
+ Uusi kenttä (UUS), ja ICE pois. (yht: 3)
+ "Screenshot"-tallennus BMP:ksi
+ Alukset: Bronx ja Siege (yht: 20)
+ Ääniefektit valmiiksi (aargh)
+ Autobuy
+ DOC:in parantelua (ALUS TIEDOT yms...)
+ Cheat koodit...

v0.7 [DEATHMATCH]
-----------------
+ Tietokonepelaajat!!!!!  (BETA versio)
+ BLC-tiedostojen pakkaus (noin 100 kertaa pienempään)
  + Vie 12MB vähemmän kovalevytilaa
  + Vaatii 4MB vähemmän RAM-muistia (ei tarvitse enää DOS-moodia 24MB muistilla)
+ Vain ruudussa näkyvät spritet piirretään (nopeuttaa)
+ Pilottejen "kykyjä" selvennetty (pilotin valinta menussa)
+ Musiikkibugi korjattu (ei loopannut)
+ Voittokuvan äänibugi korjattu
+ DOC:in virheitä korjattu
+ Fly/Faerie pieni downgrade
+ ATS/REPAIR-system CRATEt
+ Piloteille valinta "kommentit"  (aargh.......... ......)
+ Lisää äänikanavia (8->16)
+ Panosten maksimimäärä lisääntyy pelaajamäärän lisääntyessä

v0.8 [SHAREWARE]
----------------
+ Tiimipelit
+ Alkumenut
+ Tournament moodi
+ Random-pilot ja unique-pilotit
+ Ei enää miinusfrageja!!!!! (vaan viimeksi vahinkoa tehnyt saa fragin)
+ Juoni alkuun (teksti)
+ Alusten valinta ruutu ja 128x128 kuvat aluksista
+ Wingman ja Hellfire-probe
+ Proberajoitukset (6 normaalia + 2 wingmania)
+ Korjattu "Reload weapons"-bugi
+ Nyt vain Venus voi ottaa ukot
+ Pilottejen "kommentit" kuuluu nyt selvemmin (=kovemmin)
+ Korjattu hiukan tietokonepelaajia
+ Ääniefektejen viimeistelyä
+ Faerie downgrade
+ Gamma upgrade
+ DOC:in parantelua
+ Korjattu pieniä bugeja
+ Isompi bonus-crate maksimi
+ Criticalbugi korjattu (0)
+ "System shutdown"-crit
+ Uudet statistiikat (tietokone-erittely)
+ Repair-system/ATS-system: voi ostaa monta
+ Credits ja Register -ruudut
+ Timerbugi korjattu?
+ Rahan arvon nosto (revalvaatio)
+ Pause toiminto pelin aikana [p]
+ Hazardbugi korjattu (kaatoi koneen!!)
+ Vastustajien fragit näkyy pelissä (3:n parhaan)
+ Juoni alkuun (teksti)

v0.9 [REGISTERED - MELKEIN VALMIS]
----------------------------------
- BUGAA totaalisesti. (ei voi levittää)
+ IPX toimii nyt... jos toimii...
+ OMF-tournament
+ Wingman- ja hellfire cratet
+ Siege powerup
+ Pilotteja tunetettu
+ Tilasto ongelmia korjattu
+ "Isot" alukset...
+ Alukset: Blue, Tank, Scum, Berserker

v1.0 for WINDOWS
----------------
+ Uusi kenttätiedostomuoto (säästyy 4MB tilaa per kenttä!!!)
+ 100% stabiilimpi (bugeja yms korjattu)
+ Helppokäyttöinen DOS-rajoitteisillekin.
+ Ei enää muistiongelmia/säätöjä.
+ "Set Controls" on nyt liitetty peliin ja on helppokäyttöisempi
+ Käyttää DirectX 6.0:aa
  + Toimii kaikkien uusien näyttökorttejen kanssa. (vanhassa oli
    ongelmia mm. Matroxin korttejen kanssa)
  + Toimii kaikkien Windows äänikorttejen kanssa. (vanhassa oli
    ongelmia uudempien korttejen kanssa)
  + Toimii kaikkien erilaisten joystikkejen kanssa. (vanhassa
    oli ongelmia digitaalijoystikkejen kanssa)
+ Toimivammat menut
  + Menut toimii nyt kaikilla ohjainlaitteilla yhtä aikaa,
    eikä joudu tuskailemaan hiirellä tai joystikillä.
  + Rullahiirituki helpottaa menuissa.
  + [ESC]:llä pääsee aina menuissa taaksepäin.
+ Eri tournament moodit (Pilot challenge/Ship destroyer)
+ Zoomaus (+ siegemode zoom)
+ 1024x768 grafiikkamoodi
+ Aluksia ja pilotteja on tasoitettu rankalla kädellä
+ Statistics ruudut (GRAAFISET)
+ 5 uutta alusta:
  + Blue
  + Tank
  + Scum
  + Berserker
  + MEGANuke (sala-alus) 
+ 4 Uutta kenttää (Fight map pois) 
  + Arena
  + Space
  + Strategic
  + Laby di olli
+ Cratemäärään vaikuttaa pelaajamäärä
+ [F12] pikaquit-nappi
+ Kauppashield (helpottaa shoppailua)
+ Uusi rahasysteemi (ei enää lennä kolikkoja, vaan saa suoraan)
+ Upgrade rajoitukset (max 3 jokaista upgradea) 
+ Menujen ulkoasua parannettu
- IPX ei nyt ole taaskaan toiminnassa, johtuen siitä,
  että joutuu koodaamaan kokonaan uusiksi rutiinit Windowsille. 


TULOSSA pian uusiin versioihin
------------------------------
+ Englanninkieliset dokumentit
+ Kenttäeditori (helppokäyttöinen)
+ DirectPlay:tä käyttävä moninpeli
  + IPX
  + TPC/IP
  + Modeemi
  + Sarjakaapeli
+ "Force Feedback" -joystick tuki (heh)

----SHATTERSTORMin KOKOONPANO------------------------------------------------

OHJELMOINTI: Sebastian Aaltonen
GRAFIIKKA: Sebastian Aaltonen (pilotit: Olli Ylinen)
MUSIIKKI: Sebastian Aaltonen
SUUNNITTELU: Sebastian Aaltonen + Olli Ylinen
ÄÄNET: Sebastian Aaltonen + Olli Ylinen + Petri Räsänen + Jukka Heiskanen
JUONI JA PILOTTITEKSTIT (+oikeinkirjoitus): Olli Ylinen

BETATESTAUS:
Sebastian Aaltonen
Olli Ylinen
Jukka Heiskanen
Andrei Stepanov
Petri Räsänen
Iigelteam


+ MODIN SOITTO RUTIINIT:  MIKMOD Windows (C) Jean-Paul Mikkers yms...


----YHTEYSTIEDOT-------------------------------------------------------------

E-MAIL:
seaalton@ho*****.com

SHATTERSTORM WWW-SIVUT:
www.kolumbus.fi/seppo.j.aaltonen/shatter

MBNET-POSTI:
Sebastian Aaltonen

Similar games

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeDimensionsUserComment
current11:20, 19 August 2016 (6.22 MB)Admin (Talk | contribs)
  • You cannot overwrite this file.

There are no pages that link to this file.